verzendkosten brievenpost

1
Hallo forumleden,

Ik zit met een probleem en ik zou het waarderen als jullie je mening konden geven!

Het zit namelijk zo, ik wil fashion sieraden verkopen in mijn webwinkel. De prijzen van de sieraden varieëren van de 10 tot 30 euro. Mijn probleem is de verzending: zal ik het aangetekend of niet aangetekend verzenden? De kosten hierin verschillen enorm. Het liefst laat ik de klant kiezen, maar dit is niet echt mogelijk in het systeem wat ik gebruik voor mijn webshop. De pro's en con's:

Aangetekend
voordelen: track en trace, en het is verzekerd als het pakket gestolen wordt of verloren raakt.
nadelen: erg duur (€7,70) vergeleken met wat de sieraden kosten.

Niet aangetekend
voordelen: heel goedkoop.
nadelen: geen track en trace, je kan niet checken of de klant het wel ontvangen heeft en als er wat met het pakket gebeurt moet ik garant staan.

Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Hoe verzenden andere webwinkel eigenaars hun pakketten (die fashion sieraden verzenden). Ik hoor graag jullie reacties.

Odile

Re: verzendkosten brievenpost

3
Denk dat de keus snel is gemaakt.

7,7 euro verzendkosten tegenover +- 2 euro verzendkosten. Producten van 10 tot 30 euro.

Ga uit van gemiddelde orderwaarde van 20 euro, dan heb je bij 7,7 euro evrzendkosten meer dan 35% aan kosten voor de verzending van de hele order.

Conclusie? Briefpost.

4
Wouter, dat klopt. Heb ik ergens gezegd van niet? Het verschil is dat als ik aangetekend verstuur, ik de kosten kan verhalen op PostNL als er wat met het pakket gebeurt tijdens de zending.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
jumei schreef:Wouter, dat klopt. Heb ik ergens gezegd van niet?
Ik zei het voor de zekerheid, omdat je het hebt over de keuze voorleggen aan je klant. Daarmee suggereer dat je enige verantwoordelijkheid bij je klant neer wilt leggen.

7
jumei schreef:RicardoV, beiden zijn briefpost. Het verschil is aangetekend of niet aangetekend. Ik neem aan dat je niet aangetekend bedoelt?
Ja zeker.

Tenzij jij voor 37% aan verzendkosten voor je orders wilt hebben, dat lijkt mij niet handig.

8
Ik wil de keuze voorleggen aan de klant omdat de een misschien graag track en trace wil en de ander het liefst gewoon goedkope verzending belangrijk vind. Ik ben bang dat mensen afhaken als de verzendkosten 7,70 zijn en ik ben zelf dus huiverig over niet aangetekend versturen omdat je nooit weet of het pakket wel aangekomen is en je zelf de kosten moet dekken als er wat mee gebeurt (of als je klant liegt over niet ontvangen goederen)

9
Ik verstuur (bijna) alles als brievenbuspost en soms doet het er een dagje of twee daagjes langer over dan PostNL belooft, maar ik ben al een hele tijd geen zendingen kwijt geraakt. Ik draai nu drie jaar en ik denk dat in totaal een stuk of vijf, zes enveloppen zoek zijn geraakt. Dat valt toch wel mee?

12
RicardoV, in principe is dat hetzelfde met pakketpost. Ik verkoop spullen van 10 euro en verzenden is minstens 6,70 euro. Dus dan heb je ook dat je verzendkosten minstens net zo duur zijn als het product dat je verkoopt.