Voorstellen: nienoe, handmade with love

1
Goedemorgen,

Sinds februari dit jaar ben ik samen met mijn buurvrouw de webwinkel nienoe begonnen. We zijn twee dames van 28 en 24 jaar. Bezig zijn, iets maken en gezellige uurtjes fröbelen aan de eettafel bleken de perfecte mix om de grijze, grauwe winter door te komen. Nienke maakte, om te proberen, een keer een olifantje. Gewoon om te kijken of het moeilijk was, en hoe zou het er dan uit zien. En dat hebben we geweten. Op het eerste olifantje waren we direct verliefd. Zo schattig, daar moet we wat mee doen. Met dat schattige olifantje kunnen we namelijk nog veel meer mensen blij maken. NIENOE werd een feit. We zochten naar stof en verzonnen namen. We maakten proef-olifanten en foto’s. Testen de vulling in de wasmachine en de verzending per post. En we gingen online. Een Facebook pagina en zelfs een NIENOE.nl website. En we zijn er trots op. Onze o-lief-antjes vlogen al naar Oostenrijk, zijn op wereldreis door Zuid-Amerika en vinden nieuwe vriendjes om mee te knuffelen in Indonesië.

Ons doel is om mensen blij te maken, want dat worden wij ook van onze o-lief-antjes!
NIENOE handmade with love
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Voorstellen: nienoe, handmade with love

5
Welkom.

Ik wil niet vervelend zijn, maar eigenlijk is nienoe.nl geen webwinkel. Een contactformulier is niet de meest handige oplossing voor klanten om een bestelling te doen. Waarom geen "echte" webwinkel waar je kan bestellen en direct betalen?

Re: Voorstellen: nienoe, handmade with love

6
Dit hebben we gedaan omdat we vaak nog heen en weer mailen met de klant over de maten, stoffen en eventuele voorkeuren. Ook sturen we een foto als het o-lief-antje klaar is zodat we nog aanpassingen kunnen doen, mocht het niet naar wens zijn.

Buiten dat was deze site een eerste probeersel of het zou werken. Het zou in de toekomst inderdaad wel handig zijn om ideal etc in te bouwen.
Dank voor de reactie!
NIENOE handmade with love

Re: Voorstellen: nienoe, handmade with love

7
nienoe schreef:Dit hebben we gedaan omdat we vaak nog heen en weer mailen met de klant over de maten, stoffen en eventuele voorkeuren. Ook sturen we een foto als het o-lief-antje klaar is zodat we nog aanpassingen kunnen doen, mocht het niet naar wens zijn.
Oké, dat is wel bewerkelijk zeg. Loont het wel om dan zo'n product voor 13 euro te verkopen? Ik weet natuurlijk niet wat de materialen kosten, maar jullie rekenen waarschijnlijk niet de uren exact door.

Re: Voorstellen: nienoe, handmade with love

9
Heel erg leuk!, maar zou het inderdaad ook marketing technisch hoger prijzen.

Je straalt nu een bepaalde ongeloofwaardigheid

voor die prijs handwerk? nee dat kan nooit (denken de mensen onbewust)
gooi je naar het wat hogere segment, 29 euro voor een dergelijke olifant (en duw leuk kaartje persoonlijk bij de levering) en je krijgt mond op mond reclame.,

bij een dergelijk product ook never met 13,95 bedragen werken maar altijd "afgeronde" bedragen. dat versterkt het kwaliteit gevoel in onderbewust zijn namelijk.

mbt webwinkel/koop mogelijkheid..

mijn advies hierin:
Ga geen 1001 olifanten maken, maar maak een reeks bv thema gerelateerd (seizoenen, geboorte etc bv)
en maak eventueel verschillende formaten.

duidelijke fotos, prijs en helder contact
mensen verwachten anno 2013 geen contact formulier maar echt koop mogelijkheden. Maar in een zo clean mogelijke website (daar ben je al goed op weg)

wat ik ook verwacht te zien (ongeacht webwinkel of niet) is duidelijk met wie ik te maken heb,
kvk, waar jullie zitten, telefoonnummer etc. ook een vertrouwens kwestie dus.
daar vind ik momenteel niets van terug.

Als je dit goed oppakt, kun je hier echt zeer leuk mee scoren!
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Voorstellen: nienoe, handmade with love

10
Maurice schreef:mijn advies hierin:
Ga geen 1001 olifanten maken, maar maak een reeks bv thema gerelateerd (seizoenen, geboorte etc bv)
en maak eventueel verschillende formaten.
Dat was inderdaad ook mijn eerste indruk. Leuk zo véél olifanten! Maar waarin verschilt olifant Bart nu van olifant Bert?

Die structuur zou ik anders maken: niet alleen op naam, maar ook op thema en op doelgroep.

Daarnaast mag het inderdaad bij echt handwerk wat exclusiever. Je zou een onderscheid kunnen maken tussen kleine series van meerdere identieke olifanten en unieke "one-offs" waarvan slechts één exemplaar bestaat. Met certificaat van echtheid, getekend door de makers... Of zoiets. Beetje meer "premium" kan en mag best.
StoreCore.io