Wanneer je eerste bestelling?

1
Hallo,

wanneer hadden jullie nou eigenlijk je eerste bestelling?

Dat moet een spannend moment geweest zijn.

Wat moet ik me er bij voorstellen? Is dat na 1, 2, 3 weken?

Bedankt voor wie dit wil delen :D

Re: Wanneer je eerste bestelling?

3
Eigenlijk altijd meteen op de dag van live gaan.

Zó moet je er echter niet tegenaan kijken. Er gaat een voorbereiding van weken tot maanden aan vooraf. Bovendien moet je niet plompverloren "online gaan", maar inderdaad wat aan marketing doen rondom de opening. Maak er een feest van!
StoreCore.io

Re: Wanneer je eerste bestelling?

4
De eerste bestellingen komen vaak via via binnen van kennissen en familie. Schakel dus vooral je hele familie en vriendenkring in! De eerste bestellingen zijn om die reden ook niet zo spannend, en zeker geen benchmark voor toekomstige resultaten.

Nadat bekenden en klanten die weer via die mensen bij je hebben besteld zijn geweest kan het pas echt beginnen. Hoe het dan gaat lopen hangt helemaal af van wat je precies doet aan marketing zoals al eerder gezegd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wanneer je eerste bestelling?

6
Onze eerste bestelling was 11 Oktober 2012, dit was echter inderdaad uit de familie kring. De 'echte' bestelling van een nieuwe bezoeker die geen kennis/familie is was op 17 Oktober 2012. We zijn 10 Oktober 2012 live gegaan met de shop, dus +- 7 dagen later was de eerste order.
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Wanneer je eerste bestelling?

7
Mijn webwinkel is nog niet gelanceerd, maar vandaag mijn eerste officiële bestelling via internet binnen gekregen. Heb al wat artikelen op Marktplaats gezet. Dus dit is wel spannend, want dit is de eerste keer dat ik het moet verpakken, labels moet printen etc etc!

Daarnaast heb ik al wat verkocht op 3 markten die ik eind juli/begin augustus heb gedraaid hier in mijn eigen woonplaats, en een toeristische markt vlakbij. Dit was meer als introductie bedoeld, het standgeld was het dan ook zeker waard. Maar ondanks alles toch ook leuk verkocht, en leuke contacten opgedaan. Heb er ook nog een leuke win-actie aan verbonden die me 2 en een half a-4tje met e-mailaddressen voor de toekomstige mailinglijst hebben opgeleverd.

Dus ja ik zit op dit moment nog vol in de opstartfase, erg spannend dus allemaal.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Wanneer je eerste bestelling?

9
Ik ben vanaf maart officieel online. Daarvoor vanaf januari voorwerk verricht, zoals administratief goed op orde, goede leveranciers, materiaal etc. Gemiddeld een paar klanten per week en dat vooral door mond tot mond reclame. Pas nu ben ik bezig met gerichte marketingactiviteiten, ook wil ik door middel van sponsoring het een en ander doen.
Natuurproducten voor Mens en Dier