Welke taalfout mag wel

1
Hoi allemaal,

Om te optimaliseren voor Google is het zaak om spelfouten te voorkomen in je teksten.
Maar nu ben ik bezig met het trefwoord 'kunststof schroten'.
ALs je zoekt op 'kunstof schroten' krijg je andere resultaten.
Google geeft bij de spelfout-versie geen 'Bedoelde u...'.

Wat zouden jullie aanraden, om toch een pagina te optimaliseren op 'kunstof schroten'?

Re: Welke taalfout mag wel

3
Helemaal met je eens.
Maar ik word dus in de war gebracht, omdat GOogle bij de spelfout geen 'bedoelde u..' geeft. En in Adwords keywordplanner zit er ook veel zoekverkeer op de spelfoutversie.

Hebben jullie tips om toch gevonden te kunnen worden op de spelfout, zonder dat ik voor Google iets fout doe.
online sexshop - online sexshop

Re: Welke taalfout mag wel

4
Keer de argumentatie om en je hebt je antwoord: hoe méér denkbare spelfouten, hoe lager de kwaliteit, hoe lager de waardering van bezoekers en van Google... In 2003 kon je hiermee nog wegkomen, maar het is 2013.

Ik heb ook wel eens bezoekers die ‘polisie’ of ‘brantweer’ typen, maar dat is nog geen reden om die spelfouten op te nemen in de content.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke taalfout mag wel

7
Nou, ik wil juist niet targetten op de spelfouten.

Maar Google ziet dus niet dat 'kunstof schroten' verkeerd is.
Zelfs in Adwords komen hiermee veel bezoekers binnen.

De spelfout ligt daarom iets genuanceerder dan bijv. 'brantweer' volgens mij.

Heeft iemand ervaring met dit soort spelfouten, die Google dus niet detecteert door niet de juiste variant te vragen met 'bedoelde u...'?
online sexshop - online sexshop

Re: Welke taalfout mag wel

8
Maar Google ziet dus niet dat 'kunstof schroten' verkeerd is.
Natuurlijk ziet google dat wel. De kunststof woorden (websites) staan er gewoon bij in de zoekresultaten.
Omdat google het snapt gaat hij niets vragen.
Bij brantweer vraagt hij het wel omdat de naam brantweer vaker voorkomt op internet (ook andere talen) en dus is er twijfel bij google en komt de vraag: bedoelde u: brandweer

Re: Welke taalfout mag wel

9
Kijk eens naar Google Translate, de spin-off van het taalgebeuren. Uit de vertalingen kun je afleiden dat het begrip van taal nog maar in de kinderschoenen staat.

Bij antoniemen toont Google overigens ook geen suggesties, maar bijvoorbeeld de ene "bank" is de andere niet.

Re: Welke taalfout mag wel

10
Onderaan de zoekresultatenpagina van 'kunstof schroten' bij gerelateerde zoekopdrachten staan deze suggesties:
kunstof schroten voor buiten
kunstof schroten badkamer
kunstof planken
gamma
kunstof schroten prijzen
kunstof schroten plafond
bruynzeel kunstof schroten
kunstof schroten praxis

Re: Welke taalfout mag wel

12
grr0x schreef:Je onderschat Google, spelfouten worden doorgaans gewoon herkend en dit soort praktijken zijn echt te vergezocht.
Klopt, hoewel het op zich geen slecht idee is om je ook hier op te focussen. In het geval met ´kunstof schroten´, is het echter al het geval dat op de eerste positie marktplaats staat met de foute spelling, en alle resultaten daaronder de juiste spelling hebben.