iDeal magento probleem

1
Ben onlangs begonnen met het opzetten van een website via Magento. Nu probeer ik iDeal op de website te krijgen. Ik heb daarbij gekozen voor Targetpay. Heb daarbij de instructies uitgevoerd. https://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-magento.html. Alles opgevolgd en install.php werkte. Hier het "stappenplan":

iDEAL scripts/plug-ins installeren en testen
1. UNZIP alle bestanden.
2. Ga naar de geünzipte bestanden, en zoek de map "public_html" op.
3. Upload ALLE mappen en bestanden UIT de map "public_html" IN de root-map van jouw (online) Magento omgeving.
4. Geef de map [root]/idealcheckout/temp/ (en ALLE onderliggende bestanden) schrijfrechten.
5. Open het bestand: [root]/idealcheckout/configuration/database.php en vul hier je database gegevens in.
6. Open je internetbrowser, en start het installatie script op: http://www.?????.nl/idealcheckout/install.php
Note: Dit script controleert o.a. of alle bestanden correct zijn geüpload, en voert enkele queries uit op de database.
7. Verwijder het installatie bestand ([root]/idealcheckout/install.php) van je FTP-omgeving.
8. Log in op je beheeromgeving van Magento.
9. Ga in het hoofdmenu naar System / Cache Management, en klik op "Flush Magento Cache".
10. Ga in het hoofdmenu naar System / Configuration, en klik vervolgens in het linker menu op Payment Methods.
11. Klik op de blauwe balk met de tekst "Ideal" om de algemene iDEAL instellingen te beheren.
12. Schakel de iDEAL betaalmethode in (Enabled=Yes) en vul een titel in voor de betaalmethode (Title=iDEAL). Klik daarna op de "Save Config"-knop
13. Je script is nu klaar om testbetalingen te ontvangen m.b.v. de iDEAL Simulator!
Stap 1 t/m 10 gingen goed. Vanaf stap 11 ga ik de mist in. Bij Payment Methods staat geen iDeal, alleen de volgende:
Merchant Location
PayPal Payment Solutions
Opgeslagen CC
Check / Money Order
Nul-subtotaal Afrekenen
Bank Transfer Payment
Cash On Delivery Payment
Purchase Order
Authorize.net Direct Post
Authorize.net
Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt!!!

Re: iDeal magento probleem

3
Ik heb geen andere extensies geïnstalleerd. Heb database.php aangepast (inlog database) en library.php (ook inloggegevens database). Heb wel een vraag daarover:

// Database Server/Host
$aSettings['host'] = 'inlog van mysql';

// Database Type
$aSettings['type'] = 'mysql';

// Database Username
$aSettings['user'] = 'prefix_websitedomein';

// Database Password
$aSettings['pass'] = '*****************';

// Database Name
$aSettings['name'] = 'prefix_magento';

// Database Table Prefix (if any)
$aSettings['prefix'] = 'prefix??????????'; <<<<<<<<<<<<

// iDEAL Checkout Table
$aSettings['table'] = '?????????????????'; <<<<<<<<

Wat moet daar previes ingevuld worden?

4
Jouw vraag staat bij de veel gestelde vragen:

Fout: De betaalmethode is niet te terug te vinden in de beheeromgeving.
Oplossing 1. Mogelijk zijn bestanden op de verkeerde plek geupload waardoor het systeem de betaalmethoden niet kan inladen. Zorg dat je de bestanden upload in de hoofdmap van je webhop.
2. Mogelijk is het installatie script niet goed uitgevoerd: http://www.example.com/idealcheckout/install.php
3. Mogelijk is de plugin niet geschikt voor de versie van het software pakket waarop je deze probeert te installeren.
MagentoMagento schreef:Ik heb geen andere extensies geïnstalleerd. Heb database.php aangepast (inlog database) en library.php (ook inloggegevens database). Heb wel een vraag daarover:

// Database Server/Host
$aSettings['host'] = 'inlog van mysql';

// Database Type
$aSettings['type'] = 'mysql';

// Database Username
$aSettings['user'] = 'prefix_websitedomein';

// Database Password
$aSettings['pass'] = '*****************';

// Database Name
$aSettings['name'] = 'prefix_magento';

// Database Table Prefix (if any)
$aSettings['prefix'] = 'prefix??????????'; <<<<<<<<<<<<

// iDEAL Checkout Table
$aSettings['table'] = '?????????????????'; <<<<<<<<

Wat moet daar previes ingevuld worden?
Zitten deze bestanden in de extensie van Ideal Checkout? Ik kan me deze bestanden niet herinneren. Ik had gewoon de iDEAL Configuratie Wizard gebruikt voor de instellingen: https://www.ideal-checkout.nl/ideal-con ... izard.html
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Wellicht een hele wilde gok, maar ideal moet vaak geactiveerd worden zo ook bij Targetpay/Mollie etc.
Is dit gebeurt? Zo nee dan adviseer ik om even contact met hun ook op te nemen. Wellicht is het daardoor.

Waarom contact: iDeal mag enkel door "bedrijven" ingeschreven bij KVK gebruikt worden, hun willen (lees: moeten) dit valideren voor ideal actief mag zijn.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

6
Het genoemde heb ik allemaal gedaan. Dit is de melding die ik krijg bij install.php:

INSTALL LOG

Please remove this file (FTP: /idealcheckout/install.php) after installation!

Queries:

No warnings found

Files & Folders:

No warnings found
Server checks:

PHP Version: 5.3.3
OPENSSL Library: Installed
FSOCK Library: Installed
CURL Library: Installed

Alsnog niet te vinden in bij system > config > betaalwijzen.

8
@Maurice,

Ik denk dat je gelijk hebt. In test.php krijg ik nu de volgende melding.

Invalid response from TargetPay server

TP0016 Account disabled.

Maar wat ik me afvraag. Als hij wel wordt geactiveerd door TargetPay, komt hij dan wel bij betaalwijze te staan? Heb overigens ingelogd en zag inderdaad dat me KVK er niet instond. Heb hem erin gezet, neem aan dat ze hem automatisch activeren. Anders neem ik contact op uiteraard.

10
Hoe doe ik dat? Hoe lang duurt het overigens gemiddeld voordat TargetPay het account activeert na het veranderen van de gegevens (invullen KVK informatie etc.)? Of moet ik daar echt over mailen? En dan kan ik hem wel enabelen bij betaalwijze toch?

13
Dat is wel vreemd dan. Als de bestanden in de juiste map staan, de permissies goed zijn en de cache volledig is verwijderd na de installatie, dan zou ik een foutmelding verwachten als de betaalwijze iDEAL niet wordt weergegeven. Heb je al in var/log/system.log gekeken of daar een foutmelding in staat?

Misschien zit er een fout in de extensie. De versie die ik in het verleden heb gebruikt was ook niet geheel foutloos.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten