De focus verleggen van bezoekers naar kopers

1
Ik lees het steeds vaker, je moet niet focussen op bezoekers, maar op klanten (kopers).
Ik heb dan zoiets van, ja leuk. Maar hoe?

Het verkrijgen van bezoekers is al tot in de treure uitgelegd, AdWords, beslist.nl, Linkbuilding, Facebook, Twitter, Blogs en ga zo maar door. Ok, dus de bezoekers zijn er... Waarom koopt men niks?

Wat zijn nou de essentiele zaken die ik (of ieder ander met een webshop) in orde moet hebben om een bezoeker een klant te laten worden.

Ikzelf heb ondervonden dat men graag duidelijkheid wilt.
Duidelijk aangeven wat de leveringstijden zijn, de retourrechten en noem het maar op.
Is de structuur van de webshop handig? Kan men iets snel en makkelijk vinden. Levert een zoekactie op je shop de juiste resultaten op. Breng je productkennis over op je bezoeker die hem kan overtuigen bij jou te bestellen?

Misschien is het een mogelijkheid om dit topic te gebruiken om tips hierover uit te delen.

Re: De focus verleggen van bezoekers naar kopers

3
Inderdaad vind ik foutloos Nederlands wel een vereiste. Verder een perfect werkende site. Hoe vaak kom je nog tegen dat je rare codes ziet in formulieren of winkelwagentjes. Dit zou voor mij een reden zijn om mijn NAW en bankgegevens niet door te geven.

Ook belangrijk is een site waarbij over usability is nagedacht met duidelijke call to actions. Iedere pagina moet een doel hebben.

Dan nog:
- Heldere productomschrijvingen waarbij alle eventuele vragen die bij klanten op kunnen komen beantwoord worden
- FAQ's
- Informatie over de persoon achter het bedrijf/website
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!