Magento - instellen dat mensen voorruit betalen per bank

1
Beste mensen,

ik ben druk doende met het opzetten van mijn webshop. Nu werk ik aan het betaal deel.

Als ik een abbo neem op Siso, dan zitten dan daar meteen alle betaal versies in die ik nodig heb, maar gebruik je die ook allemaal?

Bijvoorbeeld het voorruit betalen. Ik krijg het even niet voor elkaar om dit gewoon normaal in te stellen in Magento. En het lijkt erop dat ik daar weer een module voor nodig heb.

Als je dit via Sisow doet, zal daar vast een bedragje betaald moeten worden. Hoe hebben jullie dit geregeld?

NL/BE markt moet iDeal / Mister Cash, voorruit betalen, PayPal, en CC toch voldoende zijn?

ps, hoe hebben jullie proef bestellingen gemaakt zodat je ook even je factuur kan inzien achter de schermen, in de email en op papier? Zonder dat er natuurlijk echt iets gebeurd op de bank of via een bank. Is daar een truukje voor? (test mode ofzo?)

Re: Magento - instellen dat mensen voorruit betalen per bank

3
PaulG schreef:
Zonder dat er natuurlijk echt iets gebeurd op de bank of via een bank. Is daar een truukje voor?
waarom niet echt? Dan kun je meteen het terugstorten na retour allemaal eens proberen. ;-)
Dat gaat natuurlijk ook gebeuren. Maar ik wil nu eerst even de opmaak van de factuur qua print en email tip top in orde hebben. Dit moet een eye candy toetje worden, aangezien de producten die ik verkoop puur grafisch zijn. Het moet mijn "brand" verlengen, en dat gebeurd ook in de factuur. :)

4
Royk schreef:Beste mensen,
NL/BE markt moet iDeal / Mister Cash, voorruit betalen, PayPal, en CC toch voldoende zijn?

ps, hoe hebben jullie proef bestellingen gemaakt zodat je ook even je factuur kan inzien achter de schermen, in de email en op papier? Zonder dat er natuurlijk echt iets gebeurd op de bank of via een bank. Is daar een truukje voor? (test mode ofzo?)
Wij bedienen zowel de NL-markt als de BE-markt en doen dit met:
  • betalen via de bank, moeten de mensen zelf doen
  • iDEAL - via Sisow : met name NL-klanten (0,45 ct / transactie)
  • mrCash - via Sisow :met name BE-klanten (let op je betaald een % over het bedrag en een vast bedrag per transactie)
  • PayPal - via Sisow :als extra service nog om uit te proberen (let op je betaald een % over het bedrag en een vast bedrag per transactie)
CC hebben wij niet gedaan want vlgs mij gebeurt daar niet veel mee in NL en BE. Verder betaal je daar ook flink voor en je hebt aardig wat papierwerk voordat dit werkt.

Testen kan je op een paar manieren doen.
  • Test-account aanmaken en doorlopen als een klant. Nadeel: je hebt testorders door je echte order staan. Deze kan je weliswaar uit halen maar ja .....
  • Ik heb een complete kopie gemaakt van de website waar ik alleen toegang toe heb (via ip) en waar ik vrolijk allerlei zaken kan testen. Gaan zaken fout zet ik er een nieuwe kopie overheen en werkt het dan werkt het ook in de live-omgeving en kan ik het overzetten
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Voor vooruit betalen per bankoverschrijving is geen module nodig, je kunt de Magento "Bank Payment" optie aan zetten en je bankgegevens invullen.

Om je emails en facturen te testen hoef je geen betalingen te verrichten, je kunt vanuit de orderlijst aanmaken en bekijken ook als er niet betaald is. Uiteindelijk zal je natuurlijk wel SiSow of een andere PSP moeten testen met een paar echte betalingen.
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl