Hallo allemaal,
Allereerst wil ik laten weten dat dit bericht geen spam is maar ik jullie, als webshop eigenaren, graag wil vragen over jullie mening. Ik ben namelijk een tijdje geleden gestart met Bayub.nl. Bayub is een online winkelstad dat het voor webshops ook mogelijk maakt om een filiaal te openen. Omdat er in Nederland enorm veel webshops zijn en de normale gebruiker slechts een aantal webshops kent wilden wij de wat onbekendere webshops ook aan de man brengen. Omdat Bayub visueel gericht is en erg veel op een stad lijkt is het net alsof de gebruiker echt aan het shoppen is. Net als in winkelcentra kunnen webshops dus hun klanten 'lokken' met aantrekkelijke winkelpanden.
Nu is mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie van dit idee? En in hoeverre denken jullie dat je eigen webshop bekendheid heeft onder de consumenten?
De website waar het over gaat: http://www.bayub.nl
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Met vriendelijke groet,
Max
Re: [Bayub.nl] Filialen voor webshops
2Whehehe al die auto's knallen op mekaar 
Vliegtuig is wel grappig.

Vliegtuig is wel grappig.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
3Haha dat is inderdaad een stukje funfactor, maar wat vind je van het concept zelf? (en de uitvoering)
4Hmm tja. Wel origineel. Zou grafisch wel wat mooier mogen zijn. Dat voetbalstadion is dan wel weer leuk.
Best een geinig concept. Ontwerp je voor iedereen een winkeltje?
Best een geinig concept. Ontwerp je voor iedereen een winkeltje?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Grafisch zijn we inderdaad hard aan het werk om de gebouwtjes zo gedetailleerd mogelijk te maken zonder dat we de funfactor verliezen.
In principe ontwerpen we voor iedereen een gebouwtje ja, maar het kan ook zijn dat webshops het natuurlijk zelf willen doen.
In principe ontwerpen we voor iedereen een gebouwtje ja, maar het kan ook zijn dat webshops het natuurlijk zelf willen doen.
6Ja grappig hoor. Ga je ook iets van straten maken? Mode straat, huisdier straat etc. Anders is het lastig zoeken. Mogen ook wel wat features bij dat je bv kan filteren op interesse
7Straten wordt lastig aangezien eigenaren van webshops zelf mogen bepalen waar hun filiaal komt te staan, wat betreft het filter ben ik momenteel bezig om de gefilterde webshops te markeren.
8Orgineel, eens wat anders dan al die link sites!
Heb ik nog wel een leuke voor je (met fun factor).
Ons bedrijf Be-Slank (afslankproducten) in een mooi pand, er gaat vervolgens een gezette man/vrouw door een draaideur naar binnen en komt direct afgeslankt er weer uit.
Heb ik nog wel een leuke voor je (met fun factor).
Ons bedrijf Be-Slank (afslankproducten) in een mooi pand, er gaat vervolgens een gezette man/vrouw door een draaideur naar binnen en komt direct afgeslankt er weer uit.

http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
9Dat dachten wij dus ook, het is in mijn ogen ook veel gebruiksvriendelijkerBe-Slank schreef:Orgineel, eens wat anders dan al die link sites!
Klinkt als een uitdaging, graag even contact met ons opnemen via info@bayub.nl!Be-Slank schreef: Heb ik nog wel een leuke voor je (met fun factor).
10Ziet er leuk uit! Maar wanneer het echt vol gaat zitten wordt het allemaal erg onoverzichtelijk ben ik bang, het lijkt me dan beter om de webwinkels in de delen in categorieën en voor elke categorie een eigen stad te creëren.
11Het is zeker origineel en het is leuk om de gebouwen in het symbool van het bedrijf te zien.
Enkel vraag ik mij eigen af (niet om het af te kraken), maar wat voegt de stad toe? Waarom zal een persoon/klant eerst naar de stad gaan om vervolgens door te klikken naar een voor hem al bekend bedrijf of een totaal onbekend bedrijf?
Hoor graag wat voor ideen/kans ik over het hoofd zie:)
Enkel vraag ik mij eigen af (niet om het af te kraken), maar wat voegt de stad toe? Waarom zal een persoon/klant eerst naar de stad gaan om vervolgens door te klikken naar een voor hem al bekend bedrijf of een totaal onbekend bedrijf?
Hoor graag wat voor ideen/kans ik over het hoofd zie:)
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/
12Hahaha! Dit is wel leuk en origineel zeg!
Misschien een garage in de stad waar auto's, motoren en scooters met leuke stickers gepimpt worden
Misschien een garage in de stad waar auto's, motoren en scooters met leuke stickers gepimpt worden

Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
13Klopt, daarom hebben we al de mogelijkheid om later meerdere steden te starten ingebouwd. We proberen het echter zo overzichtelijk mogelijk te houden momenteel.Ziet er leuk uit! Maar wanneer het echt vol gaat zitten wordt het allemaal erg onoverzichtelijk ben ik bang, het lijkt me dan beter om de webwinkels in de delen in categorieën en voor elke categorie een eigen stad te creëren.
Ik ben het met je eens dat mensen niet naar ons komen om door te gaan naar een voor hun bekend bedrijf, maar wij willen personen juist nieuwe webshops laten ontdekken. Hetzelfde gebeurt tijdens het 'real life shoppen'. Mensen gaan bijvoorbeeld een dagje shoppen in Antwerpen, maar zoeken daar niet de grote ketens op die zij in Nederland ook kunnen vinden. Ze gaan op zoek naar iets exclusiefs en dat proberen wij op het internet ook te creëren. Vooral vrouwen gaan vaak op zoek naar kleine boetiekjes. Het feit dat er momenteel grotere namen op de website staan is om te laten zien welke mogelijkheden wij aanbieden, deze zullen er echter op den duur wel van verdwijnen.Enkel vraag ik mij eigen af (niet om het af te kraken), maar wat voegt de stad toe? Waarom zal een persoon/klant eerst naar de stad gaan om vervolgens door te klikken naar een voor hem al bekend bedrijf of een totaal onbekend bedrijf?
Leuk idee! Een beetje GTA stijl, maar zeker leuk om een keer over na te denken!
14Yep. Dat gevoel inderdaad.Maxman1850 schreef:Misschien een garage in de stad waar auto's, motoren en scooters met leuke stickers gepimpt worden
Leuk idee! Een beetje GTA stijl, maar zeker leuk om een keer over na te denken!
En die pimp stickers komen uiteraard bij ons vandaan

Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
15Het concept kennen wel al van bijvoorbeeld Gift Avenue, waar je veel mooier in 3D door een virtuele stad kunt wandelen, Stad.nl en SimpelCity.
In de huidige vorm heeft dit concept te weinig toegevoegde waarde. Probleem is, denk ik, dat je nu te veel voor de vorm gaat en te weinig voor de inhoud. De funfactor "grappig" slijt bij internetgebruikers heel snel weg. Er ontbreekt een doorslaggevende reden om de site nog eens te bezoeken en actief te gaan gebruiken.
In de huidige vorm heeft dit concept te weinig toegevoegde waarde. Probleem is, denk ik, dat je nu te veel voor de vorm gaat en te weinig voor de inhoud. De funfactor "grappig" slijt bij internetgebruikers heel snel weg. Er ontbreekt een doorslaggevende reden om de site nog eens te bezoeken en actief te gaan gebruiken.
16Klopt, enige overeenkomsten, maar in hoeverre zijn deze ook gebruiksvriendelijk? Ons idee is om het zo overzichtelijk mogelijk te houden en niet te weinig webshops te presenteren in 1 keer.Ward schreef:Het concept kennen wel al van bijvoorbeeld Gift Avenue, waar je veel mooier in 3D door een virtuele stad kunt wandelen, Stad.nl en SimpelCity.
Redelijk gegeneraliseerd, maar ik begrijp je punt enigszins. Wij denken toch dat zodra er steeds nieuwe functies en eventueel minigames komen de funfactor er juist voor zorgt dat de gebruiker vaker terugkomt. De site hoeft ook niet actief gebruikt te worden, webshoppen is niet iets wat dagelijks gedaan wordt door iedereen.Ward schreef:In de huidige vorm heeft dit concept te weinig toegevoegde waarde. Probleem is, denk ik, dat je nu te veel voor de vorm gaat en te weinig voor de inhoud. De funfactor "grappig" slijt bij internetgebruikers heel snel weg. Er ontbreekt een doorslaggevende reden om de site nog eens te bezoeken en actief te gaan gebruiken.
Haha, stuur me dan maar even een mailtjeDennis1 schreef:Yep. Dat gevoel inderdaad.
En die pimp stickers komen uiteraard bij ons vandaan