Online doosjes opmaken en bestellen

1
Beste webwinkeliers,

Voor mijn stageonderzoek ben ik op zoek naar branches die behoefte hebben aan gemakkelijk online doosjes kunnen ontwerpen en bestellen.
Het concept, dat al succesvol wordt toegepast in de wereld van apothekers, is als volgt:
1. Kies in een webshop uit een aantal mogelijkheden het formaat, materiaal en afwerking van het doosje
2. Kies een sjabloon dat bij jouw huisstijl past (of blanco/eigen ontwerp)
3. Ontwerp je eigen doosje met logo's, afbeeldingen en tekst
4. Bestellen en verzenden in kleine oplages

Dit is allemaal mogelijk tegen scherpen prijzen omdat: de orders van alle klanten worden gebundeld en hetzelfde proces in de drukkerij volgen.

Is hier behoefte aan in de wereld van webwinkeliers?

Ik hoor graag of jullie interesse hebben en wat de voorwaarden vanuit jullie kant zijn. Ideeën, tips en al jullie ervaringen en inzichten zijn meer dan welkom! Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp bij mijn stageonderzoek!

Re: Online doosjes opmaken en bestellen

4
JesseTeeuwen schreef:Ik hoor graag of jullie interesse hebben en wat de voorwaarden vanuit jullie kant zijn. Ideeën, tips en al jullie ervaringen en inzichten zijn meer dan welkom!
Twee jaar geleden heb ik eens maatwerkverpakkingen onderzocht. We hadden 100 verschillende maten nodig en kwamen, bij een minimumafname van 100 stuks per maat, uit op minimaal 10.000 dozen. Dat hebben we niet gedaan: zonde van de opslagruimte en logistiek lastig in te vullen (omdat je aan de inpaktafel niet in 100 doosmaten wilt zoeken).

Een oplossing als deze is aantrekkelijker als je niet vastzit aan een minimumafname. En misschien wordt het nog aantrekkelijker als de verpakkingsleverancier direct verpakt, zodat producten verpakt-en-al het magazijn in kunnen.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Het gaat in mijn geval meer om kleinere verpakkingen voor uw producten die tevens verzendingsgeschikt zijn. Denk hierbij aan medicijndoosjes maar dan wat maatjes groter en steviger om uw product een professionelere uitstraling te geven. En door het werken met standaardmaten wordt voorkomen dat je tussen 100 formaten dozen moet gaan zoeken, daarbij, wordt in deze drukkerij al met een heel groot aantal verschillende formaten gewerkt.

Met andere woorden, de infrastructuur is er, omdat deze drukkerij erop ingericht is. De vraag is: voor welke markt kan het gebruikt worden, is er interesse voor bij de webwinkeliers?

6
JesseTeeuwen schreef:Met andere woorden, de infrastructuur is er, omdat deze drukkerij erop ingericht is. De vraag is: voor welke markt kan het gebruikt worden, is er interesse voor bij de webwinkeliers?
Die vraag kunnen we beter beantwoorden met twee concrete gegevens:

• de maximale binnenmaten, zodat we weten wat erin past;

• de kleinere buitenmaten, zodat we weten of de verpakkingen geschikt zijn voor brievenbuspost in plaats van pakketpost.
StoreCore.io

7
De verpakking is in ieder geval te produceren in het formaat voor brievenbus post.

Het maximum formaat voor een gepersonaliseerd doosje waar bij lengte en breedte hetzelfde zijn (vierkant) is: 14 x 14 x 25 (l x b x h) in cm.

Brievenbusformaat doosjes kunnen zo'n 25cm breed, 30 cm lang zijn en dan een paar cm dik. Een laptop zou dus net/net niet in de verpaking passen. Vanaf de genoemde maximale maten zijn alle kleine formaten mogelijk in diverse verhoudingen.

Ik hoop dat dit voldoende info is. Voor degenen die graag zelf kijken of hun gewenste verpakking gemaakt kan worden. Het plano vel dat gepersonaliseerd bedrukt kan worden in kleine oplages is 570mm x 360mm in verschillende diktes massief karton/enkelgolf dun.