Dikke enveloppen in frankeermachine

1
Goedemiddag allen,

Vanaf 1 november zullen wij weer met eurozegels onze enveloppen met inhoud (die net door de brievenbus passen, ± 3 cm) gaan beplakken. De ouderwetse guldenzegels waar wij tot nu toe mee verzenden zijn vanaf die datum niet meer geldig.

Nou vroegen wij ons af: is het mogelijk om deze pakjes met een frankeermachine te frankeren of zijn deze daar te dik voor? Aangezien wij geen ervaring hebben met frankeermachines stel ik deze vraag op dit forum. Misschien komen er nog andere suggesties? :roll:

Re: Dikke enveloppen in frankeermachine

2
In de praktijk stempelt de frankeermachine dan een etiket dat óp de enveloppe wordt geplakt. Frankeeretiketten van de officiële leveranciers van de machines zijn duur, maar er zijn goedkopere alternatieven te krijgen bij de etikettenboeren en -koningen.
Een offerte voor een frankeermachine vragen via PostNL is echt lachen: je krijgt dan alle vertegenwoordigers van de firma's aan de telefoon met een fantastisch verhaal over hun produkt. Mocht je niet onmiddellijk een contract tekenen, dan blijven ze bellen met steeds gunstiger aanbiedingen. Ik weet intussen álles van Frankeermachines, maar heb er nog steeds niet een aangeschaft.

Re: Dikke enveloppen in frankeermachine

3
Komt mij bekend voor en de dikte van de envelop heeft er niet zoveel mee te maken. Etiketten bestempelen (geen leuke hobby) en dan op de envelop plakken. Bedoel brievenbusdoosjes zijn ook niet echt lekker te bestempelen vooraf dus moet je wel etiketten gebruiken. Maar wel goed op gewicht letten en ook als je echt veel verstuurd genoeg opwaarderen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!