Hallo,
Graag zou ik eens met iemand van gedachten ideeën wisselen over het opzetten van webwinkel,online diensten of geheel iets nieuws in ieder geval internet gerelateerd.
Zelf ben ik iemand die veel leest en de nodige ideeën opdoet. Het leuk vind om te brainstormen
waarbij het er niet om gaat of een idee haalbaar is. Eerlijk gezegd ben ik van mening dat 98% niet haalbaar cq
uitvoerbaar is. Het is prettig om met gelijk gestemde mensen van gedachten te wisselen.
Als klankbord dienen en anderen daarvoor lenen.
Ben je iemand die ook ideeën plannen heeft en daar een keer over wil praten dan zouden we een keer kunnen afspreken in de stad Groningen.
Waar ik niet op zoek naar ben en ik zeg het toch maar even bij zijn mensen die vermoeden dat ik
met zak met geld heb, klaar ben om het te investeren en nog net even wat powertalk nodig heb voor dat laatste duwtje,
Verwacht mij niet in een blauw pak met een stropdas en een koffertje.
Spijkerbroek en een kladblok met meerdere pennen.
Schrijf me een pm als je het leuk vind om eens met iemand van gedachten te wisselen.
Mvg Paulus
Re: van gedachten wisselen.
2Misschien een beetje flauw of bijdehand maar waarom is het leuk om twee mensen die elk maar in twee van de honderd ideetjes geloven, bij elkaar te zetten? De kans dat daar iets positiefs uitkomt is toch vrij klein?Paulus schreef:Eerlijk gezegd ben ik van mening dat 98% niet haalbaar cq
uitvoerbaar is. Het is prettig om met gelijk gestemde mensen van gedachten te wisselen.
Nu op mijn weblogs:
3Als je een goed plan hebt moet je het uitvoeren en niet te veel rondbazuinen. Als je een advies wil kun je een marketeer, techneut of communicatie-expert uitnodigen, maar die hanteren vanzelfsprekend een uurtarief. Wanneer je alleen maar eens wilt sparren en brainstormen moet het toch wel een beetje duidelijk zijn wat je de andere partij te bieden hebt. Dat wordt me niet duidelijk.
4Dan moet je gewoon lekker naar de kroeg gaan. Dan gaat het vaak al snel over onhaalbare plannen. Zie niet echt in wat je nu precies wil bereiken met deze post. Een goed idee houd ik lekker voor mijzelf, en ik verwacht ook van anderen niet dat ze dit mij vertellen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Dirkjan schreef:Misschien een beetje flauw of bijdehand maar waarom is het leuk om twee mensen die elk maar in twee van de honderd ideetjes geloven, bij elkaar te zetten? De kans dat daar iets positiefs uitkomt is toch vrij klein?Paulus schreef:Eerlijk gezegd ben ik van mening dat 98% niet haalbaar cq
Wie van jullie heeft zonder enige communicatie zijn plannen verwezenlijkt,
Je stond op nadat je die avond daarvoor een goed idee kreeg en goed uitgerust op weg naar het KVK..
En hupakee,
Hoe vaak en hoeveel tijd heb je besteed voordat je van start ging, En van die tijd hoeveel tijd in het ogenschijnlijk
in de ruimte zwetsen...
In de kroeg hoor je veel ideeën, hoe later het wordt hoe beter de ideeën...
Het is wel een beetje bijdehand en flauw inderdaad om te reageren/afzagen waar iemand behoefte aan heeft,
Ik zou het zelfs een beetje ergerlijk noemen
Want wat breng je nou inhoudelijk aan dit topic bij??
Zou je mij dat kunnen vertellen?
je brengt niets,bv : kijk hier eens. of ik heb het zo gedaan.
Schijnbaar heb je er behoefte aan om op een denigrerende manier iemand te vertellen wat jij ervan denkt.
Je zal het dan misschien niet zo bedoelen, maar het komt daar wel op neer.
6Ik niet, nooit zelfs.Paulus schreef:Wie van jullie heeft zonder enige communicatie zijn plannen verwezenlijkt.
Maanden.Paulus schreef:Hoe vaak en hoeveel tijd heb je besteed voordat je van start ging.
Je mist alleen een wezenlijk punt: een forum is een goed middel om van gedachten te wisselen met gelijkgestemden. Of met mensen die juist over dingen heel anders denken, want met een kritisch geluid kom je soms verder.
Je hoeft niet eens je plannen prijs te geven. Ballonnen oplaten kan ook, als je het maar handig doet. Je kunt bijvoorbeeld zeggen wat je wilt gaan doen zonder hoe. En dat brengt goede ideeën van anderen los.
Dáárvoor is een forum bedoeld. Maar een forum is geen datingsite voor ondernemers.
7Hier komen over het algemeen practisch ingestelde mensen die best een (aanstaande) collega willen helpen met een concreet probleem, vooral wanneer het buiten de eigen branche is, maar een vage vraag als deze wekt bij sommigen de spotlust op. Maar les 1 van het webwinkelierschap is, dat je tegen een stootje moet kunnen, dus dat heeft u alvast geleerd 

8Nog niet!dat je tegen een stootje moet kunnen, dus dat heeft u alvast geleerd
Want je moet zeker niet zo aanvallend terug reageren. Daar (ver)koop je niets mee.
9Er is niets mis mee dat er tegen beginnende goed welwillende ondernemers ietwat sceptisch tegenover gestaan wordt
Echter ik wordt geciteerd en dat wordt enigszin in het belachelijke getrokken
met een paternalistische opmerking "ach jongen wat is daar toch leuk aan."
Dan kun je verwachten dat je wat terug krijgt.
Dus als er gezegd dan moet je tegen een stootje kunnen, dan kan ik mij geheel bij deze opmerking voegen.
Het is toch volstrekt zinloos om naar de kroeg te verwijzen b.v.
Daarmee zeggende "dat is namelijk waar je thuis hoort met je geauwehoer"
Nogmaals dat mag je allemaal denken, de zin ontgaat mij om dit soort "stekelige opmerkingen te plaatsen. Overbodig en het voegt niets bij.
Dagen en dagen zijn verkwetterd totdat er wel wat moois uitkwam.
Ik lees hier weleens vaker sceptische antwoorden, echter deze gaan dan gepaard met
nuttige adviezen of tips. En dan is dit volstrekt legitiem.
Echter meningen met sarcasme en geen toegevoegde waarde..
Dat heeft niets te maken met tegen een stootje kunnen.
Als ik de reactie gekregen dat het forum niet was bedoeld dan had ik dat
zonder meer geaccepteerd.
Maar dit soort meningen met een zweem van neerbuigendheid, nee dank je.
Kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die het zinloze zure opmerkingen vind.
Echter ik wordt geciteerd en dat wordt enigszin in het belachelijke getrokken
met een paternalistische opmerking "ach jongen wat is daar toch leuk aan."
Dan kun je verwachten dat je wat terug krijgt.
Dus als er gezegd dan moet je tegen een stootje kunnen, dan kan ik mij geheel bij deze opmerking voegen.
Het is toch volstrekt zinloos om naar de kroeg te verwijzen b.v.
Daarmee zeggende "dat is namelijk waar je thuis hoort met je geauwehoer"
Nogmaals dat mag je allemaal denken, de zin ontgaat mij om dit soort "stekelige opmerkingen te plaatsen. Overbodig en het voegt niets bij.
Dagen en dagen zijn verkwetterd totdat er wel wat moois uitkwam.
Ik lees hier weleens vaker sceptische antwoorden, echter deze gaan dan gepaard met
nuttige adviezen of tips. En dan is dit volstrekt legitiem.
Echter meningen met sarcasme en geen toegevoegde waarde..
Dat heeft niets te maken met tegen een stootje kunnen.
Als ik de reactie gekregen dat het forum niet was bedoeld dan had ik dat
zonder meer geaccepteerd.
Maar dit soort meningen met een zweem van neerbuigendheid, nee dank je.
Kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die het zinloze zure opmerkingen vind.