Problemen Multisafepay bij een Magento webshop

1
Ik heb al maanden problemen met Multisafepay, zelf heb ik een Magento webshop.

Probleem 1: Bij sommige geannuleerde, expired en declined statussen gaat het de ene keer wel terug in voorraad en de andere keer weer niet. Ik weet nu niet wanneer wel en wanneer niet waardoor de hele voorraad niet meer klopt (zoveelste x alles opnieuw tellen) Er schijnen dus genoeg fouten te zitten in de plugin van MSP.

Probleem 2: Heeel veel betalingen bleken te mislukken bij MSP na weet ik hoelang wachten en onderzoeken bleek volgens hun dat me website op een langzame server te staan. Ik zelf heb er nooit wat van gemerkt maar volgens hun duurt het zo lang vanuit me website naar idealscherm te gaan dat de verbinding verbreekt. Ik ga nu van Hostnet naar Byte. Jammer dat ze na maanden wachten aangaven: u kunt beter Byte als server nemen (ondertussen veel geld misgelopen met mislukte betalingen) Nu hopen dat dit wel het probleem is....

Probleem 3: Nu hebben ze afterpay op MSP. Alles is geregeld en goed ingesteld in me admin. Nu blijkt als ik voor achteraf kies en plaats de bestelling kom ik op de Ideal scherm uit....

Ondertussen is me geduld op en zoek ik een andere bedrijf voor me betalingen... iemand tips/advies?

Alvast bedankt
online groothandel dameskleding en bikini's http://www.babelife.nl

Re: Problemen Multisafepay bij een Magento webshop

2
Beste Mandy,

Hierbij wil ik graag reageren op uw bericht op webwinkelforum.

Probleem 1: Het betrof een nog niet eerder gehoord issue. We hebben het onderzocht en we menen een gepaste oplossing gevonden te hebben. Helaas blijkt uit uw bericht op het webwinkelforum dat u nog hinder ondervindt. We zouden graag met u overleggen om een gepaste oplossing te vinden.

Probleem 2: De betalingen bleken niet te mislukken bij MultiSafepay, maar de klanten haakten af doordat de redirect naar de betaalpagina van MultiSafepay te lang duurde. Een onderzoek naar een dergelijk probleem neemt veel tijd in beslag. Zoals u zult begrijpen, willen wij met zekerheid kunnen zeggen wat volgens ons het probleem is. Wij willen namelijk niet het probleem verschuiven of bij een andere partij neerleggen.

Probleem 3: De implementatie van Betaal na Ontvangst is, zoals aangegeven in uw ticket, nog niet afgerond en werkt daardoor ook niet. Wij zijn in afwachting van uw reactie op ons laatste verzoek. Zodra we uw antwoord hebben, gaan we direct aan de slag. Het is spijtig dat u besloten heeft om op zoek te gaan naar een andere Payment Service Provider. Wij hopen dat we u kunnen overtuigen om alsnog bij MultiSafepay te blijven. Wij staan klaar om u te helpen bij uw vragen, uitdagingen etc.
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay

Re: Problemen Multisafepay bij een Magento webshop

3
Magento is een serieus pakket; dat draait gewoon niet lekker op een hostingpakketje van een paar euro per maand!
Wij zitten ook bij MultiSafepay en doen een paar honderd bestellingen per dag, we betalen dan ook wel een paar honderd euro per maand aan hosting kosten.

Volgens mij zijn alle PSP's een beetje hetzelfde.

Wie is je implementatie partner? Magento is redelijk ingewikkeld; ik zou een paar echte experts inhuren als je serieus online bezig wilt zijn.

Re: Problemen Multisafepay bij een Magento webshop

4
Onze ervaring is dat MultiSafePay het nogal snel op de "hostingpartij" gooit die niet goed zouden zijn.

Gezien wij xxx webwinkels hosten op uitsluitend geoptimaliseerde SSD hosting omgevingen waar zelfs magento's met 6K producten onder de 2 seconde laden kan ik stellen dat MSP vaak faalt met het terug geven van data vanuit hun hostingkant.

Wij hebben dit al meerdere malen gehoord en onderzocht voor klanten, uit server logs blijkt dat regelmatig de server van MSP die data terug moet geven een timeout geeft.
Zodoende kan er dan inderdaad geen succesvolle transactie plaatsvinden.

Ik denk dat MSP maar eens in hun hostingtuin moet gaan kijken voor optimalisatie van hun API terugkoppelingen.

Ik post dit zo open simpelweg om het feit dat klanten welke ik gesproken heb vaak tegen een muur oplopen van onwil (onkunde/onwetendheid) van de klantenservice van MSP en er tot heden geen verbetering in is. Laatste voorval en onderzoek was gisteren, dus vrij actueel!
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.