Ik vraag mij af of jullie weleens je webshop hebben gepromoot via een (bekende) blog? Grote merken versturen hele perspakketten naar bloggers dus dit moet wel een goede vorm van reclame zijn. Je bereikt ook meteen het juiste publiek.
Zelf heb ik zowel een webshop als een blog, telkens ik via mijn blog een winactie organiseer met een product uit de shop levert dit veel extra bezoekers op. Je kan als voorwaarde stellen dat de kandidaten inschrijven op je nieuwsbrief om te kunnen deelnemen aan de winactie.
Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, schakel je bloggers in om je producten te reviewen, verloot je soms producten via blogs?
Re: Webshop promotie via blogs
2Ik ben sinds kort begonnen met een blog om er ook op te kunnen adverteren voor mijn webwinkel. Ben nog niet heel erg lang live en merk nog weinig conversie. Ik heb nog geen nieuwsbrief mogelijkheid maar gaat er binnenkort wel komen. Wel een goed idee overigens om ze te laten inschrijven om mee te doen aan een win-actie:)
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl
3Een blog is inderdaad een prima manier om wat meer informatie te geven over de producten uit je shop, of tips over hoe je het product kunt gebruiken etc. Altijd handig als klanten vragen hebben, zo kun je de link naar het artikel doorsturen.
Een blog komt wel traag op gang, in feite zou je er elke dag een artikel op moeten plaatsen wat toch heel veel tijd in beslag neemt.
Een blog komt wel traag op gang, in feite zou je er elke dag een artikel op moeten plaatsen wat toch heel veel tijd in beslag neemt.
Clip in human hairextensions => clipextensions.be
4Ik zie vooral veel in de beautybranche dat bloggers pakketjes toegestuurd krijgen om te testen. Alleen is dit volgens mij vaker via het merk zelf dan via een willekeurige webshop. Denk ook niet dat het erg veel nut zou hebben voor een webshop zonder eigen merk om te doen, aangezien ik zelden de leverancier van het product genoemd zie in de blogs. Het gaat daarin voornamelijk om het merk.. Maar als je een eigen merk hebt, zou dit wel een handige manier zijn om te laten doen natuurlijk. Maar als er dan weer iets is aan het product mankeert, komt ook gelijk iedereen die de blog leest het te weten.. Ook iets om rekening mee te houden natuurlijk. Niet erg handig als je een 'middelmatig' product verkoopt 

- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ja sowieso natuurlijk enkel producten versturen waar je zelf tevreden over bent, maar natuurlijk verkoop je ook enkel producten waar je zelf tevreden mee bent 
Als blogger review je natuurlijk het product zelf maar je zet wel erbij van welke webshop het komt, hoe snel het er was, hoe goed het was ingepakt etc. Het gaat niet alleen via persbureau's, ook gewone kleinere webshops sturen producten op om te reviewen.

Als blogger review je natuurlijk het product zelf maar je zet wel erbij van welke webshop het komt, hoe snel het er was, hoe goed het was ingepakt etc. Het gaat niet alleen via persbureau's, ook gewone kleinere webshops sturen producten op om te reviewen.
Clip in human hairextensions => clipextensions.be