Hallo, op dit moment heb ik mijn facebook pagina geopend voor mij nieuwe webwinkel, die in Augustus gelanceerd wordt. De facebook pagina heb ik aangemaakt om alvast volgers te krijgen, een soort van buzz te creëren rond de te lanceren webwinkel. Op dit moment zijn het natuurlijk eigenlijk allemaal mijn eigen vrienden die de pagina geliked hebben (1 liker die niet in mijn vriendenkring zit). Nu sta ik wel alvast met mijn kleding op 2 markten eind Juli, 27&28 juli en 30 juli. Beide markten in mijn omgeving, en puur bedoeld om in de omgeving wat bekendheid te krijgen. Nu zijn het daarnaast ook redelijke toeristische markten, dus ook nog veel toeristen!
Nu kreeg ik net een ingeving om misschien een winactie te doen op facebook in combinatie met de markten waar ik op ga staan. Ook omdat een 'normale' winactie nog niet veel nut heeft gezien de webwinkel zelf nog niet geopend is.
In principe zou de winactie er in mijn ogen voor moeten zorgen dat ik meer 'vreemde' likers ga krijgen. Dus niet alleen vrienden en kennissen uit mijn directe omgeving. En zo dus de likers ga opbouwen, ook met het oog op de opening in Augustus.
In mijn webwinkel ga ik betaalbare vintage/reto geïnspireerde kleding (schoenen en accessoires) verkopen voor mannen en vrouwen. De winnaar zou dan waarschijnlijk een kledingstuk naar keuze mogen uitkiezen tot een nader te bepalen bedrag.
Ik zit alleen nog een beetje mee, hoe ga ik dit aan de man brengen op de markt zonder er heel veel geld (kwa flyers o.i.d) er tegenaan te moeten gooien? En wat als het weinig likers oplevert en ik de prijs zal moeten verloten onder vrienden? Ben zelf wel redelijk handig met photoshop, maar ja zelf printen kost ook redelijk wat geld? Iemand hiervoor ideeën of tips? Of misschien een ander leuk idee hiervoor?
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
2Mijn vriendin stond laatst ook met haar webwinkel op een markt en zij had ook een winactie. Zij had gewoon het te winnen object neergezet, met daarbij een briefje 'Wilt u kans maken op deze (...)? Vul hier uw e-mail adres in!'
Aan het eind van de dag hadden we 3 dubbelzijdige A4-tjes vol e-mail adressen, waarvan ongeveer de helft aan had gevinkt dat ze ook de nieuwsbrief willen ontvangen. Gelijk goede naamsbekendheid dus!
Winacties op facebook zijn vaak niet zo effectief als gewenst. Vooral omdat er mensen zijn die gewoon een apart account hebben speciaal voor winacties. Daar doen ze dus niks anders mee en ze hebben geen vrienden die de gedeelde actie zien. Zo krijg je dus wel een heleboel likes, maar niet van actieve accounts.
Echter heb ik ook wel eens gehoord dat iemand een product verlootte via facebook, en dezelfde dag het zelfde product 15 keer verkocht. In die zin is het dus misschien toch effectief.
Aan het eind van de dag hadden we 3 dubbelzijdige A4-tjes vol e-mail adressen, waarvan ongeveer de helft aan had gevinkt dat ze ook de nieuwsbrief willen ontvangen. Gelijk goede naamsbekendheid dus!
Winacties op facebook zijn vaak niet zo effectief als gewenst. Vooral omdat er mensen zijn die gewoon een apart account hebben speciaal voor winacties. Daar doen ze dus niks anders mee en ze hebben geen vrienden die de gedeelde actie zien. Zo krijg je dus wel een heleboel likes, maar niet van actieve accounts.
Echter heb ik ook wel eens gehoord dat iemand een product verlootte via facebook, en dezelfde dag het zelfde product 15 keer verkocht. In die zin is het dus misschien toch effectief.
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
3Je had het vooraf alle vinkjes moeten inkleuren en dan een gum er naast als ze het NIET willen ontvangen. Zo doen ze dat onlineZazuco schreef:waarvan ongeveer de helft aan had gevinkt dat ze ook de nieuwsbrief willen ontvangen. Gelijk goede naamsbekendheid dus!

SEO specialist bij Webvalue.
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
4Ik heb 1 facebook win actie gedaan (nogal beperkte ervaring dus
) maar na die ene keer denk ik niet dat ik het nog een keer via FB doe.
De actie kreeg veel belangstelling, maar helaas vrijwel uitsluitend van mensen die aan alle win-acties mee doen, ongeacht wat er te winnen valt. Die delen acties weer op speciale groepen voor "gratis spullen" dus ze kwamen van alle kanten aan rennen.
Heb je onder de streep niks aan, ze willen gewoon gratis dingen thuis krijgen.
Op zich niks mis mee, maar het leverde mij alleen een paar likes op en verder niks. En die mensen zijn ook helemaal uit zicht nu ...


De actie kreeg veel belangstelling, maar helaas vrijwel uitsluitend van mensen die aan alle win-acties mee doen, ongeacht wat er te winnen valt. Die delen acties weer op speciale groepen voor "gratis spullen" dus ze kwamen van alle kanten aan rennen.
Heb je onder de streep niks aan, ze willen gewoon gratis dingen thuis krijgen.
Op zich niks mis mee, maar het leverde mij alleen een paar likes op en verder niks. En die mensen zijn ook helemaal uit zicht nu ...
Hahahaha! Thx for the laugh, had ik even nodig vandaagMartijnOud schreef:Je had het vooraf alle vinkjes moeten inkleuren en dan een gum er naast als ze het NIET willen ontvangen. Zo doen ze dat online.

Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
5Kijk, dit had ik nog niet eens bedacht zo! Wat een goed idee zeg. Zo laat je facebook er ook helemaal uit, en kan ik alvast een e-mail bestand gaan opbouwen. Leuk om straks de eerste nieuwsbrief naar buiten te sturen als de webwinkel ook echt geopend wordt!Zazuco schreef:Mijn vriendin stond laatst ook met haar webwinkel op een markt en zij had ook een winactie. Zij had gewoon het te winnen object neergezet, met daarbij een briefje 'Wilt u kans maken op deze (...)? Vul hier uw e-mail adres in!'
Aan het eind van de dag hadden we 3 dubbelzijdige A4-tjes vol e-mail adressen, waarvan ongeveer de helft aan had gevinkt dat ze ook de nieuwsbrief willen ontvangen. Gelijk goede naamsbekendheid dus!
Winacties op facebook zijn vaak niet zo effectief als gewenst. Vooral omdat er mensen zijn die gewoon een apart account hebben speciaal voor winacties. Daar doen ze dus niks anders mee en ze hebben geen vrienden die de gedeelde actie zien. Zo krijg je dus wel een heleboel likes, maar niet van actieve accounts.
Echter heb ik ook wel eens gehoord dat iemand een product verlootte via facebook, en dezelfde dag het zelfde product 15 keer verkocht. In die zin is het dus misschien toch effectief.
In principe zou ik dan zelf een kledingstuk kunnen uitzoeken, deze op een paspop hangen, en hier de actie aan verbinden. Dan doe ik een gelijkwaardig item voor beide mannen en vrouwen, alleen is er maar één kanshebber natuurlijk. Degene die heeft gewonnen kan dan zelf aangeven of ze het kledingstuk van de man of vrouw willen, en welke maat!
Gewoon kwestie van even wat maken in Word, uitprinten en whalla, laat mensen het maar invullen

Natuurlijk laat ik wel actief weten dat ze m'n bedrijf ook kunnen vinden op facebook!
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
6Goed idee! Als jouw te winnen kledingstuk lekker goed opvalt bij je kraam, zullen mensen het geen probleem vinden om hun e-mail adres in te vullen.
Ik denk ook dat het slim is om de mensen de keus te geven of ze een nieuwsbrief willen ontvangen. Als je iedereen een ongevraagde nieuwsbrief gaat sturen wordt je al snel bekend als spammer.
Wel kan je natuurlijk alle e-mail adressen een mail sturen met de boodschap dat ze deze actie helaas niet hebben gewonnen, maar bedankt voor de interesse. En dat je regelmatig acties hebt op de website/facebook, dus dat ze die zeker in de gaten moeten houden. etc.
Ik denk ook dat het slim is om de mensen de keus te geven of ze een nieuwsbrief willen ontvangen. Als je iedereen een ongevraagde nieuwsbrief gaat sturen wordt je al snel bekend als spammer.
Wel kan je natuurlijk alle e-mail adressen een mail sturen met de boodschap dat ze deze actie helaas niet hebben gewonnen, maar bedankt voor de interesse. En dat je regelmatig acties hebt op de website/facebook, dus dat ze die zeker in de gaten moeten houden. etc.
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
7Ja ik ga dan zeker even een aankruisboxje maken of ze zich willen inschrijven voor de toekomstige nieuwsbrief! Nadeel is dat op dit moment mijn bedrijsmail nog niet opgezet is :/
Re: Originele winactie facebook i.c.m bezoek markt?
8Ach, ze verwachten heus niet morgen hun eerste nieuwsbrief. Dus het is echt niet erg als die een weekje of twee op zich laat wachten 
