Re: Ik (19) begin een nieuwe webshop! Help aub met enquête!

4
Maar wat was nu de relevantie van de leeftijd.
Het beginnen van een webshop op basis van een enquete als deze is tamelijk kansloos. Om te beginnen heeft niemand hier zin om zo'n enquete in te vullen. De resultaten zullen weinig houvast bieden. Wie nu een webshop wil beginnen kan dat het beste doen met een bestaande (stenen) winkel waarin de voorraad en verkoop al is georganiseerd en passie/deskundigheid voor het te verkopen product aanwezig is, tenzij je een uniek assortiment of een uniek product hebt dat elders op het net (nog) niet is te vinden, of mogelijk een ander USP. Nóg een webwinkel met nóg meer nondescripte zooi tegen superlage prijzen? Daar heeft echt niemand behoefte aan.
Dus: verzin eens een uniek concept, maak dat hier vooral niet bekend maar steek er al je energie in!
Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Beste Yannicko,

Ik vind het wel een goed idee een enquête te houden voordat je een webshop begint. Misschien is dit forum niet de plek om respondenten te vinden. Ik zou niet direct een betere plek weten maar hier heb je te maken met je mogelijke concurrenten en niet met je potentiële klanten. Je bent vooral geïnteresseerd in de mening van die laatste groep natuurlijk.
Veel antwoorden zijn overigens te vinden door even te googlen. Kijk eens op www.twinklemagazine.nl en www.emerce.nl. Er worden bijna dagelijks onderzoeken en infographics gepubliceerd met verschillende resultaten omtrent online koopgedrag. Deze hoef je dus niet op te nemen in de enquête.
Misschien kun je beter eerst je concept nader definiëren en vervolgens mensen gerichter vragen of ze interesse hebben in dit concept. Laat je vooral niet uit het veld slaan door al te negatieve reacties. Het is waar dat webshops gebaat zijn bij de ondersteuning van een echte winkel maar dat wil niet zeggen dat een zelfstandige webshop geen kans van slagen heeft.

Er zitten overigens een aantal fouten in de enquête. Bij vraag 5 leek de rating niet te werken maar plaatste het formulier steeds alles op volgorde en bij vraag 7 verwijs je naar vraag 8 en dit moet vraag 6 zijn (enigszins verwarrend).

ik wil je veel succes wensen met de voorbereiding en hoop dat het leidt tot een mooie en succesvolle webshop.
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

6
Ik vind dit meer een enquête van een student die onderzoek doet naar webwinkels vanuit school. Ik denk dat jij echt eerst je product moet gaan bepalen. En dan een enquête houden onder consumenten en je doelgroep. Zoiets heet een marktonderzoek ;). Met de uitslagen uit deze enquête kun je eigenlijk helemaal niks. Het geeft je geen enkele gegevens waar je echt iets mee kunt.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook