Vandaag ontving ik een brievenbusdoosje als klant - of tenminste, dat was de bedoeling. Het betreft een herzending die afgelopen vrijdag gewoon door de brievenbus paste, maar vandaag opeens niet meer. Nu woon ik hier al jaren, met dezelfde brievenbus in dezelfde voordeur, en pas vandaag merkte PostNL op dat de brievenbus "niet voldoet aan de standaard afmetingen". Blijkbaar is mijn brievenbus gekrompen dit weekend
Om een héél lang verhaal kort te maken: PostNL vertelde me dat postbodes zelf mogen beslissen of ze een brievenbusdoosje ook daadwerkelijk door de brievenbus doen, of bij zich houden en aan de pakketpost meegeven.
In mijn geval komt het erop neer dat ik morgen terug moet bellen voor een Track & Trace en dat ik mijn brievenbusdoosje waarschijnlijk donderdag via de pakketdienst zal ontvangen
Mijn vraag of de afzender daarvoor de kosten mocht betalen kon ze helaas niet beantwoorden.
In het doosje zit een armbandje in een bubbelzakje, dus we kunnen "een te royaal gevuld doosje" wel uitsluiten. Afgelopen vrijdag paste het prima, en mijn retourzending paste ook gewoon in de wel bekende brievenbus van tante post ...
Als klant is dat al balen, maar als webshophouder vraag ik me nu af hoe vaak dit voorkomt? Wilde de doosjes zelf ook gaan gebruiken, maar heb nu twijfels. Hoe vaak horen jullie hier iets over? Uiteraard heb ik de afzender ook gebeld, zij waren net zo verbaasd als ik. Honderden van die dingen in de post, en één postbode die meent dat het via pakketpost moet. Jaja ...
Ik heb sterk de neiging om aan te nemen dat de postbode hier fout zit (hij heeft ook erg veel moeite met de gewone postbezorging), maar voor ik zelf aan de brievenbusdoosjes ga ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen?
Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezorgen?
1Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen