Ik hoor vooral argumentatie voor de webwinkelier om dit te kunnen aanbieden aan zijn/haar klanten. Zaken als pushberichten, snellere interface, zichtbaarheid, etc.
Maar wat ik vooral niet zie, en dat is mijn inziens juist waarom ik mij afvraag of dit wel zo interessant is (of dit nu Turkije, Nederland of ergens anders in de wereld is), waarom zou de klant van een webwinkel een app willen installeren? Dan moet hij wel behoorlijk fan zijn, een toegevoegde waarde zijn (daar vallen m.i. pushberichten in heel veel gevallen niet onder?) en heel frequent bestellingen willen doen.
Mochten die redenen er niet zijn, dan heeft een app volgens mij geen enkele toegevoegde waarde en is het zonde van het geld. Of het moet een hebbeding zijn.. Dan is een mobiele variant van de website (responsive of geheel apart geschreven zoals Ward aangeeft) een veel betere investering en een echte toegevoegde waarde?
Ben ook wel benieuwd naar de topic starter hoe hij dit ziet! Want hij zal dit hopelijk niet voor niets bouwen en weten waarom men zo'n app graag zou willen installeren als webwinkel klant? Ik ben wel benieuwd!