Hallo,
Mijn naam is Boudewijn Smit en ik ben op dit moment aan het afstuderen aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen in de richting Communicatie & Multimedia design. Als afstudeerproject bouw ik een website die webshop eigenaren in staat stelt hun webshop zelf te vertalen naar een mobiele app die na voltooien te downloaden in is de Appstore. Ik kan uw hulp goed gebruiken om een eerste inzicht te krijgen in uw wensen voor een dergelijk systeem!
Wat is dit en hoe werkt het?
Wij zijn een website aan het maken die webshop eigenaren in staat stelt om hun webshop zelf te vertalen naar een mobiele app. Dit alles is mogelijk zonder enige kennis van programmeren of vormgeving. U voert het adres van uw webshop in waarna onze website bepaalde onderdelen importeert van uw server naar een library in de app builder. Zo gebruikt u gemakkelijk afbeeldingen of producten uit uw webshop in de app. Vervolgens kunt u de app zelf vanaf de grond opbouwen (pagina's toevoegen, design aanpassen etc.) of dit door ons systeem laten doen. Omdat u de app zelf maakt kunnen wij de dienst tegen een lage prijs aanbieden en omdat we uw bestaande webshop als basis gebruiken bent u verzekerd van een kwalitatief hoogstaand product (als uw webshop dit natuurlijk ook is).
Om deze app builder zo goed mogelijk op te bouwen en er voor te zorgen dat hij voor u, de webshop eigenaar, zo optimaal mogelijk wordt ingericht hebben wij deze enquete opgesteld. Het invullen er van zal slechts een paar minuten duren!
De enquete is te vinden onder volgende link:
http://www.thesistools.com/web/?id=367355
Bedankt voor uw hulp en succes bij het invullen van de enquete!
Re: Zelf uw webshop vertalen naar een app zonder programmere
2Denk dat het ook belangrijk is dat zon app niet statisch is, maar direct update naar de laatste producten en prijzen.
Verder, zou het niet handig zijn om een algemene tool te maken waarbij elke website geport kan worden naar een mobiele versie? Dus geen app, maar een website geschikt voor mobiel gebruik...
Verder, zou het niet handig zijn om een algemene tool te maken waarbij elke website geport kan worden naar een mobiele versie? Dus geen app, maar een website geschikt voor mobiel gebruik...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
3Hoi libertes, bedankt voor je input!libertes schreef:Denk dat het ook belangrijk is dat zon app niet statisch is, maar direct update naar de laatste producten en prijzen.
De gebruiker heeft de mogelijkheid om de bestaande webshop te koppelen aan de app. Dat betekent dat updates die je in je webshop doorvoert ook in de app worden doorgevoerd. Op deze manier zijn er weinig tot geen extra werkzaamheden verbonden aan het onderhoud van de app.
Een mobiele website is ook zeker mogelijk alleen een app heeft een aantal voordelen. De app maakt gebruik van native programmeertalen: iOS voor iPhones en Android voor Android apparaten. Dat betekent dat de app stukken sneller zal zijn dan een mobiele website. Daarnaast download de gebruiker de app waarna deze met titel en icoon in het scherm van de telefoon staat, en dus 'zichtbaarder' is dan een mobiele website die alleen via de mobiele browser bereikt kan worden.
4Mooi idee, zodat ik geheel tegen mijn principes het onderzoeksformulier heb ingevuld. De gestelde vragen zijn beroerd opgesteld, dwingen tot antwoorden die niet met de werkelijkheid overeenstemmen en zijn soms zo suggestief, dat dit onderzoek absoluut geen valide resultaat oplevert.
Dus: hulde voor het idee, het onderzoek moet beslist over!

- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Beste BertB,BertB schreef:Mooi idee, zodat ik geheel tegen mijn principes het onderzoeksformulier heb ingevuld. De gestelde vragen zijn beroerd opgesteld, dwingen tot antwoorden die niet met de werkelijkheid overeenstemmen en zijn soms zo suggestief, dat dit onderzoek absoluut geen valide resultaat oplevert.
bedankt voor het invullen en voor uw input! Extra aanvullingen, informatie of vragen zijn altijd welkom! We gebruiken de informatie uit de enquete bij het ontwikkelen van een prototype. Aan de hand van dit prototype gaat we intensiever testen en bijschaven. Wilt u op de hoogte gehouden worden dan kunt u een e-mail sturen naar boudewijn@liberta.nl
6Je stelt inderdaad sturende vragen met nogal wat aannamen. Op vraag 3 loop ik vast omdat we er al mee begonnen zijn.
Wat me verder opvalt, is dat je nergens naar oplossingen differentieert. Kennelijk heb je maar één oplossing in gedachten: de kaarten zijn geschut. Iedereen die zich ook maar een klein beetje in apps heeft verdiept, weet dat iOS + Android duurder uitvalt dan één platform. En dan hebben we óók nog de discussie: app of responsive design? Allemaal met een ander prijskaartje.3. Wat was/is de reden dat u hier niet aan bent begonnen?
7Hoi Ward,Ward schreef:Je stelt inderdaad sturende vragen met nogal wat aannamen. Op vraag 3 loop ik vast omdat we er al mee begonnen zijn.Wat me verder opvalt, is dat je nergens naar oplossingen differentieert. Kennelijk heb je maar één oplossing in gedachten: de kaarten zijn geschut. Iedereen die zich ook maar een klein beetje in apps heeft verdiept, weet dat iOS + Android duurder uitvalt dan één platform. En dan hebben we óók nog de discussie: app of responsive design? Allemaal met een ander prijskaartje.3. Wat was/is de reden dat u hier niet aan bent begonnen?
Bedankt voor je poging. Je hebt gelijk wbt vraag 3, ik heb de vraagstelling wat aangepast.
Het mooie van de tool is dat je hem in één keer bouwt voor zowel als iOS als Android (kostenbesparing!). Natuurlijk zit er een hele scope aan het concept vast, maar als ik deze plaats begint niemand met het lezen en dus waarschijnlijk ook niet aan het invullen van de enquete. Ik zal over een tijd wellicht een tweede, uitgebreidere enquete opstellen. Als je vragen hebt beantwoord ik ze graag!
10Ingevuld.
Via Biedmeer is dit nu ook mogelijk. Nu nog wel erg 'kaal' maar functioneel.
Via Biedmeer is dit nu ook mogelijk. Nu nog wel erg 'kaal' maar functioneel.
11Allereerst let even op de taalfouten in Nederland schrijf je nog heel veel woorden gewoon aan elkaar. Beautyproducten, kantoorartikelen, hebt u (i.p.v. heeft u) en zo zijn er nog wel meer.
Ik heb hem ingevuld, maar de vragen zijn echt niet fijn gesteld. Eerst kreeg ik een idee van hoe het dan eruit zou moeten zien zo'n app na je verhaal. De enquête liet een wirwar achter waarvan ik nu geen idee heb wat ik moet verwachten.
Oh in ieder geval als het boven de €500,- zal zijn is het niet interessant meer voor webshophouders die Magento gebruiken, want daarin kan je al een mobiele app maken. Alleen de prijs is erg duur. Zo is het voor mij dus al moeilijk vraag 14 in te vullen.
Ik heb hem ingevuld, maar de vragen zijn echt niet fijn gesteld. Eerst kreeg ik een idee van hoe het dan eruit zou moeten zien zo'n app na je verhaal. De enquête liet een wirwar achter waarvan ik nu geen idee heb wat ik moet verwachten.
Oh in ieder geval als het boven de €500,- zal zijn is het niet interessant meer voor webshophouders die Magento gebruiken, want daarin kan je al een mobiele app maken. Alleen de prijs is erg duur. Zo is het voor mij dus al moeilijk vraag 14 in te vullen.
12Wie wijst op taalfouten van een ander mag in dit verband eigenlijk zelf niet schrijven "de prijs is duur" terwijl bedoeld wordt: de prijs is hoog!
13Op zich een goed idee maar even los van de haalbaarheid (want het klinkt m.i. makkelijker dan dat het is, maar dat zal de praktijk uitwijzen natuurlijk
), ben ik wel heel benieuwd naar de toegevoegde waarde van een App voor een webwinkel?
Ik zie namelijk een aantal mensen enthousiast reageren. Dit lijkt me vast niet zonder reden? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!
Want, buiten de hele grote jongens als Wehkamp en Bol.com, zie ik de toegevoegde waarde van een app voor een webshop niet zo. Ik zie niet veel mensen voor een webwinkel een speciale app installeren op zijn/haar telefoon voor een paar bestellingen?
Vaak komen klanten toch via allerlei kanalen binnen, denk aan Google, vergelijkingssites, links op andere sites, etc. Moet men dan vervolgens eerst een app installeren om fatsoenlijk de webshop te zien? Dat lijkt me enorm conversie verlagend? Dan lijkt me een goede mobiele weergave vele malen interessanter dan een App.
Wat ik wel als toegevoegde waarde zie, is dat je b.v. in een App speciale aanbiedingen zet, zodat vaste klanten meer gebonden worden aan je webshop. Maar dan zul je dus zelf producten moeten kunnen aanmaken of op een andere manier dit kunnen doen. En dat is mijn inziens niet de eerste insteek van de software zoals ik lees?
Maar misschien dat ik het helemaal mis heb! Dus daarom mijn vraag, hoe ziet de rest dit?

Ik zie namelijk een aantal mensen enthousiast reageren. Dit lijkt me vast niet zonder reden? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!
Want, buiten de hele grote jongens als Wehkamp en Bol.com, zie ik de toegevoegde waarde van een app voor een webshop niet zo. Ik zie niet veel mensen voor een webwinkel een speciale app installeren op zijn/haar telefoon voor een paar bestellingen?
Vaak komen klanten toch via allerlei kanalen binnen, denk aan Google, vergelijkingssites, links op andere sites, etc. Moet men dan vervolgens eerst een app installeren om fatsoenlijk de webshop te zien? Dat lijkt me enorm conversie verlagend? Dan lijkt me een goede mobiele weergave vele malen interessanter dan een App.
Wat ik wel als toegevoegde waarde zie, is dat je b.v. in een App speciale aanbiedingen zet, zodat vaste klanten meer gebonden worden aan je webshop. Maar dan zul je dus zelf producten moeten kunnen aanmaken of op een andere manier dit kunnen doen. En dat is mijn inziens niet de eerste insteek van de software zoals ik lees?
Maar misschien dat ik het helemaal mis heb! Dus daarom mijn vraag, hoe ziet de rest dit?
14Ach grammaticaal niet goed naar zijn zin? De prijs is te duur, is te hoog.. Is minder irritant dan u heeft als je formeel wilt overkomen. U hebt en veel moet aan elkaar geschreven worden.BertB schreef:Wie wijst op taalfouten van een ander mag in dit verband eigenlijk zelf niet schrijven "de prijs is duur" terwijl bedoeld wordt: de prijs is hoog!
15PEOquick schreef:Op zich een goed idee maar even los van de haalbaarheid (want het klinkt m.i. makkelijker dan dat het is, maar dat zal de praktijk uitwijzen natuurlijk), ben ik wel heel benieuwd naar de toegevoegde waarde van een App voor een webwinkel?
Er zijn mensen die zeggen dat webwinkelen op mobiel of tablet de toekomst wordt.
16Bedankt voor je antwoord Zyra. Maar dat is mijn inziens geen antwoord op de vraag
Dat bestellen op een mobiel en tablet steeds vaker zal gaan gebeuren dat geloof ik ook. Maar mijn vraag is, waarom het enthousiasme over een App? Voor de duidelijkheid, een App is wat anders als een mobiele (of aangepaste / responsive) webwinkel in de browser van je tablet of mobiel.

Dat bestellen op een mobiel en tablet steeds vaker zal gaan gebeuren dat geloof ik ook. Maar mijn vraag is, waarom het enthousiasme over een App? Voor de duidelijkheid, een App is wat anders als een mobiele (of aangepaste / responsive) webwinkel in de browser van je tablet of mobiel.
17@ Zyra:
Nee, ik hoef niet iedereen hier van taalkundige adviezen te voorzien, want dan zou ik wel aan de gang kunnen blijven, maar forumleden die suggesties van dien aard doen, maken hun adviezen niet echt geloofwaardig wanneer ze daarbij zelf koeien van fouten maken.
Nee, ik hoef niet iedereen hier van taalkundige adviezen te voorzien, want dan zou ik wel aan de gang kunnen blijven, maar forumleden die suggesties van dien aard doen, maken hun adviezen niet echt geloofwaardig wanneer ze daarbij zelf koeien van fouten maken.
18Beide heeft zo'n z'n charme.
Via Biedmeer hebben we nu een mobile variant. Binnenkort op de statistieken hiervan induiken.
Een App kan zeker meer bieden. Denk aan push-berichten; sterk gepersonaliseerde thema's en een UI die nog even wat beter kan aansluiten op het gebruikte device.
Indien meer shops-onder-licentie standaard een mobile oplossing aanbieden dan denk ik dat de markt hierdoor voor de doe-het-zelf app bouwers redelijk verkeken is wat betreft e-commerce.
Via Biedmeer hebben we nu een mobile variant. Binnenkort op de statistieken hiervan induiken.
Een App kan zeker meer bieden. Denk aan push-berichten; sterk gepersonaliseerde thema's en een UI die nog even wat beter kan aansluiten op het gebruikte device.
Indien meer shops-onder-licentie standaard een mobile oplossing aanbieden dan denk ik dat de markt hierdoor voor de doe-het-zelf app bouwers redelijk verkeken is wat betreft e-commerce.
19Als je een enquête schrijft en nog op school zit, verwacht ik enigszins juiste zinnen te krijgen. Ik mag daar iemand op attenderen. Maar je zit nu zelf een drama te maken om niets. Of moet de app ook vol gaan staan met fouten? De woorden worden niet automatisch gecorrigeerd hè.BertB schreef:@ Zyra:
20Misschien toch het gemak. Via een app zou het makkelijker moeten zijn dan via een aangepast/responsive design. Zelf heb ik van geen enkele shop een app en gebruik ik mijn tablet of telefoon alleen om erop te kijken. Bestellen doe ik dan via de pc juist omdat ik dat voor mijzelf makkelijker vind.PEOquick schreef:Bedankt voor je antwoord Zyra. Maar dat is mijn inziens geen antwoord op de vraag![]()
21@ Zyra
Hoezo drama? Het is -om een oud spreekwoord een van stal te halen- "de pot verwijt de ketel". Daar mag ik best een opmerking over maken. Is er iets mis met het toegeven van een foutje?
Hoezo drama? Het is -om een oud spreekwoord een van stal te halen- "de pot verwijt de ketel". Daar mag ik best een opmerking over maken. Is er iets mis met het toegeven van een foutje?
22Allereerst mag je de pot verwijt de ketel weggooien, want dat doe ik niet eens. Ten tweede jij vindt dat je daarmee fout zit, want de prijs is hoog. Heel erg grappig dat ik dan nooit in al die jaren gecorrigeerd ben bij het zeggen: "de prijs is te duur". Wel als je zegt "het kost te duur". Want het kost dan te veel.BertB schreef:@ Zyra
Hoe je de opmerking maakt vind ik gewoon een beetje jammer, want ik mag er toch op wijzen dat als je een goede enquête opstelt dat je dan kijkt naar HELE simpele taalfoutjes. En dan gaat het niet om grammaticale wijze hoe je iets moet zeggen.
Want dan kun je wel doorgaan. Deze enquête is toch belangrijk voor die persoon of voor meerdere personen? Of is het alleen nog dat er op Nederlands en Engels gecorrigeerd wordt op het MBO? Ik hoop dus van niet.
23Persoonlijk denk ik dat webwinkel eigenaren in de toekomst niet zouden moeten kiezen tussen een app of een responsive website, maar in het ideale geval beide aanbieden om de klant op iedere mogelijke manier van dienst te zijn.PEOquick schreef:Op zich een goed idee maar even los van de haalbaarheid (want het klinkt m.i. makkelijker dan dat het is, maar dat zal de praktijk uitwijzen natuurlijk), ben ik wel heel benieuwd naar de toegevoegde waarde van een App voor een webwinkel?
Een responsive website lijkt logischer omdat de bezoeker daar niks voor hoeft te downloaden en direct aan het shoppen kan. Toch moet men naar een responsive website wel steeds eerst naar een bepaalde URL navigeren, waar de app(na downloaden) altijd zichtbaar in het menu van de smartphone is. Een app heeft verder nog een aantal grote voordelen en mogelijkheden:
- Snelheid: Websites worden gemaakt in HTML/CSS, iPhone apps met iOS. Natuurlijk kan een iPhone HTML/CSS lezen via haar browser, maar de telefoon is gemaakt met haar eigen besturingssysteem en gebruikt deze dan ook graag. Gevolg is dat een app geschreven in iOS vele malen sneller is dan een vergelijkbare responsive website. Responsive websites zijn groot en daarom op een mobiel platform vaak traag.
- Internetverbinding: Of beter gezegd het ontbreken er van. Wanneer uw klant een app gebruikt heeft geen internetverbinding nodig om de producten in uw shop te bekijken, de producten en bijbehorende informatie zijn opgeslagen in de app. Natuurlijk kunnen betaalopdrachten niet worden afgerond zonder internetverbinding, maar dit kan worden uitgesteld naar een later moment (mijn winkelwagen, acceptgiro betaling etc.).
- Zichtbaarheid: Ja, uw klant moet uw app eerst downloaden voor gebruik en dit is in principe een nadeel. Wanneer de download echter heeft plaatsgevonden is daar ook gelijk een groot voordeel. U bent vanaf dat moment namelijk zichtbaar(met icoon een titel) in het scherm van de smartphone van uw klant. Waar de klant met een responsive website wordt gedwongen om eerst naar een bepaalde URL te gaan bent u met een app direct beschikbaar (impuls aankopen?).
- Mogelijkheden: U kunt het zo gek maken als u maar wil. Mobiele platforms bieden een hoop mogelijkheden om interactie met uw klant te krijgen. Denk aan gericht adverteren door de locatie voorzieningen die smartphones bieden, of de push berichten die u zelf al noemde! U heeft bijvoorbeeld een bloemisterij met daarbij een webwinkel en stuurt uw mannelijke app gebruikers op valentijnsdag een push bericht dat rode rozen vandaag voorzien worden van een gratis doos chocolade. Wanneer uw app gebruikers uw fysieke bloemisterij passeren stuurt u een push bericht met een kortingscode voor aankopen die op die dag in de fysieke winkel worden gedaan.
Behalve het bieden van een snelle en toegankelijke shop ervaring kan een app ook gebruikt worden als krachtige marketing tool. Het lijkt mij leuk om hier verder over te discussiëren! Welke kansen ziet u als webwinkel eigenaar voor apps? Of kiest u toch liever voor een responsive website? Ziet u een app vooral als middel om klanten te binden door speciale aanbiedingen? Of is het echt een verlengstuk van uw shop?
24Hoi Zyra, excuus voor de teveel geplaatste spaties. Laten we dit gesprek verder vooral on topic houden. Wat ik interessant vindt aan je bovenstaande verhaal is dat je overschakelt van tablet of mobiel naar pc om daar de aankoop af te ronden. Waarom vind je dit gemakkelijker? Voelt het veiliger om een betaling te doen via pc? Heb je slechte ervaringen met het gebruiksgemak van webshops op mobiele apparaten? Of zou het gewenning zijn? Weet je zeker dat aankopen via de pc goed verlopen en grijp je liever daar op terug?Zyra schreef:Misschien toch het gemak. Via een app zou het makkelijker moeten zijn dan via een aangepast/responsive design. Zelf heb ik van geen enkele shop een app en gebruik ik mijn tablet of telefoon alleen om erop te kijken. Bestellen doe ik dan via de pc juist omdat ik dat voor mijzelf makkelijker vind.PEOquick schreef:Bedankt voor je antwoord Zyra. Maar dat is mijn inziens geen antwoord op de vraag![]()
25@Zyra, het laatste dat ik erover wil zeggen: spreektaal is iets anders dan schrijftaal. Gesproken woord wordt onder volwassenen niet zo snel gecorrigeerd. Van geschreven taal in openbaar toegankelijke fora (en uiteraard ook webwinkels) mag verwacht worden dat woordkeus en zinsbouw zorgvuldig zijn. Dat is tegenwoordig helaas vaak niet het geval. Elke ergernis daarover uiten is niet mijn gewoonte, maar iemand die een ander kritiseert en daarbij zelf taalkundig in de fout gaat, mag op mijn commentaar rekenen.
@bdwnsmt en anderen:
Het nuttige van uw onderzoeksvoorstel is voor mij geweest dat ik naar aanleiding daarvan de eigen webwinkel eens getest heb op "responsiveness" . Die kan wel beter was de conclusie, zodat ik nu aan het nadenken ben over een andere layout die op smartphones beter voldoet. Apps komen in een later stadium wel of niet aan de orde.
@bdwnsmt en anderen:
Het nuttige van uw onderzoeksvoorstel is voor mij geweest dat ik naar aanleiding daarvan de eigen webwinkel eens getest heb op "responsiveness" . Die kan wel beter was de conclusie, zodat ik nu aan het nadenken ben over een andere layout die op smartphones beter voldoet. Apps komen in een later stadium wel of niet aan de orde.
26Zoals ik eerder al heb opgemerkt: je onderzoek gaat duidelijk maar één kant op. Té duidelijk voor een objectief onderzoek, vind ik.bdwnsmt schreef:Behalve het bieden van een snelle en toegankelijke shop ervaring kan een app ook gebruikt worden als krachtige marketing tool. Het lijkt mij leuk om hier verder over te discussiëren! Welke kansen ziet u als webwinkel eigenaar voor apps? Of kiest u toch liever voor een responsive website? Ziet u een app vooral als middel om klanten te binden door speciale aanbiedingen? Of is het echt een verlengstuk van uw shop?
Tussen responsive design en een app heb je bijvoorbeeld nog een dedicated m-commercesite. Die zou je éérst moeten vergelijken met een app, omdat ze er véél dichter tegenaan leunen, en daarna pas een responsive design.
27Het geheel wordt ontwikkeld voor een Turkse opdrachtgever, daar is een grote markt voor webwinkel apps. Daarom doe ik geen onderzoek naar wat de beste optie is, maar naar wat webwinkel eigenaren in een app zoeken. De alternatieven en hun voor- en nadelen zijn heel duidelijk en ook onderzocht, maar voor nu even niet interessant.Ward schreef:Zoals ik eerder al heb opgemerkt: je onderzoek gaat duidelijk maar één kant op. Té duidelijk voor een objectief onderzoek, vind ik.bdwnsmt schreef:Behalve het bieden van een snelle en toegankelijke shop ervaring kan een app ook gebruikt worden als krachtige marketing tool. Het lijkt mij leuk om hier verder over te discussiëren! Welke kansen ziet u als webwinkel eigenaar voor apps? Of kiest u toch liever voor een responsive website? Ziet u een app vooral als middel om klanten te binden door speciale aanbiedingen? Of is het echt een verlengstuk van uw shop?
Tussen responsive design en een app heb je bijvoorbeeld nog een dedicated m-commercesite. Die zou je éérst moeten vergelijken met een app, omdat ze er véél dichter tegenaan leunen, en daarna pas een responsive design.
Wel vind ik het interessant om te horen waarom webshop eigenaren een responsive- of mobiele website zouden verkiezen boven een app. Een mobiele website vind ik bijvoorbeeld een achterhaald iets vanwege de zoekmachine onvriendelijkheid (dubbele content op de server) en de 'doorstuur onvriendelijke links' die voor problemen zorgen wanneer de mobiele gebruiker een link doorstuurt naar een desktop gebruiker. Verder gelden voor een mobiele website (veel) dezelfde nadelen als een responsive website omdat deze ook via de browser benaderd wordt.
28Je gebruikt twee wederkerige argumenten:bdwnsmt schreef:Wel vind ik het interessant om te horen waarom webshop eigenaren een responsive- of mobiele website zouden verkiezen boven een app. Een mobiele website vind ik bijvoorbeeld een achterhaald iets vanwege de zoekmachine onvriendelijkheid (dubbele content op de server) en de 'doorstuur onvriendelijke links' die voor problemen zorgen wanneer de mobiele gebruiker een link doorstuurt naar een desktop gebruiker. Verder gelden voor een mobiele website (veel) dezelfde nadelen als een responsive website omdat deze ook via de browser benaderd wordt.
• Liever dubbele content voor twee media (dat snapt Google) dan content die helemaal niet wordt gevonden omdat deze is ingebouwd in een app.
• Hoe moet een app-gebruiker een link dan doorsturen naar een desktop-gebruiker? Of sterker nog: hoe moet een desktop-gebruiker de app gebruiken?
Ik vind nog steeds, inmiddels nog sterker zelfs, dat je onderzoek gekleurd is. Je hebt kennelijk een lijst met voordelen in gedachten en onderzoekt of de doelgroep het voordeel daarvan kan inzien.
Dat werkt niet goed, omdat wij als ondernemers graag een bredere vergelijking maken bij een zoektocht naar oplossingen. De meesten van ons zoeken geen app, maar een mobiele oplossing. Dat blijkt ook uit de reacties van anderen.
29Dat kan kloppen want het is deels ook gekleurd. Zoals ik al zei, ik onderzoek niet wat de best mogelijke mobiele oplossing is (dit zal per webwinkel ook anders zijn). Wat ik onderzoek is wat webwinkel eigenaren zoeken in een app als mobiele oplossing.Ward schreef:Je gebruikt twee wederkerige argumenten:bdwnsmt schreef:Wel vind ik het interessant om te horen waarom webshop eigenaren een responsive- of mobiele website zouden verkiezen boven een app. Een mobiele website vind ik bijvoorbeeld een achterhaald iets vanwege de zoekmachine onvriendelijkheid (dubbele content op de server) en de 'doorstuur onvriendelijke links' die voor problemen zorgen wanneer de mobiele gebruiker een link doorstuurt naar een desktop gebruiker. Verder gelden voor een mobiele website (veel) dezelfde nadelen als een responsive website omdat deze ook via de browser benaderd wordt.
• Liever dubbele content voor twee media (dat snapt Google) dan content die helemaal niet wordt gevonden omdat deze is ingebouwd in een app.
• Hoe moet een app-gebruiker een link dan doorsturen naar een desktop-gebruiker? Of sterker nog: hoe moet een desktop-gebruiker de app gebruiken?
Ik vind nog steeds, inmiddels nog sterker zelfs, dat je onderzoek gekleurd is. Je hebt kennelijk een lijst met voordelen in gedachten en onderzoekt of de doelgroep het voordeel daarvan kan inzien.
Dat werkt niet goed, omdat wij als ondernemers graag een bredere vergelijking maken bij een zoektocht naar oplossingen. De meesten van ons zoeken geen app, maar een mobiele oplossing. Dat blijkt ook uit de reacties van anderen.
30Op zich is een app wel interessant voor de vaste klanten.
Een half jaar geleden ben ik gebeld door een bedrijf die ook apps maken. De geschatte kosten waren € 2.000,- en dat ging iets boven mijn budget. Bovendien verwacht ik wel dat op termijn meer bedrijven een "appdienst" zullen gaan aanbieden waardoor de prijs zal gaan dalen.
Een half jaar geleden ben ik gebeld door een bedrijf die ook apps maken. De geschatte kosten waren € 2.000,- en dat ging iets boven mijn budget. Bovendien verwacht ik wel dat op termijn meer bedrijven een "appdienst" zullen gaan aanbieden waardoor de prijs zal gaan dalen.