Re: Zelf uw webshop vertalen naar een app zonder programmere

31
Interessante discussie (buiten het taalgebeuren om dan.. :))

Ik hoor vooral argumentatie voor de webwinkelier om dit te kunnen aanbieden aan zijn/haar klanten. Zaken als pushberichten, snellere interface, zichtbaarheid, etc.

Maar wat ik vooral niet zie, en dat is mijn inziens juist waarom ik mij afvraag of dit wel zo interessant is (of dit nu Turkije, Nederland of ergens anders in de wereld is), waarom zou de klant van een webwinkel een app willen installeren? Dan moet hij wel behoorlijk fan zijn, een toegevoegde waarde zijn (daar vallen m.i. pushberichten in heel veel gevallen niet onder?) en heel frequent bestellingen willen doen.

Mochten die redenen er niet zijn, dan heeft een app volgens mij geen enkele toegevoegde waarde en is het zonde van het geld. Of het moet een hebbeding zijn.. Dan is een mobiele variant van de website (responsive of geheel apart geschreven zoals Ward aangeeft) een veel betere investering en een echte toegevoegde waarde?

Ben ook wel benieuwd naar de topic starter hoe hij dit ziet! Want hij zal dit hopelijk niet voor niets bouwen en weten waarom men zo'n app graag zou willen installeren als webwinkel klant? Ik ben wel benieuwd!

32
PEOquick schreef:Interessante discussie (buiten het taalgebeuren om dan.. :))

Ik hoor vooral argumentatie voor de webwinkelier om dit te kunnen aanbieden aan zijn/haar klanten. Zaken als pushberichten, snellere interface, zichtbaarheid, etc.

Maar wat ik vooral niet zie, en dat is mijn inziens juist waarom ik mij afvraag of dit wel zo interessant is (of dit nu Turkije, Nederland of ergens anders in de wereld is), waarom zou de klant van een webwinkel een app willen installeren? Dan moet hij wel behoorlijk fan zijn, een toegevoegde waarde zijn (daar vallen m.i. pushberichten in heel veel gevallen niet onder?) en heel frequent bestellingen willen doen.

Mochten die redenen er niet zijn, dan heeft een app volgens mij geen enkele toegevoegde waarde en is het zonde van het geld. Of het moet een hebbeding zijn.. Dan is een mobiele variant van de website (responsive of geheel apart geschreven zoals Ward aangeeft) een veel betere investering en een echte toegevoegde waarde?

Ben ook wel benieuwd naar de topic starter hoe hij dit ziet! Want hij zal dit hopelijk niet voor niets bouwen en weten waarom men zo'n app graag zou willen installeren als webwinkel klant? Ik ben wel benieuwd!
Ik denk dat een app op dit moment vooral van waarde is voor klanten die uw webwinkel geregeld gebruiken. Getest heb ik het niet, maar ik ben er van overtuigd dat een aankoop op een smartphone via een app sneller gaat dan via een mobiele website. Zeker als je aankopen koppelt aan betaalsystemen als Paypal of iDeal mobile (grote functionaliteit dus traag). Voor terugkerende klanten is dit dus absoluut een efficiëntere manier van winkelen en resulteert misschien zelfs in meer aankopen?

Betekent dit dan dat een app totaal geen waarde heeft voor een nieuwe klant? Nee, ten eerste groeit mcommerce natuurlijk als een gek. Verwacht wordt dat van nu tot 2015 de totale aankopen stijgen tot met één miljard euro, een stijging van 200% binnen een kleine 2 jaar. Ik denk dat als er meer aankopen mobiel gedaan gaan worden, er meer webwinkels een app gaan aanbieden om de beleving voor de klant te optimaliseren. Hoe meer webwinkels een app hebben hoe meer de klant er mee vertrouwd raakt. En dus ook met het zoeken in de AppStore naar bijvoorbeeld 'shop fashion' waardoor de AppStore meer een soort moderne versie van 'Startpagina.nl' wordt.

Mobiel is de toekomst. Er zijn diverse innoverende betaalmethoden in ontwikkeling voor mobiele platforms waardoor geen pinpas of reader meer nodig zijn voor betalingen. 10 jaar geleden had niemand een mobiel nodig en vond men het een belachelijk idee dat je altijd bereikbaar moest zijn, nu heeft iedereen een smartphone in zijn/haar broekzak. Die verschuiving is nog lang niet ten einde, de mogelijkheden voor mobiel zijn eindeloos. Maar die mogelijkheden bieden responsive of mobiele websites dan toch ook? Nee, apps zijn op maat gemaakt voor smartphones en hebben daarom véél meer mogelijkheden en hebben een véél grotere potentie. Een onderdeel dat je daar niet mag onderschatten is snelheid, alles moet altijd sneller. Bij de komst van het internet moesten we thuis minuten inbellen via een modem, nu worden mensen al geïrriteerd als ze in de trein even geen verbinding krijgen met Wi-Fi.

Stel u kiest er nu voor om een responsive website te bouwen, omdat de kosten lager zijn. Laten we zeggen dat u 2000 tot 3000 euro betaald om uw web shop responsive te maken. Over twee jaar is bovenstaande verschuiving doorgezet en moet u alsnog een app aanschaffen. De apps die wij gaan aanbieden zullen ongeveer rond de 500 euro gaan kosten. Is een responsive website, met het oog op zowel de toekomst als het heden, dan het beste alternatief?

33
Voor herhalingsaankopen zie ik zeker het voordeel van een app wel. Alleen... kun je voor 500 euro een app ook koppelen aan de verkoopdatabase? Herhalingsaankopen leunen immers op wat een klant al eerder heeft gekocht.

Dat vraagt om veel meer dan een app waarin je een plaatje en een praatje in een digitaal bladerprogramma zet. En het vraagt om een live internetverbinding, misschien niet voor de orderhistorie van de klant (die kun je opslaan), maar wel voor actuele voorraden en prijzen, en voor het plaatsen van de order, want dat is uiteindelijk de bottom line waarom het draait.

Als je dát voor elkaar krijgt voor 500 euro, heb je een sterke business case. Anders blijft het behelpen.

34
Ward schreef:Voor herhalingsaankopen zie ik zeker het voordeel van een app wel. Alleen... kun je voor 500 euro een app ook koppelen aan de verkoopdatabase? Herhalingsaankopen leunen immers op wat een klant al eerder heeft gekocht.

Dat vraagt om veel meer dan een app waarin je een plaatje en een praatje in een digitaal bladerprogramma zet. En het vraagt om een live internetverbinding, misschien niet voor de orderhistorie van de klant (die kun je opslaan), maar wel voor actuele voorraden en prijzen, en voor het plaatsen van de order, want dat is uiteindelijk de bottom line waarom het draait.

Als je dát voor elkaar krijgt voor 500 euro, heb je een sterke business case. Anders blijft het behelpen.
En dát is juist een voorbeeld van waar ik graag meer over te weten kom! Functionaliteit die een webwinkel eigenaar graag in een dergelijke app ziet. Door u genoemde functionaliteit is mogelijk wanneer de app gelinkt is aan de reguliere webshop. Nadat de klant heeft ingelogd weet de app alles over de aankoop historie en kan dus ook aanbevelingen doen én deze zelfs opslaan in de app (dus vanaf dat moment ook offline beschikbaar). Functioneel is nagenoeg alles mogelijk, wat ik graag wil weten: Welke functionaliteiten zoekt u!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

36
Ik haak af. Het voelt me te veel een commercieel praatje en weinig een onderzoek, discussie en breder kijkent. Jammer, want de discussie over mobiele toepassingen is niets mis mee, zolang je het breed trekt en de juiste middelen voor de juiste doeleinden in zet (Van de topic starter dan, Ward heeft m.i. zinnige ideeën maar inderdaad lastig out-of-the-box te realiseren en/of geen App voor nodig).

Ps. bdwnsmt: duizenden euros voor het responsive maken van een webwinkel is vaak niet aan de orde. Of je laat een ontwerp maken dat gelijk responsive is (waardoor de meerprijs niet heel veel is), of je bent aangesloten bij een (goed) SaaS shop platform die een mobiele variant/response aanbiedt of je installeert een plugin voor je open-source webwinkel zoals Magento, Opencart, etc.

Ook de argumentatie dat betalen via iDEAL en PayPal traag is via mobiel ipv via app ontgaat me helemaal?

37
Even een update aangaande het project.
We werken op dit moment aan een BETA versie voor Magento shops. Deze BETA versie omvat een online converter waar een app met een aantal basis functionaliteiten kan worden gemaakt. Deze app is kwalitatief te vergelijken met bestaande shopping apps en zal in ieder geval pagina's voor home, shop, zoekfunctie, saved items, en account omvatten. Orders die in de app geplaatst worden zullen in de desktop versie worden ingeladen. En het ontwerp van de app wordt automatisch ontwikkeld op basis van de bestaande webshop. Is het ontwerp niet naar uw zin dan kunt u dit volledig naar eigen smaak aanpassen. Vanuit deze BETA versie gaan we steeds meer functionaliteit toevoegen en uitbreiden naar andere webwinkel software.

We ontwikkelen het systeem graag verder in samenwerking met onze doelgroep en daarom kunt u als web winkelier nu al instappen in het BETA programma.

Dat heeft onder andere de volgende voordelen:
- Inspraak op de functionaliteiten die wij na de release van de BETA versie (als eerst) gaan toevoegen (custom push notifications, voice search etc.).
- Een vaste maandelijkse bedrag, ook bij uitbreiding van functionaliteit. Bij definitieve release zal het maandelijks te betalen bedrag stijgen naar mate er meer functionaliteit beschikbaar wordt. Als deelnemer aan het BETA programma bent u voor altijd verzekert van het bedrag dat u vanaf het begin betaalt. U krijgt voor dit bedrag wel toegang tot alle extra functionaliteiten die wij gaan toevoegen.

Mocht u geïnteresseerd zijn in deelname aan het BETA programma. Of heeft u vragen over het concept, dan kunt u een mail sturen naar boudewijn@liberta.nl. In de komende weken wordt een website gelanceerd voor de BETA versie. Deze zal meer informatie verschaffen over functionaliteit, design templates en de voordelen van het BETA programma.

38
Met Ballcapp converteert u uw eigen webshop naar een native mCommerce app voor iOS en Android.

Ballcapp werkt bij de BETA release met Magento. U vult uw API key en URL van uw webshop in en het systeem bouwt een app volledig in dezelfde stijl als uw bestaande webshop. Het beheer van de app is volledig gesynchroniseerd aan de bekende Magento interface. Bestellingen, betalingen en prijsupdates worden allemaal gesynchroniseerd vanuit uw Magento store.

Kijk op http://www.ballcapp.com/ voor meer informatie over het bouwen van uw eigen #mCommerce app