Invloed uitoefenen over welke bezorger bezorgd

1
Hallo,

Weet iemand of je invloed kunt uitoefenen over welke bezorgdienst bij jou de internationale zendingen bezorgd?

Het gaat dan om zendingen vanuit het buitenland die dus bij mij worden afgeleverd. De ene keer is het DPD, de andere keer Marietjes bezorgservice en dan weer TNT Expresse. Ik heb het wel al nagevraagd bij de verzender en die wist mij te vertellen dat ze alleen invloed hadden bij welke koeriersdienst tot aan de Nederlandse grens. Maar zodra het de Nederlandse grens over is het een raadsel welke bezorgdienst het overneemt

Waarom ik het vraag is dat het niet bij alle bezorgers goed gaat. Het ging bv 1 keer via een ‘Marietjes bezorgdienst’ (niet de echte naam) die 1 keer ff aanbelde en ik vervolgens op moest komen halen (op een depo ruim 100 KM verder op. Alleen tijdens kantooruren geopend ook nog. En teveel om in 1 keer mijn kleine auto te passen) of opnieuw verzendkosten moest betalen.

Maar vandaag weer via TNT Express. En dat is ook ALTIJD doffe ellende. Nieuwe afleverafspraak maken lukt niet (error melding op de site) en vandaag gaan ze toch weer aanbieden zie ik op de track & trace. En ik ben er dus niet….. En daarna mag ik het zelf weer komen halen ipv dat ik het op mijn werk had kunnen laten afleveren. Liever had ik gewoon via DHL of DPD. Die leveren gewoon aan de buren of daar is in ieder geval WEL fatsoenlijk een nieuwe leverafspraak mee te maken. Meestal geven ze zelf even een belletje om te vragen of het goed is.
Ook heb ik zeer slechte ervaringen met TNT expresse personeel (Kom zelf maar uit de vrachtwagen halen mijn karretje is gisteren gejat (Lees: Ik ben te lui om te doen waar ik voor betaald word) (tot 3 keer toe)) en onbeschoft personeel (1 keer zelfs ruzie mee gehad omdat de doos met breekbare beelden vooruit werd geschopt omdat schoppen minder moeite kost dan dragen).

Weet iemand of zoiets te regelen valt of is het iedere keer maar hopen dat er toevallig een fatsoenlijke organisatie bij mij komt bezorgen?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Invloed uitoefenen over welke bezorger bezorgd

2
Dat hangt er van af met welke dienst er verzonden wordt en hoe die dienst er mee om gaat. Van PostNL pakketservice weet ik dat het maar net van de dagkoers afhangt aan welke bezorger ze het pakketje afgeven als het pakketje de grens over gaat. Maar er zijn ook bezorgdiensten die de pakketjes binnen hun eigen bedrijf houden als het pakketje de grens over gaat. Welke dat zijn weet ik zo niet te noemen.

3
Het bedrijf dat jouw spulletjes verzenden heeft inderdaad alleen invloed op de partij die het bij hem komt ophalen. Platweg tot aan de NL grens.

Wanneer die partij niet in Nederland actief is, hebben ze meestal een samenwerking met een Nederlandse partij. Die ontvangt de goederen, relabeld het meestal en sorteert het uit via haar eigen netwerk.

Als je niet tevreden bent over de luiheid vd TNT Express chauffeur zou ik hier (telefonisch) over klagen. Men hoort het namelijk tot over de drempel te dragen (of hij kan uit goed fatsoen vragen of je even wilt helpen omdat zijn steekkar is blijven steken op een ander adres...).

Hamvraag, met wie verzend jouw leverancier?
Als 'normaal' pakketje of onder Express?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

4
Internationale verzendingen liet ik altijd op mijn verzoek versturen met DHL of UPS. Zo weet ik tenminste zeker dat de boel door 1 vervoerder wordt afgehandeld. Ik zou even met je leverancier overleggen wat de mogelijkheden zijn, want zover ik weet zit DHL wereldwijd dus altijd wel een locatie in de buurt van de verzender.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Het wordt als normaal verzonden. Niet per expresse.

Ik ga dat van DHL eens navragen goeie tip

Het allermooiste zou natuurlijk een bezorgdienst zijn die ook 's avonds of op zaterdag bezorgd. Als je een full-time baan hebt is zakelijk ontvangen af en toe een drama...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

6
Uit welk land moet het verzonden worden?

Ik zie het ergens al misgaan bij DHL. Op het moment dat je buiten de Benelux gaat werken, kent DHL (bijv in Frankrijk) het Europlus/wegvervoer netwerk helemaal niet eens; dat is hoogst waarschijnlijk wel de chauffeur die je gewend bent en het netjes bij je buren aflevert. (Voor herkenning: Sorry, we hebben je gemist kaart met daarop 14 terminals)
Je gaat op dat moment dus al direct met Express werken. Komt er weer een andere chauffeur van DHL voorrijden voor aflevering. Nog maar de vraag of hij het zo makkelijk bij je buren aflevert. Express (NEXT DAY AIR) is gewoon duur, tientallen euro's voor een doos. (Express kun je herkennen dat op de kaart staat, dat je moet bellen voor nieuwe aflevering)

UPS heeft wat dat betreft het internationaal iets beter voor elkaar. Doorgaans transittijden binnen Europa van 1-3 dagen (bijvoorbeeld FR) tegen een paar tientjes tot meer tientjes voor luchtvracht (Express oplossingen, de prijzen wijken niet zo ver af van DHL). Alle UPS zendingen (zowel NEXT DAY AIR als ROAD) worden gebundeld en door jou vertrouwde chauffeur afgeleverd. Althans, dat is wel mijn ervaring.

Direct met DPD is ook nog een overweging die je kunt maken. Hebben ook snelle doorlooptijden binnen de EU en meestal goed te betalen. Niet thuis oplossingen van DPD worden ook steeds beter.

Het is nu meer de vraag, waar is jouw leverancier mee bekend of ga je zelf een import account openen bij geel-rood, bruin-geel, of rood-wit?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.