van de .com (biedmeer) geswitched naar .nl (opencart)

1
Graag hoor ik jullie mening.
Een tijd terug ben ik http://www.kiddiezzz.com begonnen via biedmeer...
Nu heeft een ver familielid van mij, mij geholpen met opencart.
Ik ben nu bezig met producten toe te voegen en er schort nog wel het 1 en ander aan (foto's op de hoofdpagina worden zsm veranderd) maar ben er al ontzettend blij mee vergeleken met wat ik had.

Graag hoor ik ook jullie mening over: http://www.kiddiezzz.nl

Mvg Nancy

Re: van de .com (biedmeer) geswitched naar .nl (opencart)

2
Het ziet er in ieder geval al een stuk beter uit, maar is het niet verstandig om straks de .com ook te verwijzen naar je nieuwe webwinkel, ipv de biedmeer aan te houden?

Als eerste indruk vind ik de homepage wel een beetje rommelig lijken persoonlijk. Er gebeurt overal wat, staan 3 boxen naast elkaar, verschillende kleuren en bewegende beelden. Zou toch proberen iets meer rust te creëren. De bovenste middelste box verandert veels te snel tussen de verschillende plaatjes, heb niet eens de tijd om alles goed te lezen en tot mij te nemen.

Onder 'bezorg informatie' zou ik alles nog even goed gaan opslitsen met gebruik van dikgedrukte titels en meer spaties. Het is nu één blok tekst en dat leest niet fijn, en is absoluut niet overzichtelijk. Ik zou ook nog duidelijk ergens anders de retour informatie vermelden, volgens mij is het vermelden in de algemene voorwaarden alleen niet genoeg. Ik zou deze informatie gewoon toevoegen op de retouraanvraag pagina. Bij 'over ons' staat nog niks geschreven ;).

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes verder met je webwinkel.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

3
Het is een mooie website inderdaad!
Opencart is wel even wennen, maar dan kun je er ook een hoop mee. De slide foto's gaan inderdaad wat snel, die zou je iets langzamer kunnen zetten. De foto's zelf vind ik wel mooi en duidelijk.
Links zou ik zelf kiezen om de vind-ik-leuks naar onder te zetten. En de nieuw links en kleding met korting rechts, zou ik denk ik omhoog halen tot onder de categorieën en informatie. Ik denk dat dat iets meer rust geeft. En zo zie je ook meer van je producten.

En een klein puntje, de welkom bezoeker tekst, zou ik rechts uitlijnen, samen met het home menu en de winkelwagen. Toen ik zelf met opencart aan het rommelen was merkte ik dat dat rustiger keek. Maar het is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Succes met verder aanpassen, hij ziet er goed uit!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

7
Helemaal eens met bovenstaande - mooie site, ziet er goed uit maar nog wat rommelig/druk en de slider gaat zo snel dat je niet weet wat er nu eigenlijk staat. Die moet dus veel langzamer.

De site is wel erg langzaam; heb hem ook even getest via tools.pingdom.com en ook daar kwam hij op bijna 4 seconden uit. Dat is wel wat veel, mensen klikken snel weg helaas.
Zo te zien kun je veel winst behalen door je afbeeldingen te optimaliseren. Vooral de afbeeldingen die je voor die slider gebruikt zijn groot en vertragen de site veel.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

8
Hilda schreef:Het ziet er in ieder geval al een stuk beter uit, maar is het niet verstandig om straks de .com ook te verwijzen naar je nieuwe webwinkel, ipv de biedmeer aan te houden?

Onder 'bezorg informatie' zou ik alles nog even goed gaan opslitsen met gebruik van dikgedrukte titels en meer spaties. Het is nu één blok tekst en dat leest niet fijn, en is absoluut niet overzichtelijk. Ik zou ook nog duidelijk ergens anders de retour informatie vermelden, volgens mij is het vermelden in de algemene voorwaarden alleen niet genoeg. Ik zou deze informatie gewoon toevoegen op de retouraanvraag pagina. Bij 'over ons' staat nog niks geschreven ;).

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes verder met je webwinkel.
De Biedmeer webwinkel is tot 31-07-2013. Daarna vervalt de biedmeerwinkel. Voor nu moet ik nog het 1 en ander overnemen.
bartjuh schreef:De nieuwe ziet er stukken beter uit. Al had je dit design ook makkelijk bij biedmeer kunnen krijgen. Zijn de kosten die je nu hebt lager of hoger dan bij de biedmeer?
De kosten zijn een heel stuk lager dan bij biedmeer...
Dus de keuze was snel gemaakt.
Zonnepakje schreef: De site is wel erg langzaam; heb hem ook even getest via tools.pingdom.com en ook daar kwam hij op bijna 4 seconden uit. Dat is wel wat veel, mensen klikken snel weg helaas.
Zo te zien kun je veel winst behalen door je afbeeldingen te optimaliseren. Vooral de afbeeldingen die je voor die slider gebruikt zijn groot en vertragen de site veel.
Ik ben bezig met de afbeeldingen althans, daarover heb ik hier ook een vraag gesteld.

Verder het assortiment word nu dagelijks overgezet naar de .nl dus het assortiment is een stuk groter in werkelijkheid, daar ben ik druk mee bezig.
De over ons, retourneren etc moet ik nog nalopen.

Ik ben zelf heel blij met de opencart website alleen zou ik de technische kant wel wat meer onder de knie willen hebben, want daar snap ik 0,0 wat van dus zelf kan ik niks veranderen aan de website behalve de producten en de invulling van de rest van de site.

Dus eigenlijk zijn tot nu de belangrijkste verbeterpuntjes: de snelheid + andere pagina indeling

9
Heb ff een paar afbeeldingen bekeken kwa bestandsgrootte, maar deze kunnen inderdaad wel wat verkleind worden. Probeer ze tussen 80-100kb te houden. Dit kan je doen door het bestand als een wat lager jpg kwaliteit op te slaan ipv hoogste kwaliteit. Het plaatje van het meisje rechts is bv al 133kb, en kan als een kleiner bestandsgrootte worden opgeslagen zonder teveel kwaliteitsverlies.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

11
Hilda schreef:Heb ff een paar afbeeldingen bekeken kwa bestandsgrootte, maar deze kunnen inderdaad wel wat verkleind worden. Probeer ze tussen 80-100kb te houden. Dit kan je doen door het bestand als een wat lager jpg kwaliteit op te slaan ipv hoogste kwaliteit. Het plaatje van het meisje rechts is bv al 133kb, en kan als een kleiner bestandsgrootte worden opgeslagen zonder teveel kwaliteitsverlies.
Alleen nu even een vraagje off topic.
De foto's moeten in CSV bestand. Ik beschik niet over photoshop op mijn laptop.
Maar je praat over jpg is het mogelijk om "gewoon" jpg foto's te gebruiken op 1 of andere manier?

Ja en die slider langzamer ook die hoort erbij

Thnx allemaal voor jullie reacties.