Hoe zit het met mijn pagerank?

1
Ik heb twee oudere eenvoudige spliced document websites en sinds kort een webshop. Die twee websites heb ik al enkele jaren. De ene zo'n 10 jaar en de andere zo'n 8 jaar. De website van mijn kapsalon: http://www.kapsalonschoenmakers.nl heeft zelfs een rank van "1". De tweede site is een site van mij waar cartoons op staan die ik ook elke week in opdracht maak. Deze heeft een rank van "0". http://www.cartoonsvanmarc.nl Maar mijn webshop die vanaf juni open is heeft een rank van"?". Kijk maar: http://www.boordevolstijl.nl

Waarom heeft mijn webshop een vraagtekentje bij de rank staan? Dat zou toch ook een "0" moeten zijn of niet? Is er iets mis met een site of webshop als er een vraagtekentje bij staat?

En vraag 2: Hoe krijg ik mijn webshop zo snel mogelijk op een hogere rank? Heeft dat puur met tijd te maken of kan ik dat versnellen?

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

2
Zou me er niet te druk om maken.
Een vraagteken is n/a ofwel not applicable. Hij is nog niet geupdate hoewel er bij Google zelf wel eentje te vinden is. Elke 3 a 4 maanden is er een update en komt hij weer. (of nog niet)
Maar je kunt er beter niet op letten! Er is wel wat beters te doen ;-)

En even tussenhaakjes. De website heeft geen pagerank! De individuele pagina's hebben een pagerank.
Ook pagina's van kapsalonschoenmakers hebben bijv een ?

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

3
Leeftijd van de website heeft weinig met je pagerank te maken. Het gaat meer om de hoeveelheid (kwalitatieve) websites daar naar jouw website linken. Het zegt wel wat, maar zoals Paul zegt zou ik mij er in jouw geval niet al te druk om maken.

Je kan je eerder bezig gaan houden met je website, want nu bestaat de website van je kapsalon enkel uit plaatjes (deze tekst kan de crawler van een zoekmachine op deze manier niet lezen). Bovendien zou ik ervoor gaan zorgen dat je ranking in Google Places beter staat. Als je nu ´kapsalon boxtel´ zoekt zie je als vierde resultaat een blok met allerlei kapsalons in de buurt van Boxtel. Je kan ervoor zorgen dat je bovenaan in dit blok komt te staan (zie oa: http://moz.com/blog/40-important-local- ... s-answered) Bij het lokale bedrijf van mijn vader is het mij zelfs gelukt om dit blok te verlaten, en de eerste plek boven de andere organische resultaten te verkrijgen.

Tot slot zou ik nog een AdWords campagne beginnen, want daar is op dit moment weinig concurrentie (enkel de telefoongids), dus maw: goedkope keywords.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

5
Dank jullie voor de tips. Dan hoef ik mezelf over de pagerank geen zorgen te maken. Mijn kapsalon website is iets waar ik de komende weken aan wil gaan werken. Ik ben destijds ooit begonnen met Fireworks en activeerde de hotspots met dreamweaver. Dit waren allebei oude versies. Nu heb ik geprobeerd een site te maken in Wordpress. Maar daar kwam ik niet goed uit. Kennen jullie een zeer gebruiksvriendelijk programma waar ik een goede website mee kan maken met echte tekst in plaats van deze JEPG plaatjes? Ik ben zelf niet zo thuis in webdesign programma's.

En wat Adword betreft: Ik ben vandaag begonnen met een kleine budget campagne met Adwords. Mijn webwinkel is vandaag goed bezocht. Helaas zitten er nog geen kopers bij. Maar in een paar uur tijd had ik al meer dan 1500 vertoningen en zo'n 14 klikken.

Nu ga ik deze week dinsdag, woensdag en donderdag overslaan en wil proberen om voortaan elke week op vrijdag, zaterdag en zondag mijn Adwords campagne te laten lopen. Het soort artikelen dat ik verkoop lijken mij typisch luxe artikelen die vaak in het weekend besteld worden.

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

6
Boordevolstijl.nl schreef:Dank jullie voor de tips. Dan hoef ik mezelf over de pagerank geen zorgen te maken. Mijn kapsalon website is iets waar ik de komende weken aan wil gaan werken. Ik ben destijds ooit begonnen met Fireworks en activeerde de hotspots met dreamweaver. Dit waren allebei oude versies. Nu heb ik geprobeerd een site te maken in Wordpress. Maar daar kwam ik niet goed uit. Kennen jullie een zeer gebruiksvriendelijk programma waar ik een goede website mee kan maken met echte tekst in plaats van deze JEPG plaatjes? Ik ben zelf niet zo thuis in webdesign programma's.

En wat Adword betreft: Ik ben vandaag begonnen met een kleine budget campagne met Adwords. Mijn webwinkel is vandaag goed bezocht. Helaas zitten er nog geen kopers bij. Maar in een paar uur tijd had ik al meer dan 1500 vertoningen en zo'n 14 klikken.

Nu ga ik deze week dinsdag, woensdag en donderdag overslaan en wil proberen om voortaan elke week op vrijdag, zaterdag en zondag mijn Adwords campagne te laten lopen. Het soort artikelen dat ik verkoop lijken mij typisch luxe artikelen die vaak in het weekend besteld worden.
Ik zou in jouw geval voor Wordpress gaan. Bekijk eventueel wat uitlegfilmpjes op YouTube, daar zal vast wel op staan wat jij niet begrijpt. Vervolgens nog even een gepaste template erbij zoeken (Google: Wordpress hair salon theme).

Met AdWords zou ik rustig beginnen, begin met hele specifieke keywords want je budget kan er binnen en mum van tijd doorheen zitten. Met het verwachtingspatroon dat mensen vooral op vrijdag, zaterdag en zondag dit soort producten zouden kopen zou ik eveneens oppassen. Het is heel verleidelijk om op basis van je intuïtie dit soort dingen te denken, maar ik heb er behoorlijk vaak naast gezeten. Kan natuurlijk ook aan mijn eigen intuïtie liggen :p

Ik heb eens aan de webwinkel van een luxe schoenenwinkel gewerkt, en mensen kopen dit soort dingen echt op de vreemdste tijdstippen. Zelfs op een doordeweekse dag om half vier 's nachts kopen zijn er mensen die in één bestelling voor 1500 euro aan schoenen kopen.

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

7
nescioo schreef:Met AdWords zou ik rustig beginnen, begin met hele specifieke keywords want je budget kan er binnen en mum van tijd doorheen zitten. Met het verwachtingspatroon dat mensen vooral op vrijdag, zaterdag en zondag dit soort producten zouden kopen zou ik eveneens oppassen. Het is heel verleidelijk om op basis van je intuïtie dit soort dingen te denken, maar ik heb er behoorlijk vaak naast gezeten.
Natuurlijk kunnen mensen ook midden in de nacht iets kopen. Maar heel veel mensen werken van maandag t/m vrijdag en hebben op vrijdagmiddag weekend tot zondagavond. Het weekend geeft een groot deel van deze mensen een flink stuk ontspanning wat de kooplust wel eens ten goed zou kunnen komen. Voorlopig wil ik Adwords op drie vaste dagen van de week proberen. Vrijdag, zaterdag en zondag.

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

8
Boordevolstijl.nl schreef:
nescioo schreef:Met AdWords zou ik rustig beginnen, begin met hele specifieke keywords want je budget kan er binnen en mum van tijd doorheen zitten. Met het verwachtingspatroon dat mensen vooral op vrijdag, zaterdag en zondag dit soort producten zouden kopen zou ik eveneens oppassen. Het is heel verleidelijk om op basis van je intuïtie dit soort dingen te denken, maar ik heb er behoorlijk vaak naast gezeten.
Natuurlijk kunnen mensen ook midden in de nacht iets kopen. Maar heel veel mensen werken van maandag t/m vrijdag en hebben op vrijdagmiddag weekend tot zondagavond. Het weekend geeft een groot deel van deze mensen een flink stuk ontspanning wat de kooplust wel eens ten goed zou kunnen komen. Voorlopig wil ik Adwords op drie vaste dagen van de week proberen. Vrijdag, zaterdag en zondag.
Just saying dat er vaak geen touw aan vast te knopen is. Ik kwam vandaag trouwens wel een bekende naam tegen in het Tilburgse huis-aan-huiskrantje. Heeft het al veel opgeleverd?

Re: Hoe zit het met mijn pagerank?

9
Leuk dat je dat hebt opgemerkt. De advertentie was op zich niet zo groot maar viel wel op door de omringende zwartwit advertenties. Deze editie van het Stadsnieuws komt op zo'n 100.000 adressen in Tilburg en omstreken. Het valt ons helaas tegen dat er van deze 100.000 adressen slechts een tiental mensen op onze webwinkel is komen kijken. Volgens Google analytics staat Tilburg nu op de tweede plaats na onze eigen woonplaats waar we door een drietal succesvolle markten veel aan persoonlijke promotie hebben gedaan.

Voorlopig adverteer ik nog niet in gedrukte media en laat ik mijn webwinkel vaker zien op markten, braderieën en dat soort evenementen. De kosten voor deelname aan zo'n markt is vrij laag en de passanten zien je naam allemaal een keer als ze langskomen. Met wat mooi folders, opvallende visitekaartjes en wat impulsieve aankopen van betaalbare spulletjes hebben de klanten meteen iets van je in huis waardoor een bezoekje van deze klanten aan de webwinkel veel eerder zal plaatsvinden.