Zendingen naar het buitenland - Mijnpost integratie

1
Voor mijn webshop (momenteel nog via ebay) ben ik op zoek naar een goede oplossing voor het versturen van zendingen naar het buitenland. Ik heb al heel wat bedrijven (o.a. Myparcel en ShopsUnited) gecontacteerd maar deze kunnen mij geen goede oplossing bieden.

De situatie is als volgt:
- Alle zendingen passen door de brievenbus en worden in een brievenbusdoos verzonden
- Zendingen ca. 20% Nederland, ca. 70% EU en ca 10% Buiten EU

Zendingen voor Nederland verstuur ik momenteel via Myparcel. Deze doen het tegen een uiterst gunstig tarief en hebben een geweldige API intergratie mogelijkheid zodat ik vanuit mijn verzendprogramma met 1 druk op de knop een zending aan kan maken en het label via de labelprinter kan afdrukken.

Zendingen voor buiten Nederland verstuur ik momenteel via Mijnpost van POSTNL als aangetekende brief. Tarieven hier zijn best gunstig (€9,00 voor EU en €15,50 voor buiten EU), alleen zie ik geen mogelijkheid om het Mijnpost systeem geintegreerd te krijgen via een API of dergelijk. Het Mijnpost systeem is een erg log systeem wat erg omslachtig werkt. Dit kost gewoon erg veel tijd met verzenden. Hier wil ik graag een oplossing voor.

Concreet ben ik dus eigenlijk op zoek naar:
- Een mogelijkheid om Mijnpost met een API of dergelijk te kunnen integreren in mijn eigen backend
OF
- Een andere shipper (bij voorkeur wel via POSTNL) die tegen minstens gelijke (of liefst nog betere) tarieven wel de mogelijkheid bied om middels een API te integreren in mijn backend.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of een idee voor. Ik zit al vrij lang te zoeken en kom er namelijk niet echt verder mee.

Re: Zendingen naar het buitenland - Mijnpost integratie

3
Wij maken ook gebruik van mijnpost maar ik zie hier geen problemen.

Wij versturen grotere aantallen binnen de EU en tevens veel postzendingen in NL.

Postzendingen gaan als partijenpost weg en pakketten melden we direct voor bij PostNL zodat de klanten beschikken over de bekende tracking mails.

Het enige waar we mijnpost voor gebruiken is het voormelden van de hele partij oftewel het dagelijks 1x afsluiten van de zending. Alles gaat dagelijks via de PostNL haalservice de deur uit.

Een API koppeling met mijnpost is niet beschikbaar. Persoonlijk denk ik ook niet dat deze op korte termijn gaat komen.