Hoe stel ik verzendkosten in voor briefpost en pakketpost?

1
Ik heb mijn webwinkel bij shoppagina. Met dit systeem kan ik wel de verzendkosten koppelen aan een gewicht of bedrag, maar niet per product instellen. Het is namelijk zo dat ik goedkope en lichte producten heb die als pakket moeten worden verzonden en dat ik ook producten verkoop die als briefpost kunnen worden verzonden.

Nu hanteer ik 4,95 als verzendkosten. Dit is netjes voor een pakket maar weer te duur voor een enveloppe met een licht kettinkje of zijden sjaaltje er in. Zo'n enveloppe zou maximaal 2,- euro moeten kosten en geen 4,95 euro.

Maar helaas kan ik dat niet instellen. Het enige dat ik kan doen is een korting aangeven op de verzendkosten van bijvoorbeeld 3,- euro. Maar dan krijg je natuurlijk weer mensen die deze korting ook gaan hanteren als ze een product bestellen dat als pakket verzonden dient te worden. En dat is niet de bedoeling.

Wat zouden jullie doen?

Re: Hoe stel ik verzendkosten in voor briefpost en pakketpos

2
Boordevolstijl.nl schreef:Ik heb mijn webwinkel bij shoppagina. Met dit systeem kan ik wel de verzendkosten koppelen aan een gewicht of bedrag, maar niet per product instellen.
Als het systeem kosten-per-gewicht ondersteunt, zou je verwachten dat het ook de gewichten van twee of meer producten kan optellen. Controleer eens wat je krijgt bij een combinatie van een licht artikel (normaliter brievenbuspost) plus een zwaarder artikel (altijd pakketpost)?
StoreCore.io

Re: Hoe stel ik verzendkosten in voor briefpost en pakketpos

4
Ik was aan het stoeien met de bruto verzendgewichten en kwam daar niet uit. Na wat zoekwerk in het boek en telefonische uitleg door Shoppagina is was het simpeler om een tweede verzendmethode aan te maken en het niet via het gewicht te laten verlopen. Nu moest ik helaas wel bij alle artikelen afzonderlijk de verzendmethode instellen. Maar nu staat alles helemaal perfect.

Zo verkopen wij bijvoorbeeld sieraden die wel met een brievenbusdoos met de post meekunnen en sieraden met hele grote kraken die als pakket moeten worden verzonden. Per product moest ik dat even goed bekijken. Nu betalen mijn klanten slechts 1,95 voor briefpost en slechts 4,95 voor pakketten.

Nu hoop ik dat al mijn klanten tevreden zijn met deze scherpe verzendkosten plus het feit dat we boven de 50,- euro helemaal geen verzendkosten hanteren.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!