Dropshipping aanbod; (te) mooi om waar te zijn?

1
Recentelijk hebben we bezoek gehad van een bedrijf wat graag dé leverancier wil worden voor onze winkel.
Vooral het onderwerp dropshipping zijn ze op gefocust en willen ze ons graag mee gaan bedienen.

Vanuit een gezonde argwaan heb ik twijfels.
We hebben nu niet meer dan een aanbod van prijzen.

Maar wie zegt mij dat ze niet over afzienbare termijn zelf een webshop starten en dan mijn trouw aangeleverde adressen daarvoor gaan gebruiken?

Ik heb de voorwaarden goed doorgenomen maar hier wordt niets over geschreven.

Het bedrijf op zich bestaat al wel 40 jaar en staat als betrouwbaar te boek. Maar ik zie het in deze tijd maar zo gebeuren dat iemand als een bol.com een superaanbod doet ter overname en dan is ieder stuk historie 0 waard.

Ben ik nu te argwanend of zijn er normaliter wel sluitende contracten?
Ik ben erg benieuwd naar meningen en ervaring van anderen.

Ohjah, daarnaast willen ze zoals het nu is de pakketten niet personaliseren, jammer.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Dropshipping aanbod; (te) mooi om waar te zijn?

3
frafra schreef:Wat willen ze nu precies dan?
Alleen de fulfilment verzorgen of ook daadwerkelijk voor je inkopen?
En wat is de origine van het bedrijf, transport?
- Voor ons de orders verwerken en verzenden.
- Ze leveren nu al dezelfde produkten aan de traditionele tussenhandel. Wat ik zo begrijp is dat ze de slag naar online niet willen missen. Dit omdat ik zo na wat research zie dat een aantal van hun afnemers nogal traditioneel zijn.
Oftewel zowel de inkoop als de rest van het logistieke proces. Wij voeren dagelijks onze orders in hun online shop in en de rest wordt verwerkt.
- Juist niet. Ooit begonnen als leverancier van hulpmiddelen voor de smid (best lang terug :P ) naar groothandel voor agri en groene produkten.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
M'n branche is speelgoed, sub categorie boerderij speelgoed & houten speelgoed.
Tot nu toe behoorlijk behoudend.

Wel fijn zijn de goede onderlinge contacten met concollega's.
Zo gisteren nog een uitgebreid gesprek gehad met een starter die in hetzelfde segment zijn geluk zoekt.

Frappant in deze; die starter geeft aan dat het steeds moeilijker wordt om nog ergens in het circuit binnen te komen en zou het wel zien zitten om de produkten via ons te gaan betrekken.
Op die manier komt er door het gedrag van de groothandel weer een laag tussen.

Of we dit gaan doen is weer een andere discussie.

Back on-topic; ik heb ook gezocht bij andere dropshipping aanbieders maar tot nu toe nergens iets terug kunnen vinden van zekerheden inzake bescherming&misbruik persoonsgegevens.

Wij gaan in ieder geval dit onderwerp wel aan de orde stellen; benieuwd wat we d'r uit kunnen slepen. :)

7
Ik dropship zelf veel voor mijn klanten maar sla de gegevens niet op. Het zijn immers niet mijn klanten en waarom zou ik de relatie verpesten met mijn "eigen" klant.

Het is inderdaad een stukje vertrouwen wellicht maar een bedrijf dat professioneel bezig is zal hier zeker geen misbruik van maken.

8
Tot nu toe zijn ze niet van plan de pakketten te personaliseren. Sterker nog; onze naam komt aan de buitenkant minimaal tot uiting.
Zelfs de tape willen ze niet van ons gebruiken.

Jammer want het zou voor ons ideaal zijn om zo tijd vrij te maken voor de volgende stappen.

En wat betreft de klantdata, ik ga dan liever in zee met een bedrijf wat fulfillment verzorgt voor meerdere opdrachtgevers.

Voor nu nog geen besluit genomen.

9
Jan Speelgoedboer schreef:Tot nu toe zijn ze niet van plan de pakketten te personaliseren. Sterker nog; onze naam komt aan de buitenkant minimaal tot uiting.
Zelfs de tape willen ze niet van ons gebruiken.

Jammer want het zou voor ons ideaal zijn om zo tijd vrij te maken voor de volgende stappen.

En wat betreft de klantdata, ik ga dan liever in zee met een bedrijf wat fulfillment verzorgt voor meerdere opdrachtgevers.

Voor nu nog geen besluit genomen.
Een fulfillment is dan inderdaad een beter idee.