Wie herkend de stilte op dit moment?
Normaal elke dag bestellingen in de shop en nu sinds het weekend minder conversie.
Dacht eerst dat mijn shop in storing lag.
Is dit bij jullie ook een bekend fenomeen?
Lijkt wel dat iedereen wel kijkt in de shop maar later pas gaat bestellen?
Wie hebben dit ook?
Groet,
Rik
Re: Stilte voor de storm?
2Ja ik heb nu ook veel meer kijkers, meer bezoekers dan normaal en minder aankopen. Maar bij mij is het vooral met de kerst heel erg druk.
3Ja, herkenbaar: zowel het aantal orders als de gemiddelde ordergrootte blijven tot nog toe achter. Het wordt een povere sinterklaas. Hopelijk is het deels uitstelgedrag en volgt er nog een inhaalslag vlak voor pakjesavond.Rikje schreef:Wie herkent de stilte op dit moment?
4Gelukkig, ben dus niet de enige
Bedankt voor jullie reacties
Ben benieuwd of er nog meer mensen reageren.

Bedankt voor jullie reacties
Ben benieuwd of er nog meer mensen reageren.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Hier net het omgekeerde, maar dan met name zakelijke klanten die er zin in lijken te krijgen.
6Elk jaar terugkerend rond deze tijd Wouter?Wouter Hol schreef:Hier net het omgekeerde, maar dan met name zakelijke klanten die er zin in lijken te krijgen.
7Ik denk dat het elk jaar rond deze periode wel iets kalmer is.
Celisco Toyz & Collectibles - Voor al uw Film Figuren!
8Business is idd momenteel positiever dan consumers...Wouter Hol schreef:Hier net het omgekeerde, maar dan met name zakelijke klanten die er zin in lijken te krijgen.
9Hier ook sinds anderhalve week echt weinig bestellingen. Twee weken daarvoor ging het echt als de malle. Nu ben ik een maand en 3 weken open, dus ik kan dus ook niet veel zeggen of dit komt doordat het stilte voor de storm is (dat hoop ik wel natuurlijk XD). Of dat het gewoon even een dipje is. Bezoekers heb ik wel, maar erg weinig conversie dus. Ben nu druk bezig om mensen warm te krijgen voor de feestdagen. M'n inpakservice is al online. Vandaag de giftcards erbij, en dan nog het december feestmaand thema in de webshop krijgen!
10Hier ook hoor.
Vorig jaar zat er nog een lijn in. Maar dit jaar zijn het echt alleen maar pieken en dalen.
In de pieken zitten we zo op 200% van vorig jaar.
In de dalen zitten we zo op -70% van vorig jaar. Heel extreem eigenlijk.
Over het gemiddelde voor een heel jaar is het eigenlijk nagenoeg gelijk gebleven. Maar er zit geen lijn meer in.
Opeens draait het 2 weken enorm dat je mensen erbij moet roepen om alles weg te werken. De week erop denk je dat de site een storing heeft. Waarna het gelukkig opeens weer knalt.
Wist ik maar waardoor het plots zo druk word. Dan haak ik daar op in
Vorig jaar zat er nog een lijn in. Maar dit jaar zijn het echt alleen maar pieken en dalen.
Over het gemiddelde voor een heel jaar is het eigenlijk nagenoeg gelijk gebleven. Maar er zit geen lijn meer in.
Opeens draait het 2 weken enorm dat je mensen erbij moet roepen om alles weg te werken. De week erop denk je dat de site een storing heeft. Waarna het gelukkig opeens weer knalt.

Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
11Heb je trends over een maand heen?Dennis1 schreef:Hier ook hoor.
12Was het maar zo.
Nee, geen enkele lijn in te vinden.
De ene keer is op de maandag niets, de week erop is het de topdag.
Ook einde maand, begin maand. Vorig jaar kon je mooi zien wanneer de lonen overgemaakt werden. Nu haal ik die trend er niet eens meer uit.
Nee, geen enkele lijn in te vinden.
De ene keer is op de maandag niets, de week erop is het de topdag.
Ook einde maand, begin maand. Vorig jaar kon je mooi zien wanneer de lonen overgemaakt werden. Nu haal ik die trend er niet eens meer uit.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
13Trouwens... wat Wouter zegt.
Zakelijk is er wel een trend waarneembaar.
Simpelweg enorm druk daarmee.
Het consumentenvertrouwen hobbelt hopelijk achter het zakelijke vertrouwen aan. Dan staat er ons allemaal nog wat te verwachten.
Zakelijk zien we de investeringen van bedrijven echt pieken. Meer dan in 2008 zelfs op dit moment.
Consumenten zijn nu voornamelijk kijkers.
We hebben bezoekersaantallen die hoger zijn dan normaal. Ik zie ook echte shoppers die eigenlijk alles doen (samenstellen van orders, kleuren uitzoeken, vragen stellen via de mail), maar die niet gaan afrekenen.
Heel veel carts die gevuld blijven maar niet afgerekend worden.
Gelukkig maken ze wel een account aan waardoor ik het vermoeden heb dat ze het alvast klaar zetten voor betere tijden.
Zakelijk is er wel een trend waarneembaar.
Simpelweg enorm druk daarmee.
Het consumentenvertrouwen hobbelt hopelijk achter het zakelijke vertrouwen aan. Dan staat er ons allemaal nog wat te verwachten.
Zakelijk zien we de investeringen van bedrijven echt pieken. Meer dan in 2008 zelfs op dit moment.
Consumenten zijn nu voornamelijk kijkers.
We hebben bezoekersaantallen die hoger zijn dan normaal. Ik zie ook echte shoppers die eigenlijk alles doen (samenstellen van orders, kleuren uitzoeken, vragen stellen via de mail), maar die niet gaan afrekenen.
Heel veel carts die gevuld blijven maar niet afgerekend worden.
Gelukkig maken ze wel een account aan waardoor ik het vermoeden heb dat ze het alvast klaar zetten voor betere tijden.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
14Klopt heb ik ook. Overvolle winkelmandjes maar afrekeken ho maar
Dat komt nog wel. Sinterklaas komt pas over een paar dagen het land in en mensen zijn nu even zuinig om zo alle cadeau's te bekostigen. Over ruim een week komt het salaris pas binnen.

Dat komt nog wel. Sinterklaas komt pas over een paar dagen het land in en mensen zijn nu even zuinig om zo alle cadeau's te bekostigen. Over ruim een week komt het salaris pas binnen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
15Veel verkopen voor sinterklaas worden in november gedaan. Dus het moet de komende weken dan wel gaan komen
. Hebben jullie overigens als rekening gehouden met het weer? Voor veel producten ook echt een factor die invloed heeft. Regent het hard, dan ga ik ook niet graag naar buiten...

WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m