Een 'over ons'pagina

1
Goedemorgen allemaal.

Ik lees steeds vaker hier op het forum dat een pagina op de website waarop een soort van uitleg staat wie de mensen achter een bedrijf zijn, belangrijk is.

Maar hoezeer vinden klanten dit belangrijk en beinvloed dit het koopgedrag op je shop?
Waarom ik deze vraag in dit gedeelte van het forum zet?

Nou, ik wil graag jullie mening over mijn voorstelpagina weten.
Op dit moment heb ik een ruwe versie online gezet die niet openbaar is. Dus alleen met de juiste link erheen kun je deze lezen.

Ik wil van jullie, jullie oprechte mening weten over hoe ik het schrijf. Wat ik zeker niet of zeker wel zou moeten vermelden en dergelijke.
Deze meningen zal ik dan verwerken in de uiteindelijke versie die ook online zal gaan komen.

Op dit moment zitten er nog geen foto's bij van bv het pand toen we net begonnen en dergelijke.
Ik weet ook niet of dat van belang is.

Daarnaast wil ik deze pagina ook een beetje gebruiken om goed gevonden te worden door google uiteraard. :)

Kortom, zouden jullie het volgende willen beoordelen?
http://www.stickerland.nl/over-stickerl ... p-198.html

En dan had ik graag jullie feedback over de manier van schrijven? Het wel of niet plaatsen van het geheel of onderdelen? En of ik eventueel iets zeker wel / niet moet vertellen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Een 'over ons'pagina

2
Ik mis een beetje het "over ons". Dit is een geschiedenis van het hele bedrijf. Heel interessant, maar niet voor kopers die snel willen kijken hoe betrouwbaar je bent.

Mijn tip:
- Maak een pagina van 1 - 2 alinea's tekst waarin je omschrijft waar jouw bedrijf voor staat. Wat maakt Stickerland uniek? Hoeveel medewerkers zijn er actief?
- Onderstreep dit met foto's. Een foto van het pand (vertrouwen). Plus foto's van de medewerker(s) (persoonlijke band).
- Vermeld ook alle adresgegevens plus contactgegevens op deze pagina
- Het geheel moet passen op je scherm zonder te scrollen, verwijs daarbij naar een pagina geschiedenis waar je de tekst zoals deze nu staat plaatst.

Kortom, maak het niet te lang, wek vertrouwen en laat zien waar jouw bedrijf voor staat. Dan is een over ons pagina een echte conversie verhoger.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Een 'over ons'pagina

4
De huidige tekst is veel te lang. Ik denk dat een normale klant die deze pagina bezoekt niet eens gaat beginnen aan een dergelijk lange tekst.

Verder is naar mijn mening de schrijfstijl iets te veel spreektaal, en mag het wat zakelijker en bondiger geformuleerd worden. Dit is uiteraard een persoonlijke mening.

Als laatste is het toevoegen van foto's een goed idee, maar dat was al genoemd. Ik ben zelf niet zo van foto's van medewerkers. Een foto van het pand of in jullie geval de werkplaats zou zeker leuk staan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een 'over ons'pagina

5
Zorg dat de over ons pagina meer verteld over de huidige situatie van het bedrijf.

Voorbeeld:

Wij zijn een jong dynamisch team. In totaal telt ons team vijf fietskoeriers ondersteund door twee order pickers. Onze missie: Het zo ecologisch en voordelig mogelijk kleine pakketten leveren binnen Leiden en omstreken. Wij specialiseren ons in het bezorgen van spoed pakketten.

Enzovoorts, enzovoorts.

Houd het kort.

Dan nog een tip voor de leesbaarheid.

Code: Selecteer alles

<table width="92%" border="0" align="center" cellpadding="5" cellspacing="0" style="max-width: 650px;">
Voor de tabel waarin de tekst staat.

Zie jouw on-line tekst als een bioscoop scherm. Niemand gaat op de eerste 4 rijen zitten. Je moet je hoofd of je ogen te veel van links naar rechts laten gaan om de tekst goed te kunnen lezen. Door de kolom maximaal 650Px breed te houden zal dit veel beter leesbaar zijn.

Daarnaast kan je de tekstgrootte veranderen naar 16px. Mensen zitten veel verder van het beeldscherm af dan ze van een boek af zouden zitten. De lettertjes moeten dus wat groter om leesbaarheid te behouden.

Succes!
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: Een 'over ons'pagina

6
Ik ga zeker deze week nog het een en ander proberen.
De punten die ik nu ga aanpassen zijn de volgende:

- over ons.... echt over ons. Niet de geschiedenis. Met een paar foto's en een doelstelling
- de geschiedenis is wel leuk voor sommigen, dus die komt via een link op de over ons te staan.
- leesbaarheid vergroten
- geen spreektaal

Dat is volgens mij een korte opsomming van de dingen die zeker aangepast moeten worden.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Een 'over ons'pagina

7
Persoonlijk zou ik dit soort teksten:

Direct aan de slag uiteraard. De mooiste opdracht is de eerste. En dat was de auto van Dennis zelf. Nou, dat plakken niet eenvoudig was, werd snel ondervonden en de auto is 3x opnieuw gedaan.

Ook achterwege laten, het beangstigd mij om zelf ergens stickers op te plakken ;-)

Re: Een 'over ons'pagina

8
Ik moet daar denk ik wel een foto bij doen om duidelijk te maken dat het echt wel een hele bijzondere plakklus was dat.

Een auto met een sticker van een paar meter in meerdere kleuren die allemaal uitlopers had van dik naar dun.
In holle en bolle plekken geplakt en dergelijke.
Hierna heb ik eigenlijk nooit meer een lastigere klus gehad :)
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Een 'over ons'pagina

9
Het is me persoonlijk wat teveel tekst voor een 'over ons' pagina. Al kan ik me wel voorstellen dat een hoop mensen het een leuk verhaal vinden! Ik zou voor een versie gaan waarbij de bezoeker het in 2-3 min helemaal kan lezen.

Re: Een 'over ons'pagina

10
Ik hoop dat deze versie beter is.

http://www.stickerland.nl/over-stickerl ... p-199.html

Probleem met mij is dat als ik eenmaal aan het typen ben, ik vaak niet meer kan stoppen :)

Maar nu is het meer over ons toch?
En wil men meer weten, dan kunnen ze onderaan klikken voor de geschiedenis.

Is dit meer zoals het 'hoort'?
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Een 'over ons'pagina

11
Dennis1 schreef:Ik hoop dat deze versie beter is.

http://www.stickerland.nl/over-stickerl ... p-199.html

Probleem met mij is dat als ik eenmaal aan het typen ben, ik vaak niet meer kan stoppen :)

Maar nu is het meer over ons toch?
En wil men meer weten, dan kunnen ze onderaan klikken voor de geschiedenis.

Is dit meer zoals het 'hoort'?
Persoonlijk vind ik dit een stuk beter. Duidelijke kopjes en het is gewoon duidelijk.

Re: Een 'over ons'pagina

14
Een stuk beter inderdaad! Wel denk ik dat je met de volgende tips je over ons pagina nog beter kunt maken:

Je verwijst naar Trustpilot.nl, maar dat is geen link. Je kunt er een link naar jullie Trustpilot pagina van kunnen maken. Makkelijker voor je klant, en ook beter voor SEO.

Je eerste variant had een uitgebreide geschiedenis. Het is voor klanten een teken van betrouwbaarheid dat je al een tijd bezig bent. Je kunt je geschiedenis kort samenvatten in een soort tijdslijn aan de rechterkant van je pagina. Daarmee los je ook het probleem om dat de tekst nu nogal breed is.

Verder gebruik je een nieuwe alinea met witregel en alleen een nieuwe regel door elkaar. Dat is niet consistent (voorbeeld: wel een nieuwe regel, maar geen witregel na "xo kort mogelijk gehouden worden.", maar wel een witregel na "Doorgaans lukt dit binnen 2 tot 4 werkdagen."). Beter is om alleen met witregels te werken bij een nieuwe alinea, en anders de teskst achter elkaar door te laten lopen.

Re: Een 'over ons'pagina

15
Dennis1 schreef: Ik lees steeds vaker hier op het forum dat een pagina op de website waarop een soort van uitleg staat wie de mensen achter een bedrijf zijn, belangrijk is.

Maar hoezeer vinden klanten dit belangrijk en beinvloed dit het koopgedrag op je shop?
Dit vraag ik me ook af. Hoe noodzakelijk is een 'over ons' pagina, en wat zet je er in?

Sorry Dennis, ik wil niet jouw topic kidnappen, maar ik vraag me dit gewoon af. Ik ben bezig met het opzetten van mijn webshop, en ik heb echt geen idee wat ik nou op zo'n pagina moet neerzetten en of het uberhaubt wel nodig is?
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Een 'over ons'pagina

16
Ik persoonlijk kijk altijd op de "over ons" en/of "contactpagina".
Ik wil graag weten met wie ik zaken doe. Als daar onduidelijkheden over zijn dan sluit ik de browser en zoek ik weer verder.

Re: Een 'over ons'pagina

17
Geeft niets hoor. :)

Ik denk dat het heel persoonlijk is of iemand het belangrijk vind of niet.
Iemand die het niet belangrijk vind, zal niet minder / meer / sneller / langzamer kopen op de site denk ik.
Die negeert het gewoon.

Iemand die het wel belangrijk vind, maar ziet het niet op de site staan.... sja. dan ben je die volgens mij dus kwijt.

Dus als je op zeker wenst te gaan, doen!
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Een 'over ons'pagina

18
Dennis1 schreef: Iemand die het wel belangrijk vind, maar ziet het niet op de site staan.... sja. dan ben je die volgens mij dus kwijt.
Goh, daar zeg je nou iets heel nuttigs. Zo had ik het nog niet bekeken!

Maar dan het probleem: Wat zet je op zo'n pagina? Ik heb geen geschiedenis, dus heb eigenlijk ook niet heel veel te vertellen.. :|
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Een 'over ons'pagina

19
Ik heb dan wel een "over ons" pagina. En ik ben er lang mee bezig geweest tot ik tevreden was. En heb er ook wat foto's van mijn voorraad erbij gezet. Waarom? Ik wil de mensen laten zien dat alles wat ik lever ook op voorraad heb, zo niet bestel ik het na. Maar het is geen dropshipping of het ergste wat men zou kunnen denken.

Nu ik hem doorkijk lijkt het mij handig bij de merken door te linken naar producten in de shop.

Weet je welke "over ons" pagina ik niet begrijp? Die van Bol.com. Het zijn stukjes meest gestelde vragen die dan op 1 pagina zijn geplakt. Bij sommige stukjes vertelt het wel iets over Bol.com, maar dat zoek ik niet dan weer niet. Nou ja, echt overkomen als "over ons" doet het niet.