Hoi online ondernemers,
Een tijd geleden heb ik via deze weg jullie feedback gevraagd op www.retronintendokopen.nl, de webshop die ik toen net had ontwikkeld. Inmiddels loopt die site mede dankzij jullie hulp alweer ruim twee-en-half jaar vrij goed . Heb van de zomer iemand aangenomen die alle dagelijkse dingen doet en nu sinds kort bezig met het volgende project : Vintagious.nl.
Vintagious zit ook in de Retro niche, maar richt zich op een wat breder publiek. Het biedt zowel electronica (platenspelers, jukeboxen, polaroids) als decoratieve en cadeau-artikelen; als het maar nostalgie ademt. Voor de Nintendo's zat ik bij MijnWebWinkel en zijn we druk bezig met een overstap naar BiedMeer. Voor deze ben ik voor PrestaShop gegaan.
Klik hier voor de site.
Inmiddels is de site enige tijd live en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik merk dat het toch een stuk minder kleine niche is dan mijn tweehands nintendo's. Onder andere mijn plek in de organische Google resultaten is echt bedroevend, dus daar moet ik nog wel even druk mee bezig.
Alvast heel bedankt voor alle kritiek en suggesties.
Tim
Re: Vintagious.nl Feedback
2Hallo Tim,
Mooie website en een leuke productkeuze ook! Website is direct vanaf de header duidelijk & nodigt uit door te klikken.
Ik zie alleen nog wat puntjes op de I die nog niet helemaal afgerond zijn. Zo staan er nog veel Engelse termen in de site en lijnt de "info"kolom in uw footer niet echt mooi uit.
Succes met de site verder!
Gr,
Remco
Mooie website en een leuke productkeuze ook! Website is direct vanaf de header duidelijk & nodigt uit door te klikken.
Ik zie alleen nog wat puntjes op de I die nog niet helemaal afgerond zijn. Zo staan er nog veel Engelse termen in de site en lijnt de "info"kolom in uw footer niet echt mooi uit.
Succes met de site verder!
Gr,
Remco
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen
Re: Vintagious.nl Feedback
3Ik dacht eerst dat je categoriën geen producten hadden, maar dat blijkt wel het geval te zijn.
Bovenaan zie ik een lijst "featured". Leuk, maar met 5 producten heb ik die na 1-2 pagina's wel gezien.
Daaronder staat "informatie", met onder andere verzenden, retouren etc. Dat lijkt me niet te kloppen? Dan helemaal naar onderen, onder het menu waar ook je FAQ en blog links in staan komen de producten, gewoon tegen de linker kant aan.
Ik heb het zowel in IE, Chrome als Firefox en dat lijkt me niet de bedoeling?
Bovenaan zie ik een lijst "featured". Leuk, maar met 5 producten heb ik die na 1-2 pagina's wel gezien.
Daaronder staat "informatie", met onder andere verzenden, retouren etc. Dat lijkt me niet te kloppen? Dan helemaal naar onderen, onder het menu waar ook je FAQ en blog links in staan komen de producten, gewoon tegen de linker kant aan.
Ik heb het zowel in IE, Chrome als Firefox en dat lijkt me niet de bedoeling?
Re: Vintagious.nl Feedback
4Bedankt voor jullie reactie mannen.
Er moeten zeker nog genoeg puntjes op de i worden gezet. En hier en daar ook nog wel een complete letter .
Dat probleem waat jij op doelt is verholpen inmiddels Henk. Dar bleek te komen omdat er sinds gisteren geen producten bij de Nieuwste Producten meer zaten. Kennelijk dondert het hele thema dan in elkaar.
Er moeten zeker nog genoeg puntjes op de i worden gezet. En hier en daar ook nog wel een complete letter .
Dat probleem waat jij op doelt is verholpen inmiddels Henk. Dar bleek te komen omdat er sinds gisteren geen producten bij de Nieuwste Producten meer zaten. Kennelijk dondert het hele thema dan in elkaar.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Vintagious.nl Feedback
5Nog meer dingen?
Wat vinden jullie van de prijzen bijvoorbeeld?
Tips voor de marketing van dergelijke producten? Ik heb nu een adwords, admarkt (marktplaats) en facebook campagne lopen. Deze werkten allen erg goed voor mijn vorige site, maar bij deze moet ik het nog zien. Zeker die decoratieve artikelen zijn niet zo google-baar. Hoe zou ik het beter kunnen doen?
Wat vinden jullie van de prijzen bijvoorbeeld?
Tips voor de marketing van dergelijke producten? Ik heb nu een adwords, admarkt (marktplaats) en facebook campagne lopen. Deze werkten allen erg goed voor mijn vorige site, maar bij deze moet ik het nog zien. Zeker die decoratieve artikelen zijn niet zo google-baar. Hoe zou ik het beter kunnen doen?
Re: Vintagious.nl Feedback
6Klopt, doet het nu goed!timgvandijk schreef:Dat probleem waat jij op doelt is verholpen inmiddels Henk. Dar bleek te komen omdat er sinds gisteren geen producten bij de Nieuwste Producten meer zaten. Kennelijk dondert het hele thema dan in elkaar.
Re: Vintagious.nl Feedback
7Vind de website verder best goed opgezet, maar heb nog wel een aantal puntjestimgvandijk schreef:Nog meer dingen?
Wat vinden jullie van de prijzen bijvoorbeeld?
Tips voor de marketing van dergelijke producten? Ik heb nu een adwords, admarkt (marktplaats) en facebook campagne lopen. Deze werkten allen erg goed voor mijn vorige site, maar bij deze moet ik het nog zien. Zeker die decoratieve artikelen zijn niet zo google-baar. Hoe zou ik het beter kunnen doen?
Je hebt bij "retro metaal" bijvoorbeeld "grote tinnen platen" en ook "medium tinnen platen". Als bezoeker weet ik niet wat groot of medium is. Ik moet dus eigenlijk al 2 categoriën door om te kijken of mijn product erbij staat.
Daarnaast zou ik boven elke categorie iets zetten als "Wilt u alle producten in 'Retro metaal' bekijken, klik dan hier. Het was voor mij niet direct duidelijk dat het kon, en ik denk dat je best meer kunt verkopen als je bezoekers op eenvoudige wijze meer/alle producten laat zien.
Je zou eventueel nog duidelijk kunnen maken dat het om nieuwe producten gaat. Hoewel het eigenlijk voor zich spreekt, neemt het wel de laatste twijfels weg.
Ik kan nergens vinden wat de verzendkosten zijn en wie de retourkosten betaald.
Producten "out of stock" kun je niet bestellen, heeft dat een reden? Het lijkt me vrij zinloos om een product te presenteren/te promoten als je het niet kunt bestellen. Sommige klanten nemen genoegen met een lange levertijd, zeker als het om een vrij uniek product gaat. Nu zoeken ze wellicht verder en ben je die klant (hoogstwaarschijnlijk) voor goed kwijt.
Re: Vintagious.nl Feedback
8Ziet er netjes uit en grappig concept, zou wel de footer anders indelen, nu heb je een hoop lege ruimte.
Ook zou ik wat beter laten zien wat je allemaal precies in huis hebt, nu moet je al een paar keer met je muis ergens overheen. Maar dit kan persoonlijke voorkeur zijn.
Ook zou ik wat beter laten zien wat je allemaal precies in huis hebt, nu moet je al een paar keer met je muis ergens overheen. Maar dit kan persoonlijke voorkeur zijn.
Re: Vintagious.nl Feedback
9Bedankt! Ik ga er mee aan de slag
Als er nog meer dingen zijn, hou ik me aanbevolen
Als er nog meer dingen zijn, hou ik me aanbevolen
Re: Vintagious.nl Feedback
10Wat een leuke site, ik heb een paar dingen die voor mij onduidelijk zijn of duidelijker mogen.
Ik kan alleen bij de algemene voorwaarden adres gegevens vinden. Ook zeg je in de 'zo rollen wij' Onze helpdesk staat altijd voor je klaar. Maarree hoe moet ik die helpdesk bereiken? Ik moet als bezoeker nu echt zoeken om verdere contact informatie of een telefoonnummer. Ik zou alle contact informatie toch nog noemen op een aparte pagina.
Dan heb je nog 'from twitter' maar hier staat niks. En als ik erop klik is je account opgeschort?
Ik vind het leuk dat onze webshops een raakvlak hebben en ik ga je zeker in de gaten houden ^.^. Succes met alles en bekijk de shop nog eens kritisch vanuit het standpunt van een bezoeker.
Ik kan alleen bij de algemene voorwaarden adres gegevens vinden. Ook zeg je in de 'zo rollen wij' Onze helpdesk staat altijd voor je klaar. Maarree hoe moet ik die helpdesk bereiken? Ik moet als bezoeker nu echt zoeken om verdere contact informatie of een telefoonnummer. Ik zou alle contact informatie toch nog noemen op een aparte pagina.
Dan heb je nog 'from twitter' maar hier staat niks. En als ik erop klik is je account opgeschort?
Ik vind het leuk dat onze webshops een raakvlak hebben en ik ga je zeker in de gaten houden ^.^. Succes met alles en bekijk de shop nog eens kritisch vanuit het standpunt van een bezoeker.
Re: Vintagious.nl Feedback
11Kleine tip: 'Tinnen platen' moet volgens mij 'blikken platen' zijn. Het Engelse tinplate betekent blik.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
Re: Vintagious.nl Feedback
12Ja, dit vind ik altijd lastig. Omdat ik ook gewoon veel andere dingen moet doen met veel besprekingen, colleged e.d, lukt het lang niet altijd om op te neme, dus heb besloten het telefoonnummer weg te laten. Dat probeer ik dan maar goed te maken met een livechat functie, die gekoppeld is aan mijn Skype account. Even tussendoor chatten is vaak makkelijker voor mij en volgens mij geeft een deel van de klanten daar ook de voorkeur aan. Maar goed, ongetwijfeld zal het ontbreken van een telefoonnummer bepaalde klanten wel afschrikken...Hilda schreef: Ik kan alleen bij de algemene voorwaarden adres gegevens vinden. Ook zeg je in de 'zo rollen wij' Onze helpdesk staat altijd voor je klaar. Maarree hoe moet ik die helpdesk bereiken? Ik moet als bezoeker nu echt zoeken om verdere contact informatie of een telefoonnummer. Ik zou alle contact informatie toch nog noemen op een aparte pagina.
Haha, ja, ik had twitter al een tijdje niet gebruikt en kennelijk hebben ze hun beleid omtrent het volgen van veel accounts in korte tijd wat aangescherpt (; Maar als het goed is dat binnen een aantal uren verholpen.Hilda schreef: Dan heb je nog 'from twitter' maar hier staat niks. En als ik erop klik is je account opgeschort?
Jaa, leuk! Samen brengen we de vintage weer terug naar de huiskamer/kledingkast . Jouw site ziet er heel strak uitHilda schreef:Ik vind het leuk dat onze webshops een raakvlak hebben en ik ga je zeker in de gaten houden ^.^.
Re: Vintagious.nl Feedback
13De keuze voor tinnen platen kwam omdat daar het meest op ge-google't wordt. Maar dankzij jou heb ik met 'blikken' nu wel een veel betere term voor 'tinnen boxen', dus gracias _0_sjoerdk schreef:Kleine tip: 'Tinnen platen' moet volgens mij 'blikken platen' zijn. Het Engelse tinplate betekent blik.
Re: Vintagious.nl Feedback
14Inmiddels ben ik overgestapt van Prestashop naar SEOshop. Misschien kwam het door mijn specifieke keuze voor thema en modules, maar ik werd helemaal gek van de bugs, incompatibiliteits issues en slechte service van ontwikkelaars die nauwelijks Engels spreken.
De site heeft dus een makeover ondergaan en is sinds kort weer live op het SEOshop platform.
Wat vinden jullie er van? Algemene indruk van de site? Wat zijn de marketingkanalen waar ik me op moet richten met dit assortiment? Hoe zit de in-site SEO eruit? Zie je grote verbeterpunten?
Ik hoor het allemaal graag.
Mijn dank is groot.
Tim
De site heeft dus een makeover ondergaan en is sinds kort weer live op het SEOshop platform.
Wat vinden jullie er van? Algemene indruk van de site? Wat zijn de marketingkanalen waar ik me op moet richten met dit assortiment? Hoe zit de in-site SEO eruit? Zie je grote verbeterpunten?
Ik hoor het allemaal graag.
Mijn dank is groot.
Tim