Je krijgt hierbij een suggestie van 'voor 10 cent op pagina 1'.
Nu heb ik 2 advertenties, in dezelfde rubriek 1 advertentie kan ik voor 8 cent per click op pagina 1 zetten de ander voor 10 cent per click.
Iemand een idee waar dit mee te maken heeft?

Het Varaantje schreef:Hier hetzelfde probleem.
Ik heb het gevraagd aan marktplaats. Die vertelde dat je 'tegen jezelf aan het opbieden bent'. Wat absolute onzin is.
Ik zal je een gouden tip geven. Je gaat gevonden worden op zoekwoorden. Niet of dat je op pagina 1 in de categorie staat. Bieden om op pagina 1 te komen moet je NIET doen. Je betaald namelijk voor iedere keer dat iemand op je ad klikt. En als je dus de hoofdprijs betaald om op pagina 1 te komen en je wordt voornamelijk gevonden op zoekwoorden betaal je dus te veel.
Begin met 1 cent. Kijk op welke plaats je komt met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Krijg je te weinig hits probeer het eens met 2 cent.
Ik ben ervaringsdeskundige. Met december een factuur van 250 euro gekregen omdat ik met veel advertenties op pagina 1 wou komen. Nu betaal ik voor 80% van het resultaat van december 10 euro.
Meest belangrijke zijn:
Advertentie titel. Werk met zoekworden
Eerste 2 zinnen van de advertentie. Deze worden getoond
Zoekwoorden in de advertentie zelf. Zet je zoekwoorden onbeschaamd onderaan de advertentie
En varieer
Success
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Probeer eens, eh wat zij het eigenlijk? Skeelers? in je titel te zetten. Maten lijken mij minder geschikt voor de titel. De titel is wat mensen moet triggeren om te klikken.Bikon schreef: Dat is wel interessante informatie!
Nu ik zelf kijk zie ik ook dat het percentage doorklikken naar URL wel ongeveer gelijk is, alleen mensen die geen zoekwoorden gebruiken vinden je natuurlijk wel minder snel maar denk dat al heel veel mensen zoekwoorden gebruiken.
Ik vind het niet zo gek gedacht, denk dat het merendeel ook nog op die manier Marktplaats bezoekt. Waaronder ik; maar inderdaad ben je op zoek naar iets specifieks typ je toch net even een zoekwoordje in.RicardoV schreef:Inderdaad, niemand die zoekt op marktplaats op 'woodpecker'.
Ik maakte dezelfde 'fout'. Geen idee dat men 'zocht' op marktplaats. Ik dacht dat iedereen gewoon naar een categorie ging en daar de eerste paar pagina's bekeek.
Interessante bijdrage! Ik het eens toegepast op twee Admarkt advertenties,Het Varaantje schreef: Begin met 1 cent. Kijk op welke plaats je komt met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Krijg je te weinig hits probeer het eens met 2 cent.
Zoekwoorden in de advertentie zelf. Zet je zoekwoorden onbeschaamd onderaan de advertentie
Tja. Hoe marktplaats precies werkt achter de schermen weet ik ook niet. Probeer eens verschillende advertenties met daarin kleine verschillen. Kijk welke het best converteren. Probeer eens 2 cent te bieden en ga zelf eens zoeken op marktplaats met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Welke staat er dan bovenaan?inetverhuurshop schreef:Ik vind het niet zo gek gedacht, denk dat het merendeel ook nog op die manier Marktplaats bezoekt. Waaronder ik; maar inderdaad ben je op zoek naar iets specifieks typ je toch net even een zoekwoordje in.RicardoV schreef:Inderdaad, niemand die zoekt op marktplaats op 'woodpecker'.
Ik maakte dezelfde 'fout'. Geen idee dat men 'zocht' op marktplaats. Ik dacht dat iedereen gewoon naar een categorie ging en daar de eerste paar pagina's bekeek.
Interessante bijdrage! Ik het eens toegepast op twee Admarkt advertenties,Het Varaantje schreef: Begin met 1 cent. Kijk op welke plaats je komt met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Krijg je te weinig hits probeer het eens met 2 cent.
Op het moment dat ik in de zoekresultaten op de tweede pagina staat (1 cent bieding), kan ik mij dan naar boven bieden (met bijv 2, 3 of 4 cent) of is mijn advertentie nog niet relevant genoeg?
Werken zoekwoorden onderaan de pagina echt?
Ik heb een vraag. Hoe verhoog je de kwaliteit van de advertentie?Mediadeboer schreef:Goedemorgen,
Dit heeft te maken met de kwaliteit van de advertentie.
Als u straks naar de ctr van de advertenties kijkt zult u waarschijnlijk zien dat de advertentie waarbij u voor 8 cent op pagina 1 staat een hoger ctr heeft.
Er hebben dus meer mensen door geklikt vanuit de resultatenlijst op deze advertentie dan op die waarbij er 10 cent word gevraagd voor pagina 1.
Het admarkt systeem beloont dus eigenlijk uw tijd en kennis die u in de admarkt campagnes steekt. Hoe beter de advertentie hoe goedkoper het wordt.
Succes met adverteren en mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Elroy de boer
http://Www.mediadeboer.nl
"Kwaliteit" is een groot woord: het draait, veel platvloerser, vooral om het verhogen van het aantal kliks. Verleiden dus.Het Varaantje schreef:Ik heb een vraag. Hoe verhoog je de kwaliteit van de advertentie?
Het advertentiesysteem beloont inzet en kundigheid niet, maar wordt gewoon gestuurd door omzet: 11 klikken x 1 cent levert meer op dan 5 klikken x 2 cent. Zo werkt het bij Google uiteindelijk ook.Mediadeboer schreef:Het admarkt systeem beloont dus eigenlijk uw tijd en kennis die u in de admarkt campagnes steekt. Hoe beter de advertentie hoe goedkoper het wordt.
Ik heb nu meerdere advertenties op 1 cent gemaakt (15 stuks), kosten valt inderdaad wel mee wat de kosten daarvan zijn maar merk wel dat er directer verkeer op mijn site kom, hoger percentage conversies.felixgroeneweg schreef:je moet wat anders omgaan met marktplaats. het is helemaal niet interresant om op de eerste pagina te komen. mensen gaan vaak niet naar marktplaats en dan een product zoeken. de meeste komen via google op je marktplaats link. daarom moet je zowel in de header als het text blok slimme zoekwoorden gebruiken maar niet teveel, je kunt dan beter dezelfde advertentie maken onder verschillende rubrieken met een lage low-cost index (die rubrieken moet je ook niet serieus nemen, het maakt totaal niet uit welk product je waar zit, maar het is handig als het nog een beetje lijkt) met verschillende zoekwoorden in de header
omdat marktplaats hoog gerankt staat gaat die vaak door de bot, doordat je daar veel links hebt staan komt je site ook hoger in de ranking.
je kunt beter heel veel advertenties maken en die allemaal op 2 of 3 cent zetten, niet op 1 cent als je alles op 1 cent zet checken ze dat.
hier haal je een veel hoger rendement uit