Ik ben druk op zoek naar nieuwe interessante methoden naast de inmiddels ingeburgerde methoden om producten via een webwinkel te verkopen. In mijn webwinkel kunnen klanten nu betalen met Ideal en de Belgen met Mister Cash. Ze kunnen het bedrag van te voren overmaken of bestellen onder rembours. Maar ook het bestellen en het afhalen op een afhaaladres is mogelijk. We hebben zelfs al een kleine showroom ingericht waar mensen spullen kunnen bekijken. Op dat adres kunnen ze zelfs de producten bekijken en kiezen tussen contante betaling en betaling met de PIN-pas. Wat het bestellen betreft denk ik dat we alles goed geregeld hebben.
Nu zei een klant in mijn kapsalon gisteren dat het bestellen via Whatsapp ook mogelijk zou moeten zijn. Sommige webwinkels bieden deze mogelijkheid al. Met name jonge mensen zijn erg gecharmeerd van whatsapp. Ik heb zelf ook deze hele dag een smartphone bij me met whatsapp er op en denk er over om dit als service te gaan proberen. En om het nog spannender te maken denk ik aan een quickservice aan huis waarbij de bestelde producten zo snel mogelijk bij de consument kunnen worden afgeleverd binnen een nader te bepalen actieradius. Ik zit hier met mijn zaak in een woonplaats met 30.000 inwoners, en zou binnen deze gemeente grenzen en een paar kleine dorpjes er bij zo'n whattsapp quickservice kunne opzetten.
Dat wil zeggen dat als ik dan een bestelling krijg dat er dan meteen afgesproken wordt met de klant dat het pakket op dezelfde dag overdag of die avond na 18.00 uur thuis wordt afgeleverd door mijn vrouw of ik met de auto of met de fiets. En om het nog interessanter te maken voor de klant willen we dan de mogelijkheid bieden het geldbedrag te pinnen omdat wij een mobiele PIN-automaat hebben. Ik denk dat met name jonge mensen deze service erg interessant vinden.
Wie van jullie heeft zoiets met whatsapp ooit geprobeerd of heeft er al succes mee?
Re: Extra service voor whatsapp gebruikers en liefhebbers.
2Niet geprobeerd en het lijkt me ook niets. Ten eerste heb je een aantal regels waaraan je moet voldoen, zoals bijvoorbeeld de algemene voorwaarden laten zien. Wijzen op de bedenktermijn etc.
Persoonlijk denk ik dat je veel aan het whatsappen bent voor 1 bestelling. Er komt iets bij, er gaat iuets af, wat kost het, wanneer heb ik het, wat zijn de gegevens, niet volledig, nog een keer vragen dan.
Nee, ik moet er niet aan denken. Bepaalde dingen moet je willen automatiseren, zoals het order proces.
Persoonlijk denk ik dat je veel aan het whatsappen bent voor 1 bestelling. Er komt iets bij, er gaat iuets af, wat kost het, wanneer heb ik het, wat zijn de gegevens, niet volledig, nog een keer vragen dan.
Nee, ik moet er niet aan denken. Bepaalde dingen moet je willen automatiseren, zoals het order proces.
3Bestellen via Whatsapp, voor het eerst dat ik het hoor. Webshops die dat doen? Ik zou graag willen weten welke shops, want ben het niet tegen gekomen.
Vraag mij ook af of je het inderdaad wel zou moeten willen.
Vraag mij ook af of je het inderdaad wel zou moeten willen.
4Vind het zelf erg amateuristisch over komen.
Ik heb op een gegeven moment mijn 06-nr van de site afgehaald. Er was iemand namelijk zo gek om mij op Whatsapp een bericht te gaan versturen, wanneer hij/zij de bestelling kon verwachten. Toen toch maar mijn 06-nr van de site afgehaald..
Als je het doet, neem sowieso een apart 06 nr dat je alleen zakelijk gebruikt.
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre de Whatsapp bestellingen serieus zijn. Het is erg vrijblijvend en ik denk dat je veel mensen krijgt die bij nader inzien toch afzien van de bestelling en niet eens betalen.
Ik heb op een gegeven moment mijn 06-nr van de site afgehaald. Er was iemand namelijk zo gek om mij op Whatsapp een bericht te gaan versturen, wanneer hij/zij de bestelling kon verwachten. Toen toch maar mijn 06-nr van de site afgehaald..
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre de Whatsapp bestellingen serieus zijn. Het is erg vrijblijvend en ik denk dat je veel mensen krijgt die bij nader inzien toch afzien van de bestelling en niet eens betalen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ik word ook veel gebeld ivm de admarkt en dan moet ik ze veelal verwijzen naar de site (terwijl de site erbij staat). Nu werd ik zelfs gesmst en op zich niet erg, maar toch een beetje vreemd.RicardoV schreef:Vind het zelf erg amateuristisch over komen.
6Lijkt me ook best lastig aangezien die autocorrectie niet altijd fantastisch is
Wat ik zelf vrij irritant vind, maar niet iedereen heeft dat uitstaan.

7Toch zijn er al veel taxibedrijven, shoarmazaken en andere fastfood zaken die met whatsapp werken. Die zullen soms ook wel eens tevergeefs ergens aan de deur komen bij een valse bestelling. Toch hebben ze dat er graag voor over terwijl ze het de klanten steeds meer naar hun zin maken. Naast deze bedrijven zijn er nog maar een paar bedrijven te vinden die ook wat doen via whatsapp:
http://www.burnside.nl/index.php?cgID=2 ... 0WHAPPSHOP
http://www.biernet.nl/fun/plaatjes/bier ... t-whatsapp
Bovendien denk ik dat een whatsapp service in een webwinkel kan dienen als extra USP. Ook al zullen niet veel mensen er gebruik van maken. Het is een extra luxe.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar Ik zou bijvoorbeeld de volgende tekst op mijn website:
Snel en handig bestellen via Whatsapp voor klanten uit onze regio: Boxtel,Esch, Liempde en Gemonde.
Hoe werkt het?
Van dinsdag t/m zaterdag kun je van deze snelle service gebruik maken. Indien je je bestelling voor 17.00 uur aan ons hebt doorgegeven via whatsapp leveren wij de bestelling na 18.00 uur zo snel mogelijk bij jou af op een tijdstip dat jou uit komt. Je hoeft van te voren niets over te maken en kunt met uw PIN-pas betalen bij de bezorger.
Stuur ons een berichtje met de volgende gegevens:
1. Het soort artikel en de artikelcode.
2. Jouw adres.
3. Vanaf welk tijdstip wij de bestelling vanavond nog kunnen komen afleveren.
http://www.burnside.nl/index.php?cgID=2 ... 0WHAPPSHOP
http://www.biernet.nl/fun/plaatjes/bier ... t-whatsapp
Bovendien denk ik dat een whatsapp service in een webwinkel kan dienen als extra USP. Ook al zullen niet veel mensen er gebruik van maken. Het is een extra luxe.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar Ik zou bijvoorbeeld de volgende tekst op mijn website:
Snel en handig bestellen via Whatsapp voor klanten uit onze regio: Boxtel,Esch, Liempde en Gemonde.
Hoe werkt het?
Van dinsdag t/m zaterdag kun je van deze snelle service gebruik maken. Indien je je bestelling voor 17.00 uur aan ons hebt doorgegeven via whatsapp leveren wij de bestelling na 18.00 uur zo snel mogelijk bij jou af op een tijdstip dat jou uit komt. Je hoeft van te voren niets over te maken en kunt met uw PIN-pas betalen bij de bezorger.
Stuur ons een berichtje met de volgende gegevens:
1. Het soort artikel en de artikelcode.
2. Jouw adres.
3. Vanaf welk tijdstip wij de bestelling vanavond nog kunnen komen afleveren.
8Wat is nu eigenlijk het voordeel van bestellen via Whatsapp? Je kan toch ook online laten bestellen en het gaan afleveren met een mobiel pinapparaat. Daar heb je Whatsapp helemaal niet voor nodig. Het lijkt mij allemaal erg omslachtig en arbeidsintensief.
9Toch kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar dan ruimer als een vorm van mobiel bestellen en betalen. Er is weinig eenvoudiger dan: “SMS 6BAVARIA naar 1234.” Met de eerste sms laat je een deel van de kosten betalen. De rest kan met mobiel betalen of bij levering worden afgerekend. Klinkt op zich wel logisch, dus waarom zou dat niet met WhatsApp kunnen?Rudy schreef:Wat is nu eigenlijk het voordeel van bestellen via Whatsapp? Je kan toch ook online laten bestellen en het gaan afleveren met een mobiel pinapparaat. Daar heb je Whatsapp helemaal niet voor nodig. Het lijkt mij allemaal erg omslachtig en arbeidsintensief.
10Voor een 6-pack bavaria zou ik het nog wel begrijpen. Dan zal wel vooraf een account aangemaakt moeten worden, want met alleen 6BAVARIA weet je niet bij wie of naar welk adres het geleverd moet worden.
Bij het assortiment van Boordevolstijl.nl past bestellen via Whatsapp naar mijn idee niet. Tenzij je een print catalogus uitgeeft moet men toch op de website een product uitzoeken, en dan is bestellen via een berichtje via Whatsapp niet echt logisch.
Bij het assortiment van Boordevolstijl.nl past bestellen via Whatsapp naar mijn idee niet. Tenzij je een print catalogus uitgeeft moet men toch op de website een product uitzoeken, en dan is bestellen via een berichtje via Whatsapp niet echt logisch.
11Daarin heb je zeker gelijk. Ik zou de prioriteiten hier anders stellen. Eérst een mobiele webwinkel, want die is er nu niet. Daarna pas eventueel de mobiele opties uitbreiden.Rudy schreef:Bij het assortiment van Boordevolstijl.nl past bestellen via Whatsapp naar mijn idee niet. Tenzij je een print catalogus uitgeeft moet men toch op de website een product uitzoeken, en dan is bestellen via een berichtje via Whatsapp niet echt logisch.
12Bestellen via WhatsApp: Nee
Klantenservice via WhatsApp: Alleen bij kleine webwinkels. Dit omdat het niet echt schaalbaar is.
Klantenservice via WhatsApp: Alleen bij kleine webwinkels. Dit omdat het niet echt schaalbaar is.
13Whatsapp past inderdaad niet bij ons huidige assortiment. De leeftijdscategorie waar wij ons op richten heeft zelden watsapp en vaak niet eens een smartphone. Het zou in de toekomst wel leuk zijn als extra service mits we ons assortiment aan zouden passen aan een veel jonger publiek. Ik denk dat jongeren momenteel helemaal weg zijn van alles dat met whatsapp kan. Puur en alleen omdat het een trend is.
14Dit zie je denk fout.Ik denk dat jongeren momenteel helemaal weg zijn van alles dat met whatsapp kan.
Ze zijn weg van alles wat met de mobiele telefoon kan.
Whatsapp is alleen om berichten te delen (met vrienden).
Dus een mobiele webwinkel al dan niet in een geweldige app is hier dan veel beter.
15Dat klopt: Jongeren zijn gek op hun mobieltjes en spelen er graag mee. De kans is echter klein dat ze met whatsapp een bestelling gaan doen om vervolgens spulletjes ouderwets aan huis afgeleverd te krijgen.
Dat laatste: Het leveren direct aan huis en de mogelijkheid om dus de spullen eerst te krijgen en dan pas te betalen is naar mijn idee zeer geschikt voor de 50 en 55 plussers. Speciaal voor deze doelgroep die het in deze tijd ook erg druk heeft en weinig tijd heeft om te winkelen zou het onderstaande idee/variant wel iets zijn. Het zou in ons geval dan gaan om een doelgroep van ongeveer 45.000 inwoners in onze directe regio. Wij zouden dan de bestellingen die we telefonisch krijgen in de avonduren bij de mensen thuis kunnen gaan afleveren. Dat komt mooi uit omdat deze mensen vaak overdag van huis zijn en een levering na 19.00 uur beter uit komt. Het is natuurlijk een gewaagd idee omdat het wel eens zou kunnen betekenen dat mijn vrouw en ik en onze twee kinderen erg hard zullen moeten gaan werken... Maar het zorgt er wel voor dat we als beginnende webwinkel meer lokale bekendheid krijgen en dat onze plannen voor een klein fysiek winkeltje in onze woonplaats Boxtel sneller te realiseren zijn.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar een tekst zoals hieronder zou een mooie extra service zijn om snel meer bekendheid te krijgen als beginnende webwinkel. We zijn immers nog maar een paar maanden actief bezig.
------------------------------------------------------------------------------
Persoonlijke levering aan huis in onze regio: Boxtel, Liempde, Esch, Gemonde.
Woont u in deze regio en wilt u een bestelling graag dezelfde dag in huis wilt hebben? Wilt pas betalen als uw de producten ontvangt? Bel ons dan om door te geven welke producten u wilt bestellen. Wij zijn van dinsdag t/m zaterdag tijdens kantooruren bereikbaar om een afspraak met u te maken voor een persoonlijke levering bij u aan huis.
U kunt bij de levering vervolgens contant of met uw PIN-pas betalen.
Bel: 0411-675712 van dinsdag t/m zaterdag van 08.30 tot 18.00 uur. U kunt uw bestelling natuurlijk ook via e-mail aan ons doorgeven: Boordevolstijl@gmail.com
-------------------------------------------------------------------------------
Dat laatste: Het leveren direct aan huis en de mogelijkheid om dus de spullen eerst te krijgen en dan pas te betalen is naar mijn idee zeer geschikt voor de 50 en 55 plussers. Speciaal voor deze doelgroep die het in deze tijd ook erg druk heeft en weinig tijd heeft om te winkelen zou het onderstaande idee/variant wel iets zijn. Het zou in ons geval dan gaan om een doelgroep van ongeveer 45.000 inwoners in onze directe regio. Wij zouden dan de bestellingen die we telefonisch krijgen in de avonduren bij de mensen thuis kunnen gaan afleveren. Dat komt mooi uit omdat deze mensen vaak overdag van huis zijn en een levering na 19.00 uur beter uit komt. Het is natuurlijk een gewaagd idee omdat het wel eens zou kunnen betekenen dat mijn vrouw en ik en onze twee kinderen erg hard zullen moeten gaan werken... Maar het zorgt er wel voor dat we als beginnende webwinkel meer lokale bekendheid krijgen en dat onze plannen voor een klein fysiek winkeltje in onze woonplaats Boxtel sneller te realiseren zijn.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar een tekst zoals hieronder zou een mooie extra service zijn om snel meer bekendheid te krijgen als beginnende webwinkel. We zijn immers nog maar een paar maanden actief bezig.
------------------------------------------------------------------------------
Persoonlijke levering aan huis in onze regio: Boxtel, Liempde, Esch, Gemonde.
Woont u in deze regio en wilt u een bestelling graag dezelfde dag in huis wilt hebben? Wilt pas betalen als uw de producten ontvangt? Bel ons dan om door te geven welke producten u wilt bestellen. Wij zijn van dinsdag t/m zaterdag tijdens kantooruren bereikbaar om een afspraak met u te maken voor een persoonlijke levering bij u aan huis.
U kunt bij de levering vervolgens contant of met uw PIN-pas betalen.
Bel: 0411-675712 van dinsdag t/m zaterdag van 08.30 tot 18.00 uur. U kunt uw bestelling natuurlijk ook via e-mail aan ons doorgeven: Boordevolstijl@gmail.com
-------------------------------------------------------------------------------
16Ik ga het gewoon proberen en heb het in mijn webwinkel toegevoegd als extra service. Wat de klanten overdag bestellen wordt in de avond bij de mensen thuis afgeleverd. Ze kunnen contant of met de pinpas betalen.
In mijn regio: Boxtel, Liempde, Esch en Gemonde wonen bijna 40.000 inwoners. Da's best een aardige regio. Als het druk is kan het best wel eens hard werken worden. Ik ga het vanaf dit weekend onder de aandacht brengen op Facebook en plaats deze teksttoevoeging op mijn nieuwe flyer als editie die we enkel in deze regio verspreiden. In de editie voor buiten deze regio komt deze tekst natuurlijk niet te staan.
In mijn regio: Boxtel, Liempde, Esch en Gemonde wonen bijna 40.000 inwoners. Da's best een aardige regio. Als het druk is kan het best wel eens hard werken worden. Ik ga het vanaf dit weekend onder de aandacht brengen op Facebook en plaats deze teksttoevoeging op mijn nieuwe flyer als editie die we enkel in deze regio verspreiden. In de editie voor buiten deze regio komt deze tekst natuurlijk niet te staan.
17Dat is zeker een goed idee, maar het heeft weinig te maken met bestellen via Whatsapp. Daar ging het hier toch om?Boordevolstijl.nl schreef:Ik ga het gewoon proberen en heb het in mijn webwinkel toegevoegd als extra service. Wat de klanten overdag bestellen wordt in de avond bij de mensen thuis afgeleverd. Ze kunnen contant of met de pinpas betalen.
18Je hebt gelijk hoor. Mijn laatste idee heeft niks meer met whatsapp te maken. Ik ben gewoon van het ene in het andere idee gerold. Mede omdat whatsapp interessant is voor webwinkels met een erg jong publiek dat vatbaar is voor trends. Trends die regelmatig veranderen. Nu is het whatsapp en over een half jaar is er weer iets nieuws.
Mijn laatste idee om klanten uit een directe regio persoonlijk te bedienen door sneller te leveren in deze regio is wat meer geschikt voor met name de wat oudere vrouwelijke bezoekers van een webwinkel. Ze kunnen dan rondkijken in de webwinkel en daarna telefonisch een afspraak maken voor een levering van producten aan huis.
Mijn laatste idee om klanten uit een directe regio persoonlijk te bedienen door sneller te leveren in deze regio is wat meer geschikt voor met name de wat oudere vrouwelijke bezoekers van een webwinkel. Ze kunnen dan rondkijken in de webwinkel en daarna telefonisch een afspraak maken voor een levering van producten aan huis.
19Waarom telefonisch? Je moet het ijzer smeden als het heet is. Het is zakelijk logischer én klantvriendelijker om de speciale bezorgservice inclusief datum- en tijdprikker dan direct in de webwinkel te integreren.Boordevolstijl.nl schreef:Mijn laatste idee om klanten uit een directe regio persoonlijk te bedienen door sneller te leveren in deze regio is wat meer geschikt voor met name de wat oudere vrouwelijke bezoekers van een webwinkel. Ze kunnen dan rondkijken in de webwinkel en daarna telefonisch een afspraak maken voor een levering van producten aan huis.
20De reden dat ik het telefonisch ga proberen is omdat als ik de klant aan de telefoon heb ik maar al te graag een afspraak met hem of haar maak zodat mijn vrouw de klant kan bezoeken en tevens niet enkel het te bestellen product laat zien maar ook een aantal alternatieven.
En wie weet koopt de klant nog wel wat meer als mijn vrouw ook relevante complementaire artikelen bij zich heeft. En mede dankzij de mogelijkheid voor klanten om bij hen thuis te kunnen betalen met de pinpas is de kans er dat klanten impulsief meer kopen dan ze van plan waren.
Deze manier van verkopen lijkt op verkoop aan de deur. De klant maakt echter zelf een afspraak voor een levering aan huis of een bezichtiging van artikelen in huis.
En wie weet koopt de klant nog wel wat meer als mijn vrouw ook relevante complementaire artikelen bij zich heeft. En mede dankzij de mogelijkheid voor klanten om bij hen thuis te kunnen betalen met de pinpas is de kans er dat klanten impulsief meer kopen dan ze van plan waren.
Deze manier van verkopen lijkt op verkoop aan de deur. De klant maakt echter zelf een afspraak voor een levering aan huis of een bezichtiging van artikelen in huis.