Bestaat er een affiliatie netwerk zonder vaste kosten?

1
Ik ben erg benieuwd of affiliatie voor onze shop kan werken.
Om deze reden heb ik laatst met Zanox contact opgenomen, leuke mail wisseling gehad maar uiteindelijk bij de offerte komt er een 'maintanance fee' van 225 p/maand naar voren.
Nu vind ik het niet erg om wat geld in marketing te stoppen, en ook snap ik dat de tussenpersoon wat moet verdienen.
Maar om te zien of iets als dit werkt denk ik dat je toch al snel een maand of 3 wil 'proefdraaien' kosten daarvan zouden dan bijna 700 euro zijn + daarbij de eventuele kosten per sale.

Om deze reden ben ik op zoek naar een betrouwbaar affiliatie netwerk wat geen of lage vaste kosten hanteert. Het mag dan best iets meer per sale kosten om voor ons duidelijk te maken of het op lange termijn interessant kan zijn. Iemand ervaring met een affiliatie netwerk met lage kosten?
http://www.bikon.nl

Re: Bestaat er een affiliatie netwerk zonder vaste kosten?

2
Vrijwel alle netwerken hanteren opstartkosten en vaste maandelijkse kosten. Daar kom je bijna niet onderuit en dat is ook de reden dat veel shops afzien van affiliate marketing.

De vaste kosten per maand verschillen nogal, dus dat betekent even wat rondbellen.
Pin je echter niet vast op de vaste kosten alleen maar kijk ook naar het netwerk:
Welke publishers heeft deze in het netwerk zitten om jouw shop te promoten en wat zijn de prognoses voor de te behalen sales die ze geven.
Dat laatste is altijd koffiedik kijken, maar een beetje netwerk weet wel wat het aan resultaat kan behalen.
Maar je campagne opstarten bij een netwerk puur vanwege de prijs van de lage kosten, raad ik je af!
Meer weten over affiliate marketing en lead generation ?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.