Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

1
In een poging in de schimmige branche van (webwinkel/bedrijven)gidsen het kaf van het koren te scheiden zal ik proberen om per (webshop/bedrijven) gids die mij benaderd een topic te openen. Heb jij ook ervaringen met andere bedrijven, positief of negatief, open dan gerust een nieuw topic. Nieuwe leden; let op. Ik heb door wanneer jij van een gids zelf bent om je eigen gids te pluggen.

Gisteren werd ik benaderd door WebshopXL per telefoon. De mevrouw meldde mij dat ik "geselecteerd" was voor vermelding omdat zij alleen de beste webshops met de beste service en goede bereikbaarheid vermelden.

Voor 4 tientjes per jaar mag ik dan hun logo voeren op mijn site en werd ik vermeld op hun site. Even factuur betalen en klaar.

Er werd niet doorverbonden naar het bel-me-niet register nadat het gesprek klaar was.

Mocht dit verhaal je nog niet genoeg afgeschrikt hebben, bekijk dan voor de grap hun site eens. Zelf zit ik in de elektronica dus ik ging even kijken hoe hun elektronica winkels er bij stonden. Bij 1 winkel in lampen kwam je uit bij een winkel in boeken als je op de "ga naar webshop" knop drukte. Bij een andere winkel kwam je uit bij een sportwinkel, omdat ze een typefout in de URL gemaakt hadden. Betaalmethoden die gemeld werden op webshopxl kwamen niet overeen met de webwinkels.

Kortom, gewoon een Sjonnie die even snel geld denkt te kunnen verdienen aan webwinkels. Jammer.

EDIT: zie onderstaande berichten; WebshopXL reageert in elk geval netjes op dit bericht. Het lijkt er op dat ze wat overhaast van start gegaan zijn.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

3
Ik denk dat er niks mis is met zulke gidsen, maar ze moeten wel eerlijk zijn.

Nu doen ze zich voor als een keurmerk, terwijl ze geen enkele keuring doen en de consument geen zekerheid bieden. Dat is erg jammer en zet keurmerken een in slecht daglicht. Het is dan ook erg jammer dat zulke partijen het voor anderen verpesten...!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

4
Toch maar even reageren;

@Wouter - Waarschijnlijk is het niet goed overgekomen, maar de melding die wij telefonisch doen (als een webwinkel opneemt) is dat deze is geslaagd voor de 'bereikbaarheidstest' en daardoor in aanmerking komt voor een vermelding op webshopXL. In Nederland is het verplicht dat webwinkels een telefoonnummer vermelden, het is niet verplicht om op te nemen en dit controleren wij dus. De betere webwinkels nemen wel op, hier maken wij een overzicht van. WebshopXL test 2 a 3 keer per jaar bij alle aangesloten webwinkels de telefonische bereikbaarheid.

Verbonden worden naar het bel-me-niet register is toch alleen voor consumenten?

Niet iedereen is zo goed als Wouter Hol, op onze website staan helaas fouten. Toch bedankt voor de tip. Beetje jammer dat het via deze omweg moet maar u heeft ons toch bereikt!
En snel geld verdienen? 40 euro jaarlijkse bijdrage, hiervoor nemen wij 2 tot 3 keer per jaar persoonlijk contact op. Een webwinkel is toch ook meer dan alleen een product in een doos doen?

De genoemde fouten zijn inmiddels gecorrigeerd, nog meer kunnen vinden?

@ Iedereen; WebshopXL.com is een commerciële website die fouten bevat maar eerlijk handelt! Jammer dat Wouter Hol het een doet overkomen dat wij oplichters zijn, niet iedereen is gelijk.
Wij zijn geen keurmerk en keuren niets! Wij controleren telefonische bereikbaarheid en vragen de bereikte webshops om een samenwerking tegen een lage jaarlijkse bijdrage.
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

5
WebxhopXL schreef:En snel geld verdienen? 40 euro jaarlijkse bijdrage, hiervoor nemen wij 2 tot 3 keer per jaar persoonlijk contact op. Een webwinkel is toch ook meer dan alleen een product in een doos doen?
40 euro voor 2 tot 3 keer bellen per jaar vind ik best veel geld. Wat bedoel je precies met de vergelijking "Een webwinkel is toch ook meer dan alleen een prodcut in een doos doen". We weten allemaal wat daar nog meer bij komt kijken, maar leg jij dan eens uit wat je naast 2 tot 3 keer per jaar bellen nog meer doet.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

7
Dus jullie bellen ongevraagd webwinkels op?
Lijkt mij meer op telefonische spam.

Edit: Daarnaast vraag ik me af hoe jullie kunnen garanderen dat een shop betrouwbaar is. Op de site wordt aangegeven dat een shop betrouwbaar is aan de hand van het opnemen van de telefoon en de klantenreviews. Beetje handige Harrie die dit na kan maken.
En ook niet betrouwbare webwinkelhouders kunnen de telefoon opnemen.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

8
WebxhopXL schreef: Verbonden worden naar het bel-me-niet register is toch alleen voor consumenten?
Bel-me-niet register is ook voor eenmanszaken en VOF's. Nu staan wij (VOF) niet ingeschreven in het bel-me-niet omdat ik best gebeld wil worden, maar je dient diegene die je belt wel door te verbinden met bel-me-niet. En uiteraard hoor je van te voren dat register te raadplegen voordat je belt.
WebxhopXL schreef: Niet iedereen is zo goed als Wouter Hol, op onze website staan helaas fouten. Toch bedankt voor de tip. Beetje jammer dat het via deze omweg moet maar u heeft ons toch bereikt!
Aan de telefoon had ik ook gemeld dat de site absoluut niet overtuigd en fouten bevat.

Je moet begrijpen dat de branche waar je in zit een van de meest dubieuze markten van dit moment is. Enorm veel bedrijvengidsen zijn puur opgericht om ondernemers geld af te troggelen. Steeds meer van dit soort bedrijven worden daar gelukkig ook voor veroordeeld. Vandaar dat ik extra scherp ben als het om dit soort diensten gaat.
Als je zelf ongevraagd ondernemers benaderd dan kan het zijn dat zo'n ondernemer als ik zijn mening hierover gaat ventileren op internet, zoals je ziet. Ik vind overigens wel dat jullie netjes reageren op dit forum dus wat dat betreft laten jullie zien dat jullie de ondernemers wel degelijk serieus nemen.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

9
Wat webshopXL.com doet;

- Automatische controle aangesloten websites;
We hebben een systeem ontwikkeld welke dagelijks alle webwinkels bij langsgaat om te controleren of er geen gebreken zijn, mocht te website onbereikbaar zijn stellen wij de webwinkel direct op de hoogte

- Telefonisch contact 2 tot 3 keer per jaar
We nemen 2 tot 3 keer per jaar contact op met de aangesloten webwinkels om de bereikbaarheid opnieuw te bevestigen zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft.

- Recensies controleren
Ingevulde recensies controleren en nieuwe verzoeken van aanvraag verwerken.

Waterdicht is geen enkel systeem, net als de 'keurmerken' hier is reeds al wat aandacht aan besteed door verschillende programma's i.v.m. de hoge jaarlijkse kosten. Wat staat er bij de 'geroyeerde' bedrijven; webwinkels die niet bereikbaar zijn en zich niet aan de richtlijnen houden.

Dagelijks benaderen wij webwinkels en voor ons ( ik noem het even voor het gemak 'ons' en bedoel daarmee ook de lezers van dit forum) is bereikbaar zijn heel vanzelfsprekend, echter niet voor iedereen. Gemiddeld bereiken wij maar 40% in een keer van alle webwinkels met telefoonnummer, keurmerken doen hier niets aan vandaar het idee van WebshopXL.

Omdat we nieuw zijn staan we open voor; tips, suggesties, partners en nieuwe samenwerkingen.

Voor meer informatie http://www.webshopxl.com
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

10
Ilonajoy schreef:Dus jullie bellen ongevraagd webwinkels op?
Lijkt mij meer op telefonische spam.

Edit: Daarnaast vraag ik me af hoe jullie kunnen garanderen dat een shop betrouwbaar is. Op de site wordt aangegeven dat een shop betrouwbaar is aan de hand van het opnemen van de telefoon en de klantenreviews. Beetje handige Harrie die dit na kan maken.
En ook niet betrouwbare webwinkelhouders kunnen de telefoon opnemen.
Op webshopXL.com vind men de betere webwinkels, in ieder geval webwinkels die per telefoon bereikbaar zijn en waarvan positieve berichten de overhand hebben elders op internet. Een 'handige harrie' zou in theorie alles kunnen, dus ook een duur keurmerk aanvragen en voldoen aan richtlijnen.
Indien de 'handige harrie' zich wil aansluiten bij WebshopXL dient hij wel 2 tot 3 keer goed te bereiken te zijn en maken we het de 'handige harrie' alweer een stuk moeilijker en bereiken we eigenlijk al ons doel. Als laatste zou de 'handige harrie' mensen oplichten en wij hier bericht van krijgen zullen we de 'handige harrie' verwijderen van de website totdat hij 3 goede recensies elders op internet weet te verzamelen. Als laatste is in dit geval meer bewijs voor handen omdat er ook een telefoonnummer bekend is waardoor traceren ook weer makkelijker is voor politie en opsporingsambtenaren.

Het voor iedereen in de wereld goed doen blijft moeilijk, we zullen u in ieder geval niet bellen, we willen niet als spam overkomen.

Hoe zouden we met uw in contact kunnen komen? Zomaar mailen is ook spam.
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

11
Wouter Hol schreef:
WebxhopXL schreef: Verbonden worden naar het bel-me-niet register is toch alleen voor consumenten?
Bel-me-niet register is ook voor eenmanszaken en VOF's. Nu staan wij (VOF) niet ingeschreven in het bel-me-niet omdat ik best gebeld wil worden, maar je dient diegene die je belt wel door te verbinden met bel-me-niet. En uiteraard hoor je van te voren dat register te raadplegen voordat je belt.
WebxhopXL schreef: Niet iedereen is zo goed als Wouter Hol, op onze website staan helaas fouten. Toch bedankt voor de tip. Beetje jammer dat het via deze omweg moet maar u heeft ons toch bereikt!
Aan de telefoon had ik ook gemeld dat de site absoluut niet overtuigd en fouten bevat.

Je moet begrijpen dat de branche waar je in zit een van de meest dubieuze markten van dit moment is. Enorm veel bedrijvengidsen zijn puur opgericht om ondernemers geld af te troggelen. Steeds meer van dit soort bedrijven worden daar gelukkig ook voor veroordeeld. Vandaar dat ik extra scherp ben als het om dit soort diensten gaat.
Als je zelf ongevraagd ondernemers benaderd dan kan het zijn dat zo'n ondernemer als ik zijn mening hierover gaat ventileren op internet, zoals je ziet. Ik vind overigens wel dat jullie netjes reageren op dit forum dus wat dat betreft laten jullie zien dat jullie de ondernemers wel degelijk serieus nemen.
De branche is inderdaad moeilijk, maar wat ik al zei niet iedereen is gelijk.
Oplichters sturen in de meeste gevallen zomaar een rekening of er bestaat niet eens een website, hier hebben wij ook mee te maken.
WebshopXL is juist een initiatief om de betere webwinkels naar voren te brengen en daarbij aan de kant van de webwinkel extra vertrouwen bij consumenten scoren. Dit hoeft niet veel te kosten, 40 euro per jaar leek ons daarom een geschikt bedrag. Er zijn zonder namen te noemen webshop keurmerken die minimaal 3x zoveel vragen en NIETS doen.

Nog even over het bel-me-niet register, blijft een beetje moeilijk als het om bedrijven gaat. De Kvk wist ons niet precies te informeren en verwees ons naar internet. Heeft u misschien een website waar hier alles over te vinden is?

Bedankt voor alle reacties!
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

13
Bedankt, bedrijven moeten aanmelden dus zodat ze toegang hebben. Duik er wel even in.
Verder zie ik dit staan ;
Het Bel-me-niet Register is alleen voor natuurlijke personen. Dat zijn consumenten en bepaalde bedrijven zoals vennootschap onder firma’s, maatschappen en eenmanszaken. Een BV, NV, of ander rechtspersoon kan geen telefoonnummers blokkeren.

Beetje moeilijk, zou je dan bij elke webwinkel van te voren moeten uitzoeken wat voor bedrijf het is?
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

14
WebxhopXL schreef: Beetje moeilijk, zou je dan bij elke webwinkel van te voren moeten uitzoeken wat voor bedrijf het is?
Ja dat klopt. Dat doe je op zich redelijk eenvoudig aan de hand van het bel-me-niet register. Staat een nummer dat je wilt gaan bellen daarin vermeld. dan mag je dat nummer niet bellen. Staat het nummer er niet in vermeld, dan mag je dat bedrijf wel bellen.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

15
WebxhopXL schreef:Wat webshopXL.com doet;

- Automatische controle aangesloten websites;
We hebben een systeem ontwikkeld welke dagelijks alle webwinkels bij langsgaat om te controleren of er geen gebreken zijn, mocht te website onbereikbaar zijn stellen wij de webwinkel direct op de hoogte
Ik denk dat wij best wel zelf er belang bij hebben dat de eigen website goed bereikbaar is.
WebxhopXL schreef: - Telefonisch contact 2 tot 3 keer per jaar
We nemen 2 tot 3 keer per jaar contact op met de aangesloten webwinkels om de bereikbaarheid opnieuw te bevestigen zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
En daar hang je een kwaliteitskeurmerk aan op?
WebxhopXL schreef: - Recensies controleren
Ingevulde recensies controleren en nieuwe verzoeken van aanvraag verwerken.
Het systeem van recentie bedrijven is al dicht getimmerd; wat wil jij daarvan zeggen?
WebxhopXL schreef: Waterdicht is geen enkel systeem, net als de 'keurmerken' hier is reeds al wat aandacht aan besteed door verschillende programma's i.v.m. de hoge jaarlijkse kosten. Wat staat er bij de 'geroyeerde' bedrijven; webwinkels die niet bereikbaar zijn en zich niet aan de richtlijnen houden.

Dagelijks benaderen wij webwinkels en voor ons ( ik noem het even voor het gemak 'ons' en bedoel daarmee ook de lezers van dit forum) is bereikbaar zijn heel vanzelfsprekend, echter niet voor iedereen. Gemiddeld bereiken wij maar 40% in een keer van alle webwinkels met telefoonnummer, keurmerken doen hier niets aan vandaar het idee van WebshopXL.

Omdat we nieuw zijn staan we open voor; tips, suggesties, partners en nieuwe samenwerkingen.
We worden genoeg benaderd door soortgelijke bedrijven, succes dus met je zaken.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

16
Jan Speelgoedboer schreef:
WebxhopXL schreef:Wat webshopXL.com doet;

- Automatische controle aangesloten websites;
We hebben een systeem ontwikkeld welke dagelijks alle webwinkels bij langsgaat om te controleren of er geen gebreken zijn, mocht te website onbereikbaar zijn stellen wij de webwinkel direct op de hoogte
Ik denk dat wij best wel zelf er belang bij hebben dat de eigen website goed bereikbaar is.
WebxhopXL schreef: - Telefonisch contact 2 tot 3 keer per jaar
We nemen 2 tot 3 keer per jaar contact op met de aangesloten webwinkels om de bereikbaarheid opnieuw te bevestigen zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
En daar hang je een kwaliteitskeurmerk aan op?
WebxhopXL schreef: - Recensies controleren
Ingevulde recensies controleren en nieuwe verzoeken van aanvraag verwerken.
Het systeem van recentie bedrijven is al dicht getimmerd; wat wil jij daarvan zeggen?
WebxhopXL schreef: Waterdicht is geen enkel systeem, net als de 'keurmerken' hier is reeds al wat aandacht aan besteed door verschillende programma's i.v.m. de hoge jaarlijkse kosten. Wat staat er bij de 'geroyeerde' bedrijven; webwinkels die niet bereikbaar zijn en zich niet aan de richtlijnen houden.

Dagelijks benaderen wij webwinkels en voor ons ( ik noem het even voor het gemak 'ons' en bedoel daarmee ook de lezers van dit forum) is bereikbaar zijn heel vanzelfsprekend, echter niet voor iedereen. Gemiddeld bereiken wij maar 40% in een keer van alle webwinkels met telefoonnummer, keurmerken doen hier niets aan vandaar het idee van WebshopXL.

Omdat we nieuw zijn staan we open voor; tips, suggesties, partners en nieuwe samenwerkingen.
We worden genoeg benaderd door soortgelijke bedrijven, succes dus met je zaken.
1. - Inderdaad heeft de winkeleigenaar er baat bij te zorgen dat de website werkt. Mocht er iets mis zijn krijgt u van WebshopXL als eerste een bericht,zodat de eigenaar/beheerde als eerste op de hoogte is van een probleem en niet uw (toekomstige) klanten

2. - Wie heeft het over een 'kwaliteitskeurmerk' Wij niet, we maken een onderscheid. Op WebxhopXL vind men alleen de betere webwinkels met een gecontroleerde telefonische bereikbaarheid, meer niet. Geen keurmerk.

3. - Het antwoord over de recensies had betrekking over onze werkzaamheden en hetgeen wij controleren op internet.

4. - Bedankt voor uw succeswens. U wordt genoeg benaderd(teveel)? Misschien is het bel-me-niet register iets voor u?
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

17
Het voor iedereen in de wereld goed doen blijft moeilijk, we zullen u in ieder geval niet bellen, we willen niet als spam overkomen.

Hoe zouden we met uw in contact kunnen komen? Zomaar mailen is ook spam.
U geeft aan niet over te willen komen als Spam? Het is gewoon spam hoor, daar is geen andere benaming voor.
Daarnaast bedank ik ervoor om met jullie in contact te komen. (heb ik ook geen toestemming voor gegeven volgens mij.) Ik zie geen toegevoegde waarde voor mijn shop.

Jullie kunnen er toch ook vanuit gaan dat wanneer mensen interesse hebben ze zelf met jullie contact opnemen? Een goed product verkoopt zichzelf. (met een beetje goede reclame)

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

18
Aanvullend hierop vind ik dat jullie op de pagina 'Over ons' een zeer dubieus stukje hebben staan over het veilig winkelen bij de shops die bij jullie zijn aangesloten.
Jullie wekken de schijn dat winkelen bij de shops die bij jullie zijn aangesloten veilig en betrouwbaar is. Maar hoe kunnen jullie dat aantonen? Door de shops 3 x per jaar te bellen?

Zoals hier al eerder werd genoemd, kunnen ook oneerlijke shops de telefoon opnemen, en eerlijke shops die goed werk leveren, niet. Persoonlijk denk ik dat mensen het belangrijker vinden om een goed product afgeleverd te krijgen dan dat er continu iemand achter de telefoon zit.

En wat als er iets mis gaat bij een aankoop bij een van de shops die op jullie website staat? Kunnen de kopers dan bij jullie terecht, of roepen jullie dan: ja, maar wij zijn geen keurmerk.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

19
Droomjuweeltjes schreef:Aanvullend hierop vind ik dat jullie op de pagina 'Over ons' een zeer dubieus stukje hebben staan over het veilig winkelen bij de shops die bij jullie zijn aangesloten.
Jullie wekken de schijn dat winkelen bij de shops die bij jullie zijn aangesloten veilig en betrouwbaar is. Maar hoe kunnen jullie dat aantonen? Door de shops 3 x per jaar te bellen?

Zoals hier al eerder werd genoemd, kunnen ook oneerlijke shops de telefoon opnemen, en eerlijke shops die goed werk leveren, niet. Persoonlijk denk ik dat mensen het belangrijker vinden om een goed product afgeleverd te krijgen dan dat er continu iemand achter de telefoon zit.

En wat als er iets mis gaat bij een aankoop bij een van de shops die op jullie website staat? Kunnen de kopers dan bij jullie terecht, of roepen jullie dan: ja, maar wij zijn geen keurmerk.
Zoals inderdaad eerder genoemd kan oplichting niet voorkomen worden, het blijft kat en muis.
Maar hier zijn de degelijke keurmerken eigenlijk ook voor. WebshopXL zoekt de betere webwinkels, en één voorwaarde is dat de telefonische bereikbaarheid in orde is, nogmaals slechts 40% is in een keer te bereiken. Het is toch geen service als u wel een telefoonnummer vermeld maar er niet wordt opgenomen?

Als er iets misgaat zullen wij proberen de consument te helpen, echter zijn wij inderdaad geen keurmerk, de kosten komen nauwelijks in de buurt van een keurmerk en wij communiceren nergens dat het om een keurmerk gaat.

Over uw persoonlijke mening van 'service' valt natuurlijk te twisten. Ik zou persoonlijk liever op een webwinkel bestellen waarbij de telefonische bereikbaarheid is bevestigd dan wanneer dit niet bevestigd zou zijn.
Daarnaast hoeft niet altijd iets dubieus te zijn, dat dit dubieus overkomt is vervelend voor ons en niet de bedoeling. Zou u nog tips in deze hebben? Wellicht is uw eigen website een schoolvoorbeeld, kan u deze kenbaar maken? Eventueel in een Privé-bericht zodat we van u kunnen leren.

Voor extra duidelijkheid;

WebshopXL is géén webwinkel keurmerk maar slechts een overzicht van de betere webwinkels. Je zou kunnen zeggen dat WebshopXL alleen een 'veredelde link' is naar de 'betere' webwinkel met beproefde telefonische bereikbaarheid en (naar inzicht van WebshopXL,) een goede service.

Nogmaals; Alle reacties welkom!
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

20
@Droomjuweeltjes

Net even op internet gekeken en de website http://www.droomjuweeltjes.nl is denk ik de website van u.(zo niet, dan is dit bericht niet voor u bedoeld)
Dit is, met alle respect, een voorbeeld zoals het niet moet! Uiteraard niet persoonlijk bedoeld, maar begin me toch even af te vragen waarom u hier reageert? Omdat u zelf geen telefoonnummer op uw website vermeld en liever eerst naar anderen wijst? Is het teveel om uw klanten telefonisch te woord te staan en te helpen?

In de wet is het verplicht een telefoonnummer te vermelden op een website, die kan ik bij u nergens vinden. Hetzelfde geld voor adresgegevens, ook die kan ik niet vinden. Kan trouwens ook nog aan mij liggen. De genoemde website komt dus ook niet in aanmerking voor een vermelding op WebshopXL.com

Om even in uw taal makkelijk te maken wat er bedoeld word; Persoonlijk denk ik dat mensen het belangrijker vinden dat u contactgegevens communiceert en de telefoon opneemt, dan dat de tekst bij 'over ons' dubieus overkomt.

Nogmaals, afzeiken is erg makkelijk, hypocriet zijn ook en hierbij weer jammer dat deze mensen schijnbaar veel tijd over hebben en daarom opvallen op diverse fora.

@Moderator;
Excuus voor off-topic, sommige reacties hebben even toelichting nodig. Nu weer on-topic!
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

21
Ilonajoy schreef:
Het voor iedereen in de wereld goed doen blijft moeilijk, we zullen u in ieder geval niet bellen, we willen niet als spam overkomen.

Hoe zouden we met uw in contact kunnen komen? Zomaar mailen is ook spam.
U geeft aan niet over te willen komen als Spam? Het is gewoon spam hoor, daar is geen andere benaming voor.
Daarnaast bedank ik ervoor om met jullie in contact te komen. (heb ik ook geen toestemming voor gegeven volgens mij.) Ik zie geen toegevoegde waarde voor mijn shop.

Jullie kunnen er toch ook vanuit gaan dat wanneer mensen interesse hebben ze zelf met jullie contact opnemen? Een goed product verkoopt zichzelf. (met een beetje goede reclame)
Wat u zelf eigenlijk al aangeeft; geen enkel product verkoopt zichzelf er zou hoe dan ook reclame gemaakt moeten worden. Naar ons idee hebben we een efficiënt model, u kan daar anders over denken en niet iedereen houd van telefonische benadering. Maar op de vraag hoe het anders kan weet u ook geen antwoord te geven.

'Er vanuit gaan dat wanneer mensen interesse hebben ze zelf met jullie contact opnemen'
Alle begin is moeilijk, en ik hoop dat u kan begrijpen dat dit niet reëel is als het gaat om een nieuw product of dienst Maar ook hier heeft u vast een goede oplossing voor. Geen toegevoegde waarde voor uw shop? Dan is deze vast al erg goed. Misschien kan u uw webshop doorgeven, eventueel via Privébericht zodat we ook van u kunnen leren!
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

22
u kan daar anders over denken en niet iedereen houd van telefonische benadering.
Het heeft niets te maken met voorkeur. Wettelijk gezien mag het gewoonweg niet.
Maar op de vraag hoe het anders kan weet u ook geen antwoord te geven.
Dat is niet mijn taak.
Geen toegevoegde waarde voor uw shop? Dan is deze vast al erg goed. Misschien kan u uw webshop doorgeven, eventueel via Privébericht zodat we ook van u kunnen leren!
Nogmaals, ik heb geen behoefte om met jullie bedrijf in contact te komen, dus verwacht geen bericht.
Het heeft niets te maken of ik mijn shop erg goed vind, het heeft er mee te maken dat jullie manier van werken mij niet aanstaat.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

23
Wellicht heeft de persoon achter WebshopXL een brilletje nodig? Of moet hij/zij iets verder kijken dan zijn/haar neus lang is? Alle gegevens staan gewoon op mijn website. Onder 'bedrijfsgegevens'. Best een logische plaats, of niet? Ik krijg zelfs regelmatig telefoontjes. Maar op een telefoontje van jullie zit ik niet te wachten, dus doe alsjeblieft geen moeite.

Als dit de manier is waarop jullie websites selecteren, dan blijkt hieruit wel hoe serieus jullie met jullie werk bezig zijn.

Deze kinderachtige manier van reageren is ook geen reclame, lijkt me.

@moderator
Mag ik protesteren tegen de manier waarop ik wordt aangevallen door WebshopXL? Ik heb een serieuze maar kritische reactie gegeven en omdat ik dat doe en omdat WebshopXL niet tegen kritiek kan, krijg ik een dergelijke laag bij de grondse reactie. Wellicht kan deze nare feedback waar ik niet om gevraagd heb, verwijderd worden.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

24
WebshopXL schreef:
Nogmaals, afzeiken is erg makkelijk, hypocriet zijn ook en hierbij weer jammer dat deze mensen schijnbaar veel tijd over hebben en daarom opvallen op diverse fora.
:shock: Afzeiken is inderdaad erg makkelijk door ongegronde beschuldigingen rond te slingeren.
En over tijd gesproken: je hebt hier vandaag zelf heel veel en heel lange reacties achtergelaten, dus schijnbaar heb je zelf niet veel te doen.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

25
WebxhopXL schreef:
Voor extra duidelijkheid;

WebshopXL is géén webwinkel keurmerk maar slechts een overzicht van de betere webwinkels.

Nogmaals; Alle reacties welkom!
Dan mijn reactie:

Een bedrijf kun je niet als beter of slechter bestempelen omdat ze een telefoon oppakken of omdat er een callcenter/voicemail opzit. Op deze wijze zijn al meerdere "registers" failliet verklaard omdat het een schimmige vorm van aquasitie is.

Als we dan over het "betere" woord gaan spreken,
Voor je de betere webshops wilt benaderen, zorg dan dat je zelf beter je best doet en de betere gids wordt. Dit doe je beter niet door enkel te bellen en een snel websiteje in elkaar te flansen met een hostingpakketje van 25 euro? per jaar.

Een goede betere gids
- Houd zich zelf aan de wet, kent hij deze niet dan zoekt hij deze uit voor hij actie onderneemt. Hij of zij wilt namelijk het betere voorbeeld geven dan zijn concurrenten online welke nu momenteel nog beter zijn.
- KVK is een veredelde gids vanuit de staat, dat deze niet alles weten is ook niet erg.. ze zijn nog niet zo "online minded". Daarvoor heb je ict juristen zoals http://www.ictrecht.nl welke je al te graag adviseren hoe jij het beter kan doen, en hoe het wettelijk geregeld moet zijn ;)

Laatste note: Ons hoef je ook niet te benaderen. (al onze webshops en ondernemingen niet)
Ik vind het een vorm van spam welke ik niet kan waarderen. Niets persoonlijks tegen jullie met een "leuk" idee. Maar een betere gids springt er net iets meer uit ;)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

26
WebxhopXL schreef:@Droomjuweeltjes

Net even op internet gekeken en de website http://www.droomjuweeltjes.nl is denk ik de website van u.(zo niet, dan is dit bericht niet voor u bedoeld)
Dit is, met alle respect, een voorbeeld zoals het niet moet! Uiteraard niet persoonlijk bedoeld, maar begin me toch even af te vragen waarom u hier reageert? Omdat u zelf geen telefoonnummer op uw website vermeld en liever eerst naar anderen wijst? Is het teveel om uw klanten telefonisch te woord te staan en te helpen?

In de wet is het verplicht een telefoonnummer te vermelden op een website, die kan ik bij u nergens vinden. Hetzelfde geld voor adresgegevens, ook die kan ik niet vinden. Kan trouwens ook nog aan mij liggen. De genoemde website komt dus ook niet in aanmerking voor een vermelding op WebshopXL.com

Om even in uw taal makkelijk te maken wat er bedoeld word; Persoonlijk denk ik dat mensen het belangrijker vinden dat u contactgegevens communiceert en de telefoon opneemt, dan dat de tekst bij 'over ons' dubieus overkomt.

Nogmaals, afzeiken is erg makkelijk, hypocriet zijn ook en hierbij weer jammer dat deze mensen schijnbaar veel tijd over hebben en daarom opvallen op diverse fora.

@Moderator;
Excuus voor off-topic, sommige reacties hebben even toelichting nodig. Nu weer on-topic!
https://droomjuweeltjes.nl/bedrijfsinfo.html

Hoppa :)


Nogmaals, afzeiken is erg makkelijk, hypocriet zijn ook en hierbij weer jammer dat deze mensen schijnbaar veel tijd over hebben en daarom opvallen op diverse fora.
Afzeiken en kritisch zijn kun je niet met elkaar vergelijken.
HIer op het forum zit een best vaste groep mensen waar ik me hopelijk ooit eens bij mag scharen.
Al deze mensen werken dagelijks met e-commerce, geven hier vrijblijvend advies (soms wat kort door de bocht maar het blijft advies) aan potentiële concurrenten. Waarom? Omdat we er eenmaal van houden dat als je dan toch online gaat met wat voor concept dan ook dat het goed geregeld is.

We geven design tips hoe je meer conversie haalt, we geven zo nu en dan nog zelfs leveranciers weg aan concullega's. Echter de vaste groep (zie postcounts) weten dus wel wat er wel en niet mag mbt verkoop online.

De pot verwijt een ketel gevoel krijg ik nu een beetje Stephan (ja ik kan iets dieper kijken)
Zorg dat je eigen toko op orde is voor je naar een ander wijst. Anders denk ik niet dat je concept een lang leven heeft. Zoals gezegd, wij ondernemers worden wekelijks gespamd met aanbiedingen zoals jij nu doet. (en we zijn dat beetje moe omdat 99,8% daadwerkelijk na 3 maanden geen website meer online heeft staan en met centjes ervandoor is waar menig hard voor moeten werken)

En om het verhaal compleet te maken,
een bereikbaar telefoonnummer word geadviseerd! Men verwacht uit de wet en regelgeving dat men snel contact op kan nemen met vragen. Dit mag net zo goed een live chatbox zijn. Een telefoonnummer is wel het meest voor de hand liggende methode maar dus echt niet verplicht ;)

Wil je het even nalezen voor je me gelooft? geen probleem..
leesvoer: http://curia.europa.eu/juris/liste.jsf? ... /07&td=ALL#

Tot slot: als we dan echt gaan mierenneuken:
je hebt geen ssl certificaat
- http://webshopxl.com/contact
- http://webshopxl.com/customer/account/create/

Toch echt verplicht voor iemand die online persoonlijke gegevens verwerkt.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

27
Bedankt voor de onderbouwde kritiek, hier kunnen we wat mee.

SSL certificaten zijn in aanvraag.

Nogmaals WebshopXL is relatief nieuw en we hebben enkele webwinkels telefonisch benaderd voor een samenwerking. Inmiddels hebben wij inderdaad moeten constateren dat niet iedereen zit te wachten op dergelijke telefoontjes en dit is dan ook best te begrijpen. Aan de andere kant zijn er genoeg webwinkels waarbij het initiatief positief wordt ontvangen, we zij druk denkende hoe we dit kunnen doen. Verder nog suggesties?
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

29
@WebshopXL

Goed dat u reageert, wat mij enkel tegen het hoofd stoot is dat mensen uw logo wel degelijk plaatsen. Deze lijkt dan ook precies op een keurmerk (voor de consument) en is daarvan niet te onderscheiden. Vroeg of laat komen er dus boze consumenten bij u terecht. Ik zou u aanraden dit anders te doen. Wees transparant en laat in het logo een telefoontje plus een review ster terug komen. Laat ook iets terugkomen in de trend van "Bereikbaarheid gecontroleerd". Nu lijkt het precies op een keurmerk en laten we eerlijk zijn, daar zijn er al genoeg van. Zoals u aan mijn handtekening kunt zien ben ik daarin niet geheel nieuw.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

30
Wat een grote kul. Ga vooral consumenten aanmoedigen om te kopen bij winkels met dit logo.

1: Goede bereikbaarheid staat niet voor eerlijkheid. Oplichters nemen ook gewoon de telefoon op en reageren op e-mails.
2: Pivacybeleid is niet te controleren, dat kun je simpelweg gewoon niet controleren.
3: Recencies kun je ook niet controleren. Je hebt geen inzicht in informatie in recensies die geplaatst zijn bij bedrijven als Kiyoh, feedbackcompany etc.

Maw: een grote kul die controle, met alle respect ik zie de toegevoegde waarde er niet van in en kan niets anders concluderen dan wat in de eerste post ook werd geconcludeerd: een site die makkelijk geld proberen te verdienen.
Controle van webshopXL verzekerd de service en bereikbaarheid!
- Controle van telefonische klantenservice, bereikbaarheid en openingstijden
- Controle van email verkeer en responsetijden
- Controle privacybeleid
- Controle van recensies