Magento plugin functionaliteiten MyParcel vs. Shops United

1
Hoi allemaal,

niet zo heel lang geleden heb ik een aantal webshops overgenomen. Op dit moment ben ik erg druk met de ontwikkeling van een nieuwe Magento omgeving. Nu werken we nog met een oude custom-php-webshop oplossing waarbij ik de klantgegevens een voor een copy-paste naar Parcelware-web. In de nieuwe Magento omgeving wil ik dat natuurlijk het liefst automatiseren.

Nu heb ik de Paazl oplossing gezien die me wat functionaliteit betreft echt ideaal lijkt; alle handelingen vanuit Magento afhandelen en de Track & Trace ook automatisch in Magento ontvangen (als ik het goed begrijp tenminste). Alleen de prijs is me wat te hoog èn ik blijf werken met mijn huidige (dure) PostNl contract waar ik onderuit wil. Ik stap vanwege de kosten liever over naar een aanbieder als MyParcel of Shops United.

Mijn vraag:
Nu vraag ik me af hoe jullie de integratie in Magento van deze twee aanbieders ervaren en wat de functionaliteiten van hun plugins zijn.

Helaas is het op het moment van dit schrijven vrijdagavond en moet ik dus tot maandag wachten voordat ik ze kan bellen en dit kan vragen. Vandaar dus hier mijn vraag, wie weet kan iemand me hier al eerder wat verder helpen.

Overigens heb ik een account aangemaakt bij MyParcel en de Magento plugin geinstalleerd op een test omgeving. Het resultaat is dat ik alleen een extra MyParcel-knop zie in het order-overzicht die niet werkt (ik moet account upgraden zegt de errorcode). Daarmee wordt ik dus ook niet veel wijzer.

Vast bedankt,

Rob

Ter info, bij mijn volume van 1000 pakketjes per jaar heb ik de volgende prijzen achterhaald:
- Postnl: €5,43 + 0,17 per/kg
- Shops United: €5,20
- MyParcel: €5,10

Re: Magento plugin functionaliteiten MyParcel vs. Shops Unit

2
Als je al een beetje zoekt kom je toch wel ontevredenheid over Shops United tegen dus in mijn ogen zou je alleen kunnen kijken naar Paazl en MyParcel.

Ik gebruik zelf de laatste Magento versie 1.8 en ik gebruik deze en MyParcel plugin zonder problemen. Moet zeggen dat ik MyParcel echt super vind, want de gegevens zijn zo aangemaakt en etiket is zo uitgeprint. Maar Paazl is een stuk uitgebreider en ja dat is leuk als je veel meer wilt aanbieden. Heb ik ook nog over na zitten denken hoor, maar vanwege de kosten toch even van af gezien.

Maar weet al wat je probleem is ;) had ik ook de 1e keer, je account moet op automatische betaling gezet worden of zoiets. Weet niet meer precies, maar als je een mail stuurt wordt het zo opgelost.

3
Ha Zyra,

bedankt voor je antwoord! Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dan stap voor stap te werk gaat als er een order binnenkomt zodat ik kan zien waar de MyParcel extentie handig voor is ?

Ter info, dit is mijn huidige werkwijze (hopelijk niet lang meer :-)
- order komt binnen in onze backend (nu nog custom php oplossing)
- ik pick de producten en stop ze in de doos
- ik open in een 2e browser parcelware-web
- ik copy-paste de NAW en order gegevens van onze backend naar parcelware (5 keer heen en weer alt-tabben)
- voormelden in parcelware en afdrukken label (5 kliks en 1 venster sluiten)
- label op doos
- terug naar onze backend en daar de Track en trace invoeren, order afsluiten
- volgende order

Het Paazl filmpje vind ik wel echt te gek om te zien hoor trouwens; die neemt volgens mij al het 'werk' uit handen.. maar die prijs he ;-)

Vast bedankt!
Rob

4
AddSugar schreef:Ha Zyra,

bedankt voor je antwoord! Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dan stap voor stap te werk gaat als er een order binnenkomt zodat ik kan zien waar de MyParcel extentie handig voor is ?

Ter info, dit is mijn huidige werkwijze (hopelijk niet lang meer :-)
- order komt binnen in onze backend (nu nog custom php oplossing)
- ik pick de producten en stop ze in de doos
- ik open in een 2e browser parcelware-web
- ik copy-paste de NAW en order gegevens van onze backend naar parcelware (5 keer heen en weer alt-tabben)
- voormelden in parcelware en afdrukken label (5 kliks en 1 venster sluiten)
- label op doos
- terug naar onze backend en daar de Track en trace invoeren, order afsluiten
- volgende order

Het Paazl filmpje vind ik wel echt te gek om te zien hoor trouwens; die neemt volgens mij al het 'werk' uit handen.. maar die prijs he ;-)

Vast bedankt!
Rob
Deze werkwijze ken ik ;) en MyParcel plugin is een stuk makkelijker.

- Met Magento print ik het factuur af, de klant krijgt bij mij een factuur mee i.p.v. een pakbon. En een factuur bewaar ik, dus 2 facturen print ik uit. (hoe meer pakketten in 1x, dan vink je het aan en download je het tegelijk en print je 1x alles uit (maal 2)).
- Dan maak ik meteen een label aan voor het pakketje door op de myparcel link te klikken, je logt in, de gegevens staan er al (hoef je niet te copy pasten) en kijk je na of het juist is en dan klik je op opslaan/verzenden.
- Daarna wordt er een PDF met etiket gegenereerd en kun je die direct afdrukken. Heb je 1 pakket kun je het vanuit Magento doen. Heb je meerdere pakketten kun je dit via MyParcel doen, aanvinken welke je uit wilt printen en het is meteen klaar.
- Ik neem de facturen en etiketten mee, pak de pakketten in en doe gelijk het etiket op de doos en het is klaar voor verzending. Uiteraard is het dus echt een lijstje afwerken, factuur A met etiket A eerst en dan de rest.

In mijn ogen werkt het gewoon veel sneller dan Parcelware van PostNL. Ooit ergens met veel pakketjes gewoon een uur bezig geweest met invoeren en uitprinten, terwijl ik gewoon nu veel sneller klaar ben.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
AddSugar schreef:Dank je wel voor je info, klinkt al stukken beter inderdaad :-) De Track & Trace; vul je die handmatig in in Magento en verzend Magento die dan naar de klant?
Nee die vul ik niet handmatig in bij Magento, nooit gedaan ook.

Je geeft het e-mailadres op van de klant bij het invullen de gegevens voor het etiket (wordt uiteraard niet uitgeprint). Deze krijgt dan een e-mail via MyParcel dat het pakket verstuurt wordt.
3.4 Wanneer wordt de track & trace mail verzonden?

De track & trace mail wordt verzonden zodra een zending wordt verwerkt. Houd hier rekening mee voor de tekst die u in de e-mail plaatst. Als u de pakkettenpas een (aantal) dag(en) later bij PostNl afgeeft, vermeld dit dan ook in de e-mail zodat u klant niet tevergeefs op het pakket wacht.