Hoe is is beslist.nl begonnen met promoten van de website?

1
Hey Mensen,

Ik vroeg me wat dingen af, hoe is zo'n website als beslist.nl begonnen met het promoten toen ze net online kwamen weet iemand dit?
Op het begin staat er natuurlijk nog 0,0 op dus zullen geen webshops geinteresseerd zijn om daar producten op te plaatsen tegen betaling en of gratis.
Dit houd dus in dat er ook vrijwel geen bezoekers komen omdat er nog (bijna) geen producten opstaan..

Ik ben benieuwd hoe ze de mensen nou getriggerd hebben om ze toch zover te krijgen hun artikelen op de site te plaatsen..
En is er ook iemand die weet hoe beslist.nl hun kosten eruit haalt, betaald iedereen die een product erop zet een bepaald bedrag om het product erop te plaatsen of hoe werkt dit?

Re: Hoe is is beslist.nl begonnen met promoten van de websit

2
Op de aanmeldpagina van beslist.nl vind je eigenlijk al drie belangrijke bouwstenen van het business model.

• gratis producten plaatsen voor webshops;
• display advertising voor wie zijn aanbod beter onder de aandacht wil brengen;
• affiliate marketing om verkeer naar de site te trekken.

Verder staat of valt zo'n site natuurlijk met de mogelijkheid om prijzen en kwaliteit te vergelijken.

Maar je stelt een nogal algemene vraag. Waar wil je concreet naartoe?
StoreCore.io

3
Ward schreef:Op de aanmeldpagina van beslist.nl vind je eigenlijk al drie belangrijke bouwstenen van het business model.

• gratis producten plaatsen voor webshops;
• display advertising voor wie zijn aanbod beter onder de aandacht wil brengen;
• affiliate marketing om verkeer naar de site te trekken.

Verder staat of valt zo'n site natuurlijk met de mogelijkheid om prijzen en kwaliteit te vergelijken.

Maar je stelt een nogal algemene vraag. Waar wil je concreet naartoe?

Tnx, en heb je ook enig idee hoe ze de adverteerders zover hebben gekregen om uiteindelijk te adverteren?

Waar ik concreet naartoe wil, ik heb een idee in me hoofd waarmee ik wil beginnen, ik vraag me alleen af wat de beste manier is om op het begin adverteerders aan te trekken (webshops).

Even voor de duidelijkheid, het is geen site zoals beslist.nl.

gaat om een website op het begin met name op de kledingbranche gericht, en dit kan altijd nog uitgebreid worden, vraag me alleen af hoe ik op het begin het beste aan marketing moet doen om de mensen aan te trekken gebruik te maken van de site en de bijbehorende diensten.

4
Dat is een bekend probleem. Om webshops te trekken moet je natuurlijk aantoonbaar meerwaarde voor deze winkels hebben. Bijvoorbeeld betere vindbaarheid en veel bezoekers per dag. Probleem is dat deze in het begin niet aanwezig zijn. Dit wordt dus een tijdrovend en intensief proces. Netwerken is een begin. Social Media is natuurlijk heel belangrijk daarin.

Ik zou even google'en naar een online marketingplan of iets in die trend. Er is ook genoeg literatuur beschikbaar over dit onderwerp. Zelf ben ik ook gewoon uit een boekje begonnen. Hier kan je bijvoorbeeld al een duidelijk plan mee opstellen hoeveel je uit moet geven aan welke vorm van adverteren e.d. om in het begin op te bouwen.

Voorbeeld boekje
Als je er gezamenlijk uitkomt, kan scheiden goedkoper.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Bij dergelijke concepten moet je denken op de lange termijn. De eerste jaren zul je verlies maken. Reserveer dus geld om bekendheid te verwerven en interressant te worden. Aanbod kun je eenvoudig binnen krijgen via ProductFeeds van affiliates. Krijg je succes onder bezoekers? Dan zullen webwinkels je ook weten te vinden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

6
libertes schreef:Bij dergelijke concepten moet je denken op de lange termijn. De eerste jaren zul je verlies maken. Reserveer dus geld om bekendheid te verwerven en interressant te worden. Aanbod kun je eenvoudig binnen krijgen via ProductFeeds van affiliates. Krijg je succes onder bezoekers? Dan zullen webwinkels je ook weten te vinden.
Hoe bedoel je, productfeeds van affiliates?
Je bedoeld de link naar de webshop (artikel) op mijn site?

Ben niet zo'n held in deze termen, sorry

7
Affiliate is het geven van vergoeding op basis van omzet. Alle bekende affiliate partijen zoals Tradetracker en Daisycon bieden productfeeds aan. Dit zijn automatisch bijgewerkte bestanden die je in jouw systeem kunt integreren. Komen bezoekers dan via jouw site naar de webwinkel en kopen ze, dan krijg je een vergoeding over die omzet.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m