import UK

1
Hoi medeforummers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik google me een ongeluk. Ik heb gebeld met NCV (Nederlandse cosmetica vereniging) en de NVWA en niemand geeft me duidelijk antwoord.

Wellicht weten jullie het.

Cosmetica uit Engeland, moet deze voorzien zijn van Nederlandse tekst? Zo ja, op de verpakking? Of mag het ook als aparte gebruiksaanwijzing?

En een vraag die net in me op komt:
Moet ik het melden dat ik producten importeer of hoeft dit niet omdat Engeland onderdeel is van de EU?

Tips tips tips please :)

Alvast bedankt.

Re: import UK

2
Op je vragen kan ik niet echt antwoord geven. Ik heb wel eens een fles shampoo van de op=op gezien, die komen uit Marokko (gezien de taal die erop staat), daar zat gewoon een sticker met Nederlandse tekst overheen geplakt.

3
zee schreef:Hoi medeforummers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik google me een ongeluk. Ik heb gebeld met NCV (Nederlandse cosmetica vereniging) en de NVWA en niemand geeft me duidelijk antwoord.

Wellicht weten jullie het.

Cosmetica uit Engeland, moet deze voorzien zijn van Nederlandse tekst? Zo ja, op de verpakking? Of mag het ook als aparte gebruiksaanwijzing?

En een vraag die net in me op komt:
Moet ik het melden dat ik producten importeer of hoeft dit niet omdat Engeland onderdeel is van de EU?

Tips tips tips please :)

Alvast bedankt.
Ja je moet Nederlandse tekst hebben. Mag er ook apart bij.

Hoezo zou je moeten melden dat je het product importeerd? Is voor de klant niet van belang. Of bedoel je aan de douane? Nee dat is idd alleen als je van buiten de EU importeerd.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

4
ik ben er niet zeker van of er een vermelding moet bijstaan dat de producten geïmporteerd zijn.
Maar als wij producten naar het buitenland verkopen dan moet er altijd een tekst op de factuur staan dat de goederen geëxporteerd zijn vanuit België.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Baninni schreef:ik ben er niet zeker van of er een vermelding moet bijstaan dat de producten geïmporteerd zijn.
Maar als wij producten naar het buitenland verkopen dan moet er altijd een tekst op de factuur staan dat de goederen geëxporteerd zijn vanuit België.
Misschien is dat een wet in Belgie? Hier in Nederland heb ik er nog nooit van gehoord.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

6
Zie jij vele producten die uit Amerika komen dat daarbij staat dat ze van bepaalde distributie zijn of geïmporteerd zijn door jou zelf vanuit Amerika? Nee, dus dat hoeft niet.

Staat er bepaalde tekst op in een andere taal kan je het wel in het NL erbij voegen dat hoeft niet op de verpakking geplakt worden.

7
Het Varaantje schreef:
Baninni schreef:ik ben er niet zeker van of er een vermelding moet bijstaan dat de producten geïmporteerd zijn.
Misschien is dat een wet in Belgie? Hier in Nederland heb ik er nog nooit van gehoord.
Ik ook niet.