Engelse leveranciers rekenen btw aan?

1
Sinds anderhalf jaar werk ik met 2 leveranciers uit Engeland. Ik kan er producten inkopen die ik hier niet kan inkopen en wat mijn klanten hier ook niet vinden dus de verkoop daarvan loopt goed. Alleen rekenen die leveranciers altijd btw aan terwijl mijn boekhouder zegt dat ze dit niet mogen doen.

Intussen betaal ik al 1,5j dubbele btw: 20% op mijn aankopen en dan ook nog eens 21% btw in Belgie, die 20% Engelse btw is volgens mijn leverancier niet aftrekbaar. Mails van mijn boekhouder naar de leverancier met de vraag om die btw terug te betalen leveren niks op. Niet meer inkopen bij die leveranciers zou betekenen dat ik veel klanten verlies.

Wat doe ik hiermee? Hoe zit dat bij jullie? Ik kan me niet voorstellen dat dit altijd zo'n problemen oplevert. Er is zelfs 1 Belgische leverancier die ook btw aanrekent maar die is wel aftrekbaar. Inmiddels moet ik enkele duizenden ponden aan btw terugkrijgen maar ik vrees ervoor...
Clip in human hairextensions => clipextensions.be

Re: Engelse leveranciers rekenen btw aan?

2
Je boekhouder heeft gelijk, Engelse BTW kun je niet in Nederland verrekenen.

Jouw leverancier had 'intracommunautair' moeten leveren. Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... eu_landen/

In dit geval kun je het beste met je leverancier overeenstemming bereiken, om in ieder geval in de toekomst gebruik te maken van deze regeling. Naar de teveel betaalde BTW kun je (zeer) waarschijnlijk fluiten, omdat ze deze uit eigen zak moeten betalen. Misschien kun je het gooien op een klant korting of anders 'dood leuk' afscheid van ze te nemen.

Ik kan me niet voorstellen dat zij de enige zijn die -product/merk x- verhandelen. Zoek alvast een andere leverancier op zodat je een stok achter de deur hebt.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

4
Ik woon in België maar dat maakt in dit geval niet zoveel uit denk ik.
Dat terugvragen via Engelse belastingdienst hebben we maandenlang geprobeerd, er moesten steeds nieuwe bewijsstukken verstuurd worden etc maar uiteindelijk bericht gekregen dat de leverancier zelf moet betalen.

Het is heel moeilijk om leveranciers te vinden. Ik handel in hairextensions en die ene soort kan ik enkel bij die ene Engelse leverancier kopen. Ik zou al maanden geleden een creditnota hebben moeten ontvangen van hem maar nog altijd niks gezien en mijn boekhouder steeds maar laten mailen en bellen kost me ook alleen maar geld.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Voor Belgie zou dat ook moeten kunnen
Sinds 1 januari 2010 is het gedaan met die papierenwinkel en tijdverlies. Want voortaan doet u uw aanvraag voor teruggave van in het buitenland betaalde BTW van achter uw computer, online en ziet u uw geld sneller terugkeren. Op dezelfde website als die waarop u uw BTW-aangifte indient (Intervat), vindt u nu ook de ‘teruggavemodule’.
http://vandenwijngaert.be/blog/tag/online/

6
PaulG schreef:Voor Belgie zou dat ook moeten kunnen
Sinds 1 januari 2010 is het gedaan met die papierenwinkel en tijdverlies. Want voortaan doet u uw aanvraag voor teruggave van in het buitenland betaalde BTW van achter uw computer, online en ziet u uw geld sneller terugkeren. Op dezelfde website als die waarop u uw BTW-aangifte indient (Intervat), vindt u nu ook de ‘teruggavemodule’.
http://vandenwijngaert.be/blog/tag/online/
Dankje! Ik ga dit doormailen naar mijn boekhouder, dan zou ik de btw van 2012 toch nog moeten kunnen terugkrijgen.