Re: Opgepast: facturen Nederlandse Inspectiedienst bv

31
Het Varaantje schreef:
Gerard Bruker schreef:Je kan al huren voor € 19,95 (als nep adres dus)
De man en vrouw wisten niet van de praktijken omdat het bedrijf bij de kvk is ingeschreven.

Het UWV, de belastingdienst en de kvk kunnen niets doen door dat ene simpele zinnetje onderaan over de voorwaarden.

Ondertussen hebben wij ook TROS RADAR geïnformeerd. Je zou er maar intrappen.
Riiiiiight. Dat soort mensen faciliteren criminelen juist. Zitten waarschijnlijk 10-tallen oplichters op dat adres. Als het er geen honderden zijn. Maar dat gaan ze aan jou niet toegeven. Dit soort mensen vind ik juist het ergste soort criminelen. Die zelf buiten schot blijven maar wel meevreten uit de roofbuit.

Overigens zijn dit soort facturen wel degelijk illegaal. Spookfacturen worden helaas weinig aangepakt omdat het moeilijk is de oplichters te achterhalen. Al denk ik dat deze dan wel heel dom bezig zijn.
Onlangs heb ik getracht van een vergelijkbaar verhaal aangifte te doen. De politie zegt dan letterlijk, dat als je niet betaald hebt, je ook niet opgelicht bent. Als je wel betaald hebt, ben je akkoord gegaan. In beide gevallen dus niets te doen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

33
Het is enigszins treurig dat de Nederlandse politie zo slecht op de hoogte is van de wet (behalve waar het gaat om verkeersboets...sorry, die kon ik niet laten), maar poging to oplichting is vanzelfsprekend ook strafbaar (wb. van Strafrecht art. 45 en 47). De politie MOET deze aangifte in behandeling nemen als deze wordt gemeld.

34
SWSG, het ligt wat moeilijker dan dat. Want wat is een "poging tot oplichting"?

Als ik iemand een offerte stuur dan is dat geen poging tot oplichting. Dit wat de Nederlandse Inspectiedienst doet is dat, in onze ogen in elk geval, wel. Toch zullen zij gaan zeggen dat het slechts een aanbieding was en dat ze niet probeerden om ons op te lichten. Daar ontbreekt een stukje wetgeving die de definitie van acquisitie fraude vast legt, zodat partijen zoals de Nederlandse inspectiedienst, aangepakt kunnen worden. Op dit moment wordt er in de tweede kamer gewerkt aan zo'n wet zodat dit voor elkaar is, heb ik mij laten vertellen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!