Prachtige update van inspecteur Varaantje!
Gebeld met de KvK. Zou bezweren bij dat NMI (zo heet dat daar blijkbaar) adressen NOOIT verkocht worden. Ook niet met flag maar gewoon nooit zonder uitzondering. Ze heeft nog even nagekeken wat er naar Cendris toegegaan zou zijn maar mijn gegevens zouden daar niet instaan.
Oke wie liegt hier?
Cendris gebeld. De persoon die alles voor mij had uitgezocht was er maandag weer en ze zouden mij maandag terugbellen.
Ik heb ze even duidelijk gemaakt dat dit voor mij een hot issue was. Tenslotte Cendris komt toch op 1 of andere manier aan mijn gegevens. Is het echt van een *betaald* adressenbestand van de KvK, via het zoeken op de KvK site zoals iedereen iemand kan opzoeken in het handelsregister of toch van een heel andere partij? Lijkt mij eerlijk dat Cendris nog even kan dubbelchecken of ze niet per ongeluk een foutje gemaakt hebben. Kan gebeuren dan heeft de KvK de waarheid gesproken. Dan is er eigenlijk helemaal niks aan de hand.
Ook aangegeven dan ik hiervan de krant op de hoogte ga stellen indien het erop lijkt dat de KvK fout is in deze. Daardoor zou het nogal lullig zijn als blijkt dat hun het bestand toch ergens anders vandaan hebben dan hebben we allemaal tijd verspild. Dus niet om Cendris aan de schandpaal te nagelen aangezien zij ook in mijn inziens niks fouts en niks illegaals gedaan hebben. Zij dienen puur als informatiebron. Maar wel graag betrouwbare informatie geven.
Nu komt het mooie. Vriendelijk geholpen en ze begreep het en ze zou zorgen dan het nogmaals gecontroleerd zou worden. Gooit te vervolgens de hoorn naarst de haak. Whahahahaha.
FF een quote: "Wat een rotwijf zeg echt niet normaal!" en nog meer daarvan
En dat terwijl ik bij hun niks meer gedaan heb dan de informatie opvragen waar ze mijn gegevens vandaan hebben en ze een kans gegeven heb om nog even hun claim (De KvK leverd ons ook NMI blokkades aan) te dubbelchecken. Wat een leuk bedrijfje met leuke medewerkers
Verder kon ik mooi nog even een interne conversatie opvangen. Er werd in de discussie nogmaals bevestigd dan hun altijd alle gegevens kregen van de KvK en ook van iedereen met een NMI blokkade. Even voor de duidelijkheid. Dat werd dus door medewerkers van Cendris onderling gediscussieerd. Ik was luistervinkje
Kan nog steeds zijn dat deze medewerkers abuis zijn maar toch wil ik het uitgezocht hebben. Mocht Cendris de waarheid spreken moet de KvK direct hiermee stoppen! De KvK verbergd zich makkelijk achter "Ja, maar ze hebben gewoon een zoekopdracht gedaan via de site we verdienen er niks aan' als reden hoe het kan dat bedrijven aan mijn gegevens kwamen. Dat vond ik altijd al verdacht. Ik bedoel, het kost 3 minuten om te zoeken. En een adres is +/- 3 cent waard. Slecht verdienmodel als je doel is adressen te verkopen.
Dit zou alleen nuttig zijn als iemand mij heel direct wil benaderen (bijvoorbeeld iemand die mij belt of ik SEO ofzo bij hun wil afnemen) maar niet voor een schot hagel zoals een catalogus toesturen.
Nou moet ik ook zeggen dat ik al eerder mijn twijfels had bij wat de KvK precies uitspookte met mijn gegevens. Ik heb mij helemaal in het begin namelijk onder een andere handelsnaam ingeschreven. Namelijk mijn eigen naam met de extentie 'giftshop'. Daar kreeg ik best veel mailings over. Ik heb deze naam NOOIT zelf gebruikt. Dit was puur administratief omdat ik nog niet gekozen had voor het Varaantje. Dat bedrijven die mij zo aanschreven is het 100% zeker dat het bij de KvK vandaan komt want nergens anders gebruikte ik deze naam ooit. Maar bij navraag was dat echt door handmatig zoeken hoor!
Veel later heb ik het aangepast naar 'Het Varaantje'. Eigenlijk alleen omdat ik dat netter vond staan. En sommige bedrijven hebben dat overgenomen.... Ik heb helaas alles weggegooid dus ik kan niet meer nazien wie dat waren maar het viel me op dat ik opeens van Giftshop naar Varaantje ging.
Moet ik geloven dan een bedrijf zelfs de moeite neemt om regelmatig handmatig de KvK site te checken of mijn handelsnaam niet misschien veranderd is zodat zij dit handmatig in hun systeem hunnen aanpassen?
Sounds legit.
Ik ga even nadenken of ik nog tot maandag ga wachten op Cendris maar eigenlijk hebben ze zonder het te weten nogmaals bevestigd dat zij gegevens van de KvK MET NMI in hun bezit hebben. Niet alleen van mij maar dat deze gegevens wel gewoon te koop zijn bij de KvK. Dus van iedereen met een KvK inschrijving. De NMI blokkade is dus nep.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]