Zalando komt beloftes niet na met verzending

1
Helaas heeft uw bestelling in één van onze warenhuizen vertraging opgelopen. Op dit moment wachten wij op de aanlevering van (een deel van) uw bestelling zodat deze zo snel mogelijk verzonden kan worden. Indien uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat, is het helaas niet mogelijk om deze bestelling in meerdere pakketten te laten versturen.

Wij vinden het erg jammer dat wij hierdoor niet voldoen aan onze eerder gecommuniceerde levertijd en begrijpen dat dit voor u vervelend kan zijn. Zodra uw bestelling het betreffende warenhuis heeft verlaten ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail met daarin een track & trace code. Met deze code kunt u 12 tot 36 uur na ontvangst, uw bestelling volgen op de website van PostNL.

Het is technisch helaas niet mogelijk om uw bestelling te annuleren. Mocht de bestelling door de opgelopen vertraging te laat voor u arriveren, dan kunt u de gehele bestelling kosteloos retourneren na ontvangst. De geretourneerde artikelen worden vervolgens binnen 2 weken verrekend.
Geen verwachte levertijd en niet annuleren?
Wat een belachelijke service van Zalando.
Er zijn echter uitspraken (http://jure.nl/bp8079, http://jure.nl/BS1751) waarin is bepaald dat annuleren VOORDAT een product of dienst is geleverd wel degelijk is toegestaan, juist omdat de wet hier niets over zegt.
Het uitsluiten van de mogelijkheid een bestelling te annuleren voor levering in de algemene voorwaarden is overigens niet toegestaan op grond van art. 7:46j BW. Maar let op: dit alles geldt dus niet voor zaken waarbij het herroepingsrecht is uitgesloten (art 7:46d lid 4 BW).
Het niet mogen annuleren van een bestelling vind ik ronduit vreemd. Naar welke instantie kan ik met deze feiten stappen? De REclame Code Commisie zal hier weinig mee te maken hebben denk ik, alhoewel de uiting van 2-4 werkdagen natuurlijk ook al compleet onjuist is. Is niet de eerste keer dat Zalando er een zooitje van maakt.