Hallo Allemaal,
Ik voer nu vanaf 1 januari een urenregistratie en rond deze af op kwartieren. Oftewel, 5 minuten schrijf ik niet en 1 uur 25 minuten rond ik af op 1,5 uur. Is dit gebruikelijk of moet ik echt op minuten afronden?
Mag je ook standaard een tijd voor een dagelijks terugkerende activiteit schrijven en deze alleen verwijderen of aanpassen als dit nodig is?
Alvast bedankt!
Re: Urenregistratie
2Als een advocaat dat zou doen, zou hij 6 x 10 minuten = 60 minuten werk in rekening brengen als 6 x 15 minuten = 90 minuten en klanten daarmee 50% te veel factureren. Dat is een economisch delict.Alexandra365 schreef:Ik voer nu vanaf 1 januari een urenregistratie en rond deze af op kwartieren.
Als het tijdschrijven je te veel tijd kost, kun je het in Excel doen met twee sneltoetsen: Ctrl+; voor de huidige datum en Ctrl+Shift+; voor de huidige tijd.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p8r5guDPzZs[/youtube]
3Wat ik ook schreef is dat ik 5 minuten (en ook 10 minuten taken) niet schrijf, maar pas vanaf 15 minuten. Pas bij langere tijden rond ik eventueel af en dan meer in mijn nadeel dan voordeel. Ik schrijf geen facturen/uren voor diensten e.d. In dat geval zou ik uiteraard, net als in het voorbeeld van de advocaat, exact afronden.
Alles bij elkaar genomen vind de afronding meer in mijn nadeel , dan voordeel plaats. Ik doe dit uitsluitend gemakshalve en inderdaad in Excel.
Alles bij elkaar genomen vind de afronding meer in mijn nadeel , dan voordeel plaats. Ik doe dit uitsluitend gemakshalve en inderdaad in Excel.
4http://www.dezaak.nl/het-urencriterium- ... 10868.htmlDe Zaak schreef:Niet te algemeen
Een urenregistratie die te algemeen en te globaal is, voldoet niet als bewijsmateriaal.
Er zijn maar weinig taken die zó precies vastliggen dat je er op voorhand standaard anderhalf uur per dag voor kunt schrijven.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Het is een beetje afhankelijk van je doel. Gaat dit om de 1225-urennorm van de overheid? Dan kun je prima op kwartieren afronden want er zijn meer zaken die hierbij meespelen. Je omzet, inzet, type werkzaamheden bijvoorbeeld. Het is dan een schatting, en op kwartieren is die redelijk zuiver. Uiteindelijk kom je hopelijk flink hoger of lager dan dit exacte aantal.
Als je het voor klanten doet is afronden op kwartieren ook geen probleem, maar is het wel zo vriendelijk als je alles naar beneden afrondt. Verplicht is dat overigens niet, je mag het doen zoals je wilt (en je klant accepteert) en het voorbeeld van Ward is wel een aardige. Ook al doet Ward nogal fel, ik denk dat hij net zo goed weet als ik dat er genoeg advocaten (geweest) zijn die jou inderdaad minimaal een kwartier in rekening brengen bij een telefoontje van drie minuten. Zie ook deze pagina op eenmanszaakoprichten.nl.
Als je het voor klanten doet is afronden op kwartieren ook geen probleem, maar is het wel zo vriendelijk als je alles naar beneden afrondt. Verplicht is dat overigens niet, je mag het doen zoals je wilt (en je klant accepteert) en het voorbeeld van Ward is wel een aardige. Ook al doet Ward nogal fel, ik denk dat hij net zo goed weet als ik dat er genoeg advocaten (geweest) zijn die jou inderdaad minimaal een kwartier in rekening brengen bij een telefoontje van drie minuten. Zie ook deze pagina op eenmanszaakoprichten.nl.
Nu op mijn weblogs:
6Dirkjan, het punt is dat de aanname "de afronding werkt in mijn nadeel" slechts een aanname blijft als je dat niet kunt aantonen. Een kip-en-eiprobleem dus: om te kunnen aantonen dat je afronding redelijk is, moet je de niet-afgeronde urenregistratie kunnen overleggen.
7Als ik dus de uren tot nu toe nog eens ga nalopen en her en der wat minuten erbij/eraf haal komt het geloofwaardiger over.
Ik heb naast de algemene omschrijving van de werkzaamheden ook zoveel mogelijk via opmerkingen nader beschreven waar het om ging.
Mijn hoofddoel is inderdaad het urencriterium.
Ik heb naast de algemene omschrijving van de werkzaamheden ook zoveel mogelijk via opmerkingen nader beschreven waar het om ging.
Mijn hoofddoel is inderdaad het urencriterium.