Een klant heeft een product besteld wat door ons gemaakt moet worden. Product is gemaakt en de klant kan het komen halen. Betaling zou bij afhalen gebeuren. Helaas geen enkele reactie meer op onze mails, wel ontvangen we leesbevestigingen.
Heb ik het nakijken of kan ik hier nog wat mee?
Re: klant komt bestelde product niet halen
2Wat staat er in je Algemene Voorwaarden? En is de klant voor afronden van bestelling daarmee expliciet akkoord gegaan?cwljm schreef:Een klant heeft een product besteld wat door ons gemaakt moet worden. Product is gemaakt en de klant kan het komen halen. Betaling zou bij afhalen gebeuren. Helaas geen enkele reactie meer op onze mails, wel ontvangen we leesbevestigingen.
Heb ik het nakijken of kan ik hier nog wat mee?
3
4Je moet aan de wet voldoen, maar op op maat gemaakte artikelen ben je niet verplicht veertien dagen zichttermijn te hanteren. De wet is wel vrij streng met wat het wel en niet accepteert op het gebied van 'op maat gemaakt' (zo is alleen kleurkeuze van een artikel, of maat van kleding bijv. niet genoeg) maar als je echt een uniek artikel hebt gemaakt zou je juridisch gezien de klant aan de koop kunnen vastpinnen.cwljm schreef:...daar is de klant idd mee accoord gegaan maar daar staat niets in over op maat gemaakte artikelen...deze leveren we pas sinds een aantal maanden...maar ja...zelfs al had ik daar wel iets over ingezet...dat moet toch altijd aan de wet voldoen? Ik kan wel zelf mijn eigen voorwaarden verzinnen, maar als die niet naar de wet zijn, heb ik toch nog niets om op te staan?
Of dat verstandig is, en of ik je dat zou aanraden is natuurlijk een ander verhaal.
Nu op mijn weblogs:
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5En daarom dus altijd vooruitbetaling vragen. Doe je dat niet dat krijg je dus dit soort dingen. Tenzij het om een dermate hoog bedrag gaat dat het je waard is naar een incassobureau te stappen kan je naar je geld fluiten. En zelfs een incassobureau of een veroordeling door de rechter geeft geen garantie op je geld.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]