Ik ben nieuw hier en heb de volgende vraag.
De laatste 1 a 2 maanden stond ik met een een pagina van mijn website bovenaan google onder zoekterm Gebruikte banden.
Nu is sinds deze week de pagina helemaal niet meer te vinden via google.
De website is nog wel vindbaar via google alleen die ene pagina over gebruikte banden niet meer.
Weten jullie wat hier de oorzaak van is en hoe ik dit kan oplossen.
Het gaat om website: http://www.lexmondautos.nl
En de pagina: http://www.lexmondautos.nl/c-1355204/gebruikte-banden/
Deze pagina lijkt wel verwijderd uit google.
Re: Pagina niet meer vindbaar in google
2De oorzaak en bijbehorende oplossing blijft gissen. Niemand die je dat met zekerheid kan zeggen. Je positie wisselt per uur en het kan zijn dat je opeens fors lager terecht komt.
Het enige wat je kan doen is je er niet al te druk om maken en gewoon continue je site blijven verbeteren, zonder gebruik te maken van dubieuze technieken zoals kunstmatige linkbuilding en dergelijk, want dat zou een oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van je positie.
Het enige wat je kan doen is je er niet al te druk om maken en gewoon continue je site blijven verbeteren, zonder gebruik te maken van dubieuze technieken zoals kunstmatige linkbuilding en dergelijk, want dat zou een oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van je positie.
3Ik had inderdaad altijd al dat de link van de website schommelde over de eerste en soms tweede pagina van google maar deze week is de hele pagina niet meet te vinden als je hem zoekt.
Qua linkbuilding en dergelijken doe ik eigenlijk niks.
Qua linkbuilding en dergelijken doe ik eigenlijk niks.
4Google heeft inderdaad een update gedaan op het gebied van indexering.
Heb er zelf ook last van, aantal plaatsen gezakt met sommige sites.
Gewoon je SEO verbeteren en afwachten, meer valt er niet aan te doen.
Heb er zelf ook last van, aantal plaatsen gezakt met sommige sites.
Gewoon je SEO verbeteren en afwachten, meer valt er niet aan te doen.
Actief in webshopontwikkeling
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5In dit geval zou ik in elk geval zorgen dat er meer te doen valt op je site. Google wilt graag dat men vindt waarnaar men op zoek is. Als ze "gebruikte banden" zoeken en op jouw site terecht komen, dan denk ik niet dat een heel groot gedeelte van de bezoekers inderdaad vindt wat men zoekt.
Ten eerste is de site heel lokaal gericht; Men moet immers naar Lexmond om de banden te kopen. Er is geen mogelijkheid om dat op de site te doen. Zodoende zullen veel bezoekers afvallen en dat is niet wat Google wilt. Gevolg is dat je site dus niet meer getoond wordt.
Verder staan er een aantal storende spelfouten op de pagina ("moderenste kwalitetis apparatuur") en staat er op de pagina "contact" geen adres. Terwijl je daar juist wel het adres van het bedrijf verwacht. Je hebt weliswaar een aparte pagina met adresgegevens, maar het is stukken beter als je 1 pagina met al je contactgegevens hebt.
Tot zover het gratis advies
Ten eerste is de site heel lokaal gericht; Men moet immers naar Lexmond om de banden te kopen. Er is geen mogelijkheid om dat op de site te doen. Zodoende zullen veel bezoekers afvallen en dat is niet wat Google wilt. Gevolg is dat je site dus niet meer getoond wordt.
Verder staan er een aantal storende spelfouten op de pagina ("moderenste kwalitetis apparatuur") en staat er op de pagina "contact" geen adres. Terwijl je daar juist wel het adres van het bedrijf verwacht. Je hebt weliswaar een aparte pagina met adresgegevens, maar het is stukken beter als je 1 pagina met al je contactgegevens hebt.
Tot zover het gratis advies

6Bedankt voor je reactie.
Klopt het dat dit 4 feb gebeurd is?
De pagina stond afgelopen vrijdag nog bovenaan google en nu is hij helemaal niet meer te vinden.
Ook niet op pagina 100 of verder en dat vind ik raar.
Ik kan het nog enigszins begrijpen als de website naar beneden geplaatst wordt maar dat hij helemaal niet meer vindbaar is vind ik vreemd.
Ook omdat het alleen die ene pagina is. De rest is nog wel vindbaar via google.
Klopt het dat dit 4 feb gebeurd is?
De pagina stond afgelopen vrijdag nog bovenaan google en nu is hij helemaal niet meer te vinden.
Ook niet op pagina 100 of verder en dat vind ik raar.
Ik kan het nog enigszins begrijpen als de website naar beneden geplaatst wordt maar dat hij helemaal niet meer vindbaar is vind ik vreemd.
Ook omdat het alleen die ene pagina is. De rest is nog wel vindbaar via google.
7Dat klopt inderdaad. Het was eerst een webwinkel maar wij hebben ook een garagebedrijf waar de banden tegenwoordig worden gemonteerd. De klanten komen wel uit heel Nederland naar lexmond en de meeste bezoekers op onze site zijn/worden klanten.
De spelfouten zou ik direct verbeteren.
Deze tekst heb ik trouwens aangepast nadat ik niet meer vindbaar was.
De spelfouten zou ik direct verbeteren.
Deze tekst heb ik trouwens aangepast nadat ik niet meer vindbaar was.
8Maak je al gebruik van Google Webmasters? Vrij nutteloos programma want echt duidelijkheid geven doen ze daar niet, maar het is wel directe feedback van Google zelf. Als je bijv. gezakt bent omdat er malware op je site staat, je pagina niet laadde, of omdat je CTR op die pagina al lang slecht was, kun je dat in Google Webmasters achterhalen.
Nu op mijn weblogs:
9??? en dan zeggen waar het nuttig voor is? En er is nog wel meer te vinden.Vrij nutteloos programma
10Ik heb er wel is naar gekeken maar vind het een beetje onoverzichtelijk als je er niet veel verstand van hebt.
11Google Webmasters zal onder gewone omstandigheden nooit vertellen hoe het kan dat je pagina gezakt of gestegen is, dus in die zin nutteloos.
Als je een robox.txt heb die vertelt dat er geen pagina's geindexeerd mogen worden, dan vertelt webmasters dat bijvoorbeeld wel.
Als je een robox.txt heb die vertelt dat er geen pagina's geindexeerd mogen worden, dan vertelt webmasters dat bijvoorbeeld wel.
12De fout zit vermoedelijk in je HTML:
Je verbiedt nogal wat: Google mag je pagina niet archiveren (noarchive) en Google mag je tekst niet gebruiken voor een beschrijving bij de zoekresultaten (noodp en noydir).
Ik hoop maar dat dit niet een standaardinstelling van mijnwebwinkel is...
Code: Selecteer alles
<meta name="googlebot" content="noarchive" />
<meta name="robots" content="index,follow,noodp,noydir" />
Ik hoop maar dat dit niet een standaardinstelling van mijnwebwinkel is...
13No archive is dat er geen cache beschikbaar komt van de pagina zodat je altijd alleen de nieuwe kan zien.
noodp en noydir betekend alleen maar dat de tekst uit directories op internet niet gebruikt mag worden, en juist wel alleen je eigen tekst.
noodp en noydir betekend alleen maar dat de tekst uit directories op internet niet gebruikt mag worden, en juist wel alleen je eigen tekst.
14Als ik graaf in je webpagina en in Google, blijk je van vanstijnbanden.nl naar lexmondautos.nl te zijn overgestapt. Wanneer was dat precies?
https://www.google.nl/search?q=vanstijn ... tijnbanden
Hier sta je wel vermeld, inclusief de spelfouten "tweedehads" en "bande":
Daar heb je twee plausibele verklaringen waarom Google je voor "tweedehands banden" niet meer op de eerste pagina plaatst.
https://www.google.nl/search?q=vanstijn ... tijnbanden
Hier sta je wel vermeld, inclusief de spelfouten "tweedehads" en "bande":
En deze link leidt om naar je homepage, niet naar de (nieuwe) pagina voor tweedehands banden.Google schreef:Tweedehands banden
http://www.lexmondautos.nl/c-1975543/tweedehads-banden/
Lexmond auto's beschikt over een zeer grote voorraad tweedehands banden. Bijna alle banden op voorraad. Uitsluitend A-Kwaliteit tweedehands bande.
Daar heb je twee plausibele verklaringen waarom Google je voor "tweedehands banden" niet meer op de eerste pagina plaatst.