Score bij Alexa.com

1
Goede morgen allemaal,

Mijn webwinkel is nu bijna een jaar in de lucht en ik heb een beetje de score van mijn site bijgehouden via Alexa.com. Je kan daar mooi zien of je site is gestegen of gezakt. Zowel mondiaal als in je eigen land.

Ik zou graag jullie ervaringen horen mbt deze cijfers. Of deze betrouwbaar zijn en of zij echt wat zeggen. Mijn site begon een jaar geleden ergens rond de 16 miljoen en staat nu op plaats 1,5 miljoen. In Nederland was de start ronde 45.000 en nu 18.000. Ik heb inmiddels 45 links. Volgens mij mooie cijfers.

Ik zie de reactie graag tegemoet.

Vr. gr. en een fijne dag

Liranda

Re: Score bij Alexa.com

2
Je hebt er weinig tot niets aan. Alexa werkt met een schatting van het gemiddeld aantal bezoekers per dag plus een schatting van het gemiddeld aantal pageviews per dag. Die twee schattingen worden vervolgens gerelateerd aan de gemiddelde internetgebruiker.

Beide schattingen zijn onnauwkeurig als je niet in de bovenste 1.000 sites van een land zit. Bovendien is de gemiddelde internetgebruiker zelden gelijk aan je klantenkring, dus zeggen de cijfers niet hoe goed je het onder jouw doelgroepen doet.

Re: Score bij Alexa.com

3
Dat wat Ward zegt, plus het is deels gebaseerd op de Alexa toolbar. Die werd vroeger met de AOL toolbar meegeleverd geloof ik, en in Amerika werd die nog wel gebruikt en gaf dus nog wel wat aan, maar in NL is AOL noch Alexa bekend. Nederlandse cijfers zitten er meestal flink naast. Jammer genoeg, want anders stond dit forum in de top2000 Nederlandse websites. :)
Nu op mijn weblogs: