Verzendkosten envolope Duitsland/Belgie

1
Hallo,

Voor een webshop met relatief goedkope producten (20€) wil ik kijken of het voor mij mogelijk is om goedkoop naar andere landen te verzenden, denk daarbij aan Duitsland en België.

Zijn hier mensen die er ervaring mee hebben en die mij kunnen vertellen waar ik dat het goedkoopste kan doen. Heb al 2 x contact op genomen met bijvoorbeeld de DHL maar geen reactie gehad. Het goedkoopste lijkt mij om te verzenden ineen enveloppe zonder t&t. hierbij loop je altijd risico maar indien ik verzend als pakket met T&T is het product niet meer interessant lijkt mij.

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met ervaring op dit gebied,

Alvast bedankt, Kevin.

Re: Verzendkosten envolope Duitsland/Belgie

2
Verzenden in een (bubbel)enveloppe gaat heel goed: voor sommige artikelen kun je beter een brievenbusdoos nemen, die houden het artikel soms beter binnen de brievenbusmaat die PostNL hanteert. Het artikel mag niet te breekbaar zijn, want de post gaat een aantal keren door machines voor het sorteren.
Het risico van vermissing is klein, vooral als de inhoud niet kostbaar is (of lijkt) Je moet incalculeren dat er heel af en toe iets fout gaat en het verlies daarvan gewoon nemen.

Re: Verzendkosten envolope Duitsland/Belgie

3
ambizz schreef:Voor een webshop met relatief goedkope producten (20€) wil ik kijken of het voor mij mogelijk is om goedkoop naar andere landen te verzenden, denk daarbij aan Duitsland en België.
Hier staan de Europa tarieven van PostNL: http://www.postnl.nl/tarieven/brieven/

Op 1 januari 2014 stijgt de postzegelprijs van Europa en Wereld naar 1,05 euro (Europa en Wereld worden samengevoegd).

Als je lage verzendkosten wilt hebben, dan kan je dus alleen lichte producten verzenden met PostNL.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten