Produktverkoop met collega-ondernemer; welke afspraken?

1
We zijn van plan om samen te werken met een collega ondernemer ( Mini-camping / Bed & Breakfast * * * / Groepsaccommodatie / Zorgboerderij )

Ons assortiment (kinderspeelgoed) ligt tegen elkaar aan. Het idee is dat een deel van onze artikelen bij hun worden uitgestald en omgekeerd.

Wat voor financiële constructie is voor een ieder aantrekkelijk, wat is reëel?
1. van hetgeen verkocht is een % afdragen aan de verkopende partij? ( stel artikel 20,- bruto winst = 8,- daar dan 20% van is 1,60 (gaat ook niemand voor rennen .. ))

Oftewel een % van de winst; zowel in de situatie dat wij hun artikelen verkopen in onze winkel als vice versa.

2. bruto + x% winst en dan verkopen aan elkaar?

3. Anders?

Zo zijn er nog wel meer vragen te bedenken, je moet ergens beginnen hé ! :)

Qua bevoorrading is het goed te doen; we zitten 2 KM uit elkaar en uiteraard zijn we beide lid van de ondernemersvereniging Renswoude, goede contacten dus.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Produktverkoop met collega-ondernemer; welke afspraken?

5
De uitgangsgedachte is dat:
- we zo ieder meer exposure hebben;
- we beiden geen aanzienlijke voorraad van de ander z'n assortiment hoeven te voeren.

Eenvoudig is inderdaad key; vertrouwen: ja dat is er wel. Maar open&transparant is nog beter.

Affilate constructie heb ik me nog niet zo in verdiept.

Het is er slim denk ik dat we dezelfde prijzen aanhouden aangezien we naar elkaar verwijzen en 2 Km uit elkaar zitten.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren