Hoi allemaal!
Ik heb sinds begin Oktober een website waar ik en mijn partner sieraden op verkopen. Nu is het zo dat we per dag ongeveer 100 bezoekers hebben maar bijna geen conversies...
Daarom aan jullie de vraag of jullie objectief naar onze winkel willen kijken en zonodig feedback willen geven.
De website: http://www.hipvoorminder.nl
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
2Persoonlijk vind ik de uitstraling van de webwinkel niet hip maar eerder zakelijk, veel wit, grijs en een taupe achtergrond.
Hip is in mijn beleving vrolijke frisse kleuren.
Hip is in mijn beleving vrolijke frisse kleuren.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
3Ik moet rene gelijk geven.
Is een beetje kil.
Denk ook dat het aanbod te klein is om te concurreren met andere websites, met dezelfde items.
Laatste 2 jaar zijn er veel shops bijgekomen in die branche dus moet je er wel opvallen en met unieke dingen en groter aanbod komen + op google scoren.
Qua prijs is het zeker niet duur, vraag me dikwijls af hoe ze het kunnen maken voor die prijs.
Maar daar staat tegen over dat het items zijn die je overal wel tegenkomt en niet uniek/handgemaakt zijn.
De moed niet opgeven,blijven aan werken.
Volgens mij zijn er vele shops die de eerste maand niets verdienen.
"hip" is precies de laatste 2 jaar echt een "mode woord" in website namen.
Is een beetje kil.
Denk ook dat het aanbod te klein is om te concurreren met andere websites, met dezelfde items.
Laatste 2 jaar zijn er veel shops bijgekomen in die branche dus moet je er wel opvallen en met unieke dingen en groter aanbod komen + op google scoren.
Qua prijs is het zeker niet duur, vraag me dikwijls af hoe ze het kunnen maken voor die prijs.
Maar daar staat tegen over dat het items zijn die je overal wel tegenkomt en niet uniek/handgemaakt zijn.
De moed niet opgeven,blijven aan werken.
Volgens mij zijn er vele shops die de eerste maand niets verdienen.
"hip" is precies de laatste 2 jaar echt een "mode woord" in website namen.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie
4Ik heb maar weinig tijd dus reageer later nog eens maar kan het niet nalaten even te melden dat mijn eerste indruk erg goed is! Ziet er netjes uit, afgewerkt, duidelijk in verzendkosten, voorwaarden etc. Ook de header en reacties pagina zien er duidelijk helder uit.
Ik zou hier wel wat bestellen als ik op zoek was naar iets dat er staat. Leuke naam, duidelijke bestelbuttons en gewoon een goed afgewerkte shop. Het ideal logo en TNT logo staan er goed bij.
Hier en daar wat spelfoutjes in de tekst en productomschrijvingen zijn soms erg beperkt. De pluspunten op de voorpagina zijn slechter leesbaar in grijs klein lettertype. Daar zou ik juist groot je garanties noemen en iets zeggen over sieraden (want hip voor minder geeft mij niet direct de indruk dat ik mooie sieraden kan kopen). Die garanties staan nu linksonder terwijl rechtsboven een beter bekeken plek is, en die vaak minder info (soms niets) heeft.
Verder goed op weg.
Ik zou hier wel wat bestellen als ik op zoek was naar iets dat er staat. Leuke naam, duidelijke bestelbuttons en gewoon een goed afgewerkte shop. Het ideal logo en TNT logo staan er goed bij.
Hier en daar wat spelfoutjes in de tekst en productomschrijvingen zijn soms erg beperkt. De pluspunten op de voorpagina zijn slechter leesbaar in grijs klein lettertype. Daar zou ik juist groot je garanties noemen en iets zeggen over sieraden (want hip voor minder geeft mij niet direct de indruk dat ik mooie sieraden kan kopen). Die garanties staan nu linksonder terwijl rechtsboven een beter bekeken plek is, en die vaak minder info (soms niets) heeft.
Verder goed op weg.
Nu op mijn weblogs:
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
5We hebben de website aangepast met de tips die jullie gaven, meerdere kleuren hebben we toegevoegd hoop graag van jullie te horen wat jullie er nu van vinden.René schreef:Persoonlijk vind ik de uitstraling van de webwinkel niet hip maar eerder zakelijk, veel wit, grijs en een taupe achtergrond.
Hip is in mijn beleving vrolijke frisse kleuren.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
6Dat ziet er al veel vriendelijker uit...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
7Nog steeds is het plaatje Shoppen & Levering op de voorpagina slecht leesbaar en ook niet zo aandachtstrekkend. Verder een stuk vooruit gegaan! Zeker op de goede weg! Levert het al bestellingen op?
Nu op mijn weblogs:
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
8Het is misschien wel handig als je erbij verteld hoe jullie bezoekers op de website terecht komen?
Ik vind het trouwens een mooie website, hij laadde in het begin wat langzaam, maar dat kan ook aan mijn pc liggen. Ik vind alleen die 'knoppen' links niet zo mooi.

Ik vind het trouwens een mooie website, hij laadde in het begin wat langzaam, maar dat kan ook aan mijn pc liggen. Ik vind alleen die 'knoppen' links niet zo mooi.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
9Wat betreft een eerdere opmerking over dat er veel van dergelijke shops zijn bijgekomen sluiten wij ons aan.
De afgelopen periode hebben wij verschillende beurzen en fairs bezocht en ons viel het op dat er een overkill is aan bedrijfjes / webshops die zich richten op sieraden en aanverwante producten. Er is dus heel veel keuze...... dus concurrentie.
Jullie moeten de winkel en het aanbod dus differentieren van de rest net zoals wij gedaan hebben met de import van unieke huis en tuin decoraties. Het vergt tijd en moeite om duidelijk te maken dat jullie webshop net even anders is 'dan de rest' voor wat betreft de uitstraling en het aanbod.
Ook hebben wij gemerkt dat onze deelname aan verschillende beurzen en fairs een significante omzetstijging (en naamsbekendheid) teweegbracht gaf ten opzichte van de webwinkel. Met andere woorden....staar je niet blind op de inkomsten van de webshop alleen (maar dat hangt natuurlijk af van wat je verkoopt).
Succes.
HGI
De afgelopen periode hebben wij verschillende beurzen en fairs bezocht en ons viel het op dat er een overkill is aan bedrijfjes / webshops die zich richten op sieraden en aanverwante producten. Er is dus heel veel keuze...... dus concurrentie.
Jullie moeten de winkel en het aanbod dus differentieren van de rest net zoals wij gedaan hebben met de import van unieke huis en tuin decoraties. Het vergt tijd en moeite om duidelijk te maken dat jullie webshop net even anders is 'dan de rest' voor wat betreft de uitstraling en het aanbod.
Ook hebben wij gemerkt dat onze deelname aan verschillende beurzen en fairs een significante omzetstijging (en naamsbekendheid) teweegbracht gaf ten opzichte van de webwinkel. Met andere woorden....staar je niet blind op de inkomsten van de webshop alleen (maar dat hangt natuurlijk af van wat je verkoopt).
Succes.
HGI
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
10Om de vraag waar onze bezoekers vandaan komen even te beantwoorden: Overal! Marktplaats, plaatselijke krantjes, linkpartners en dergelijke. Toch zijn tips om meer bezoekers te krijgen altijd welkom hoor ! 
We hebben een heleboel aangepast in de tussentijd en zijn ook erg blij met het resultaat tot nu toe. We hebben ook een feestdagen actie in het leven geroepen, misschien leuk om ook daar eens te kijken? Wat vinden jullie er bijvoorbeeld van? (De feestdagen actie is te vinden in de categorie 'feestdagen' , even voor de duidelijkheid
)
We horen het wel weer!
Iedereen alvast een fijne dag vandaag!

We hebben een heleboel aangepast in de tussentijd en zijn ook erg blij met het resultaat tot nu toe. We hebben ook een feestdagen actie in het leven geroepen, misschien leuk om ook daar eens te kijken? Wat vinden jullie er bijvoorbeeld van? (De feestdagen actie is te vinden in de categorie 'feestdagen' , even voor de duidelijkheid

We horen het wel weer!
Iedereen alvast een fijne dag vandaag!
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
11Zo'n actie zou ik dus véél duidelijker neerzetten. Nu moest ik al even zoeken (al had je aangegeven waar het stond). Maar de mensen moeten er, bij wijze van spreken, over vallen.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
12In je banner zie ik staan 'dat de feestdagen artikelen vrij zijn van verzendkosten'
Ik zou gewoon de woorden 'gratis thuisbezorgd' gebruiken. Dat leest makkelijker en spreekt meer aan
Frans
Ik zou gewoon de woorden 'gratis thuisbezorgd' gebruiken. Dat leest makkelijker en spreekt meer aan
Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
13Ik denk af en toe echt te moeilijk, haha. Bedankt voor de tip!Frans Sijtsma schreef:In je banner zie ik staan 'dat de feestdagen artikelen vrij zijn van verzendkosten'
Ik zou gewoon de woorden 'gratis thuisbezorgd' gebruiken. Dat leest makkelijker en spreekt meer aan
Frans
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
14Hoi,
Duidelijke site, maar misschien toch nog wat weinig producten? veelal mooie producten voor een lage prijs!
Ik ga bestellen! en idd. de 'feestdagen actie' moest ik ook even zoeken..
Duidelijke site, maar misschien toch nog wat weinig producten? veelal mooie producten voor een lage prijs!
Ik ga bestellen! en idd. de 'feestdagen actie' moest ik ook even zoeken..
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
15De website is nu definitief klaar qua template (tenminste dat ligt aan jullie feedback haha )
Laat graag even weten wat je ervan vindt
Laat graag even weten wat je ervan vindt
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
16dit staat er op jouw site:
"Verzendkosten – Informatie en kosten
U betaalt bij ons geen verzendkosten. Alle producten worden gratis bij u thuis bezorgd!"
Dus iemand van Afrika kan dus iets kopen voor 5 euro en dan ga je het gratis versturen?
Dus daar moet je het nog beter gaan omschrijven.
"Verzendkosten – Informatie en kosten
U betaalt bij ons geen verzendkosten. Alle producten worden gratis bij u thuis bezorgd!"
Dus iemand van Afrika kan dus iets kopen voor 5 euro en dan ga je het gratis versturen?
Dus daar moet je het nog beter gaan omschrijven.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
17Volgens mij zitten er nog een paar spelfoutjes in de website. Van die herkenbare dt-tjes waar Westfriezen bekend om staan. Ik kom zelf eigenlijk uit Oosterblokker en ben er ook niet bijzonder goed in maar:hipvoorminder schreef: Laat graag even weten wat je ervan vindt.
Moet volgens mij zijn:Als u iets bij ons besteld, dan betaald u daarvoor geen verzendkosten.
Als u iets bij ons bestelt, dan betaalt u daarvoor geen verzendkosten.
Nu op mijn weblogs:
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
18Beste 'hip voor minder',
Ik moet zeggen dat jullie shop er best goed uitziet.
Iets wat me wel direct opvalt is dat jullie homepage wel erg druk is. Een bezoeker beslist vaak binnen 7 seconden of hij blijft of niet. Hoe meer informatie, hoe meer blokken, hoe meer plaatjes en content... hoe minder waard ieder item wordt en hoe lastiger het wordt voor een bezoeker om direct een gevoel te krijgen van 'ja, hier ga ik eens lekker grasduinen'
Daarnaast is het zeer de moeite waard om een conversietool of meerdere te integreren in je webshop. Wat ik hiermee bedoel heb ik helemaal uitgeschreven in een artikel hierover. Hier de URL:
http://www.online-marketingmachine.nl/a ... rs-klanten
Groet,
Marco
Ik moet zeggen dat jullie shop er best goed uitziet.
Iets wat me wel direct opvalt is dat jullie homepage wel erg druk is. Een bezoeker beslist vaak binnen 7 seconden of hij blijft of niet. Hoe meer informatie, hoe meer blokken, hoe meer plaatjes en content... hoe minder waard ieder item wordt en hoe lastiger het wordt voor een bezoeker om direct een gevoel te krijgen van 'ja, hier ga ik eens lekker grasduinen'
Daarnaast is het zeer de moeite waard om een conversietool of meerdere te integreren in je webshop. Wat ik hiermee bedoel heb ik helemaal uitgeschreven in een artikel hierover. Hier de URL:
http://www.online-marketingmachine.nl/a ... rs-klanten
Groet,
Marco
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
19Dirkjan schreef: Volgens mij zitten er nog een paar spelfoutjes in de website.
Beste Dirkjan je hebt helemaal gelijk bedankt voor de tip en het is aangepast.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
20Vertel es; helpt dit geleuter je nou? 
Verkoop je al meer door tips en trucs die je van andere webwinkeliers, onder andere op dit forum, gehad hebt? Kun je al wat successen delen?

Verkoop je al meer door tips en trucs die je van andere webwinkeliers, onder andere op dit forum, gehad hebt? Kun je al wat successen delen?
Nu op mijn weblogs:
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
21Wij staan altijd open voor feedback en als wij het er mee eens zijn doen we er ook wat aan. De verkopen zijn nog niet echt omhoog gegaan maar we verkopen zo af en toe wel wat.Dirkjan schreef:Vertel es; helpt dit geleuter je nou?
Verkoop je al meer door tips en trucs die je van andere webwinkeliers, onder andere op dit forum, gehad hebt? Kun je al wat successen delen?
Wij vinden het vooral belangrijk dat de website niet de uitstraling heeft die wij mooi vinden maar de consument en daar hebben wij natuurlijk wel veel aan, jullie kwamen hier met tips dat de website te koud en kill was en te grijs, ik zelf vind dat erg mooi maar het is inderdaad niet hip dus dat passen we aan.
dus kort gezegd, qua verkoop is het nog een beetje matig maar qua tips voor de spelfouten en uitstraling zijn we super tevreden.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
22Ik ie dat je het hebt aangepast, ivm "levering gratis"
Als ik jouw was zou ik ook een goedkoop leveringstarief maken voor België.
Ik snap niet dat de Nederlanders de Belgische klant meestal laat liggen.
Zodra ik een webshop heb , hoop ik als Belg toch 50% van mijn omzet te halen in Nederland
Als ik jouw was zou ik ook een goedkoop leveringstarief maken voor België.
Ik snap niet dat de Nederlanders de Belgische klant meestal laat liggen.
Zodra ik een webshop heb , hoop ik als Belg toch 50% van mijn omzet te halen in Nederland

Re: Wel bezoekers, weinig conversie
23Is gewoon een volumeverschil. Als je kijkt naar het aantal Vlamingen en het aantal Nederlanders, en dan ook nog het percentage dat online shopt, is Nederland voor Belgen nou eenmaal interessanter, dan andersom. Daarnaast is de Belgische cultuur iets lastiger aangezien ze minder ervaring hebben met vooruit betalen (geen iDeal) en de hogere verzendkosten maken dat Vlamingen voor starters minder interessant zijn. Maar zodra webwinkels groeien zie je vanzelf dat ze ook een keer de Vlaamse markt gaan betreden. Recent is Bol.com nog een charme offensief gestart om meer Belgen als klant te krijgen!veke schreef:Ik snap niet dat de Nederlanders de Belgische klant meestal laat liggen.
Zodra ik een webshop heb , hoop ik als Belg toch 50% van mijn omzet te halen in Nederland
Nu op mijn weblogs:
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
24Als ik als belg online koop is het meestal in Duitsland of Nederland.
Dan betaal ik vooraf via internetbanking of met visa.
Belgische sites zijn meestal veel duurder, of beperkt in keuze.
Dan betaal ik vooraf via internetbanking of met visa.
Belgische sites zijn meestal veel duurder, of beperkt in keuze.
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
25Ik heb nog even gekeken en inderdaad een hele verbetering. Ik begreep alleen die twee heren tussen de thumbnails niet. Waren die te koop? Te huur als Sinterklaas? Ik heb begrepen dat het om de contactpagina gaat, dus zullen de heren wel met de shop te maken hebben. Nu heb ik niets tegen heren die in de sieraden zitten. Op zich ook aan te bevelen om jezelf bekend te maken, klanten willen graag weten met wie ze zaken doen. Maar ik had het zelf op de contact pagina gezet en heren nog een tip: zorg voor een professionele foto! Kom anders een langs, naast producten doe ik ook graag portretwerk 
ps: geen btw? Je betaalt altijd btw, dus je geeft gewoon 19 procent korting?

ps: geen btw? Je betaalt altijd btw, dus je geeft gewoon 19 procent korting?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
26Nee geen 19% korting... maar ongeveer 15,97% korting als het "zonder" BTW is..
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
27Ach ja.... sowieso zie ik zaken als: deze prijs is inclusief 15% korting... Ik heb daar niet zoveel mee. Korting is korting, zet er dan een streep door en de nieuwe prijs eronder bv.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
28Hoi allemaal!
Een tijdje terug alweer. Jullie raden het vast! Er is weer wat veranderd en wij willen graag van jullie horen wat jullie ervan vinden?
We hebben eerder o.a. het commentaar gekregen dat onze actie niet duidelijk was. Wat vinden jullie er nu van?
Een tijdje terug alweer. Jullie raden het vast! Er is weer wat veranderd en wij willen graag van jullie horen wat jullie ervan vinden?
We hebben eerder o.a. het commentaar gekregen dat onze actie niet duidelijk was. Wat vinden jullie er nu van?
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
29De heren zijn verdwenen 
Prima dacht ik zo. Hoe loopt het met de verkoop?

Prima dacht ik zo. Hoe loopt het met de verkoop?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
Re: Wel bezoekers, weinig conversie
30even een opmerking over de algemene voorwaarden.
volgens mij is punt 12 niet haalbaar
Je verkoopt iets, maar je houd het recht op het product zodat het niet doorverkocht mag worden (op basis van die voorwaarden) en je mag ten alle tijden bij je verkochte product.
en verzekeren tegen ontploffingsgevaar en daarvan een bewijs verwachten is misschien ook wat overdreven
volgens mij is punt 12 niet haalbaar

Je verkoopt iets, maar je houd het recht op het product zodat het niet doorverkocht mag worden (op basis van die voorwaarden) en je mag ten alle tijden bij je verkochte product.
en verzekeren tegen ontploffingsgevaar en daarvan een bewijs verwachten is misschien ook wat overdreven
