He!
Ik bezit nu ongeveer 1,5 jaar een webwinkel (in de dierenbranche). Het gaat goed en ik wil verbeteren en professionaliseren. Alleen merk ik dat ik tegen bepaalde dingen aanloop en hierdoor geen keuzes maak. Dit is zonde voor mij, de webwinkel en de klant.
Om deze reden ben ik opzoek naar het volgende:
Ik ben opzoek naar een webwinkelier met een (goed lopende) webwinkel die mij een kijkje in de keuken gunt. Eentje met gemiddeld 20-50 bestellingen per dag die zijn winkel/loods/opslag graag wil laten zien en houd van een lekkere lunch!
Ik ben benieuwd wat voor systemen je gebruikt, hoe je de bestellingen verstuurd, welke programma's er gebruikt worden en hoe je de retouren afhandelt enz. (een rondleiding).
De lunch voor die middag trakteer ik!
Natuurlijk vind ik het ook leuk om te kijken bij grotere webwinkels maar dit lijkt mij zelf nog te ver weg maar het aanbod sla ik zeker niet af.
Als je het wilt weten vertel ik je graag alles over me zelf maar dit doe ik liever via een privé bericht. Ik kan nog wel even kwijt dat ik 25 jaar ben.
Groeten, Olivier.
Re: Een kijkje in de keuken!?
2Dapper verzoek!stapvan schreef:Het gaat goed en ik wil verbeteren en professionaliseren. Alleen merk ik dat ik tegen bepaalde dingen aanloop en hierdoor geen keuzes maak.
Alleen kan niemand die keuzen voor je maken. Beslissingen nemen is nu juist het exclusieve domein van de ondernemer als de beslisser en de knopen-doorhakker.
Wat mij goed helpt, is een top 10 met de grootste ergernissen, hindernissen, problemen, dingen die te veel tijd roven, noem maar op... Het grootste probleem zet je bovenaan de toplijst en los je het eerste op. Zo werk je de lijst af. En die toplijst is nooit af, maar sommige problemen lossen zichzelf vanzelf op.
3Lijkt mij ook zeker interessant, gewoon om ideëen op te doen en informatie uit te wisselen
.
Dit al eens gelezen? Blogje

Dit al eens gelezen? Blogje
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
4Dat Klopt als een bus! Maar knopen doorhakken doe je niet 'random' en gaat voor iedereen verschillend. Ik ben van mening dat je eerst voldoende informatie moet verzamelen om deze knopen door te hakken. Die informatie probeer ik nu te verzamelen.Ward schreef:Alleen kan niemand die keuzen voor je maken. Beslissingen nemen is nu juist het exclusieve domein van de ondernemer als de beslisser en de knopen-doorhakker.
Ik hou van de praktijk, ik heb hiermee meer geleerd dan ooit op school. Helaas ben ik de enige in mijn kenniskring met een webwinkel. Op deze manier hoop ik toch wat praktijk informatie op te doen en de beste dingen te combineren.
@Elecs; Jazeker, ik had toen bij het lezen direct het gevoel dat ik daar bij had willen zijn.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Zo dat is jammer!?
Staat niemand open voor een bezoek aan zijn of haar bedrijf? Ik wil dit bericht graag nog even onder de aandacht brengen omdat me een leerzame beleving lijkt.
Staat niemand open voor een bezoek aan zijn of haar bedrijf? Ik wil dit bericht graag nog even onder de aandacht brengen omdat me een leerzame beleving lijkt.
6Het lijkt mij, als startende ondernemer, inderdaad ook wel eens erg interessant om een kijkje in de keuken te nemen van een collega-webwinkeleigenaar. Dan niet iemand die in dezelfde branche als mij bezig is (tenzij ze dit niet erg vinden, ben er natuurlijk niet om dingen af te pikken/te stelen). Maar gewoon puur om te kijken hoe zij te werk zijn gegaan met het opstarten van hun webwinkel en waar ze nu staan. Puur om inzicht te krijgen hoe het allemaal een beetje in elkaar steekt.
Begrijp topic-starter ook prima, keuzes en knopen doorhakken doe je over het algemeen toch als je goed geïnformeerd ben. En niet van de hak op de tak. En het geïnformeerd zijn en kennis op doen kan op zo veel verschillende manieren! Vind dit een goede manier om het in de praktijk te bekijken en zo ook echt praktische kennis op te doen.
Begrijp topic-starter ook prima, keuzes en knopen doorhakken doe je over het algemeen toch als je goed geïnformeerd ben. En niet van de hak op de tak. En het geïnformeerd zijn en kennis op doen kan op zo veel verschillende manieren! Vind dit een goede manier om het in de praktijk te bekijken en zo ook echt praktische kennis op te doen.
7Het is me gelukt! En ik ben de eigenaar van de betreffende webwinkel bijzonder dankbaar.
Het was een leuke ervaring en heb er redelijk wat van opgestoken. In dit geval was ik bijzonder verrast dat er nog niet bijzonder veel meer automatisch ging (wat me stiekem) een beetje tegenviel omdat ik daar wat op hoopte. Wel zag ik dat dit voorlopig bij mij nog niet nodig was.
Ik denk ook dat ik er slim aan doe om of mijn webwinkel flink te vergroten of samen te gaan met andere webwinkels in één pand om zo schaalvoordelen te hebben. Het uitbesteden uit een fullfillment bedrijf lijkt me niet zo leuk meer. Als zou ik wel eens een gesprek willen hebben met een eigenaar van een webshop die zijn webshop uitbesteed aan een fullfillment bedrijf.
Dit betekend overigens niet dat het aanbod niet meer openstaat. Ik hoop binnenkort nog op een openstaande uitnodiging in te gaan en dat nieuwe mensen het ook leuke vinden om een bezoeker over de vloer te hebben.
Het was een leuke ervaring en heb er redelijk wat van opgestoken. In dit geval was ik bijzonder verrast dat er nog niet bijzonder veel meer automatisch ging (wat me stiekem) een beetje tegenviel omdat ik daar wat op hoopte. Wel zag ik dat dit voorlopig bij mij nog niet nodig was.
Ik denk ook dat ik er slim aan doe om of mijn webwinkel flink te vergroten of samen te gaan met andere webwinkels in één pand om zo schaalvoordelen te hebben. Het uitbesteden uit een fullfillment bedrijf lijkt me niet zo leuk meer. Als zou ik wel eens een gesprek willen hebben met een eigenaar van een webshop die zijn webshop uitbesteed aan een fullfillment bedrijf.
Dit betekend overigens niet dat het aanbod niet meer openstaat. Ik hoop binnenkort nog op een openstaande uitnodiging in te gaan en dat nieuwe mensen het ook leuke vinden om een bezoeker over de vloer te hebben.