eco-taksen

1
Op een groot aantal verbruiksgoederen worden bijkomende eco-taksen geheven in de vorm van recupel, bebat, auvibel...

Wat als ik naar een nederlandse klant ga verkopen
bij wie moet ik dan deze taksen afdragen?

Re: eco-taksen

2
Deze taksen hoeven alleen betaald te worden als de producten binnen België geleverd worden. Zodra het om een buitenlands adres gaat waar de producten geleverd worden, valt de gehele taks weg.

Re: eco-taksen

3
Oppassen. Niet te snel zeggen dat taksen zomaar wegvallen. In sommige gevallen kun je taksen terugvorderen (bv. Recupel). Je dient dat als handelaar/distributeur bewijzen van export voor te leggen.

Re: eco-taksen

4
Aah oke
Maar in Nederland moeten er toch ook taksen betaald worden?
Ik heb auvibel al is gecontacteerd , maar geen mail terug gehad
In Nederland heb je dan wel de Stichting de Thuiskopie
Moet ik dan ook contact met hun opnemen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: eco-taksen

6
Auvibel bijdrage is een vergoeding dat uiteindelijk betaald wordt door een consument in België. De leverancier heeft een aangifteplicht.

De vergoeding wordt betaald aan Auvibel door de fabrikant, de invoerder of de intracommunautaire aankoper van dragers die gebruikt kunnen worden voor het kopiëren van geluidswerken en audiovisuele werken of van toestellen waarmee dit kopiëren mogelijk wordt op de datum waarop die dragers en die toestellen op het nationale grondgebied in de handel worden gebracht. De vergoeding is van toepassing op toestellen die het kopiëren voor eigen gebruik mogelijk maken (bijvoorbeeld dvd-recorders) en blanco dragers waarop geluidswerken en audiovisuele werken gekopieerd kunnen worden (bijvoorbeeld blanco CD-R en blanco DVD-R).

Mijn kennis over Auvibel is beperkt maar het lijkt mij normaal dat je je aankopen vanuit Nederland als handelaar vrij zijn van Nederlandse bijdragen. Je bent natuurlijk wel verbonden aan de wettelijke bepalingen mits je dergelijke goederen verkoopt in België.

Ik zou als ik jou was Auvibel telefonisch contacteren.