Beste Tjeerd,
Ik heb voor de onderneming van mijn vriend een pagina aangemaakt via facebook. Ik heb hiervoor een nieuw account aangemaakt (had achteraf volgens mij niet gehoeven, maargoed) en hiervanuit heb ik een (zakelijke) pagina aangemaakt. Ik wilde graag een facebook webadres, zodat hij deze kan vermelden op zijn website etc. Nou heb ik zo'n webadres aangemaakt, maar die staat nu op mijn eigen pagina ipv de zakelijke pagina. En ik kan het niet meer veranderen, omdat dat schijnbaar maar eenmalig is. Heb jij een tip voor me?
Alvast bedankt.
groetjes,
Michelle
Re: Facebook webadres
3Haha, ik ben geen Tjeerd helaas. Volgens mij mag je het aanmaken, en later nog 1x wijzigen? Anders de pagina verwijderen en een nieuwe maken. Als hij nieuw is zijn er nog geen likes lijkt me?
4Als het echt definitief is, en je het niet kan overzetten, is het toevoegen van ".NL" aan de website / bedrijfsnaam ook een optie. Heb je ook gelijk een oplossing in het geval je over de grens gaat, en je voor twee talen een aparte Facebook pagina moet hebben.
Voorbeeld: https://www.facebook.com/zalando.nl
Voorbeeld: https://www.facebook.com/zalando.nl
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Er zijn al wel een hoop likes, dus een nieuwe pagina aanmaken wil ik niet. Ik ga het eens proberen om er .nl achter te zetten. Thanks!
6Grrrr, wat een frustratie met facebook! Als ik mijn webadres wil aanpassen voor mijn zakelijke pagina dan krijg ik een melding dat ik niet als 'pagina-naam' dit aan kan passen maar alleen onder mijn eigen account. Maar het gaat er niet om dat mensen mijn account te zien krijgen, maar juist de pagina die ik heb aangemaakt, oftewel het zakelijke account.
Ik bedoek, als je naar facebook.com/zalando gaat dan kom je toch ook niet op het account van degene die die pagina heeft aangemaakt, maar juist wel op de zakelijke pagina?
Ben ik nou zo stom, of is Facebook gewoon ontzettend gebruiksonvriendelijk?
Ik bedoek, als je naar facebook.com/zalando gaat dan kom je toch ook niet op het account van degene die die pagina heeft aangemaakt, maar juist wel op de zakelijke pagina?
Ben ik nou zo stom, of is Facebook gewoon ontzettend gebruiksonvriendelijk?
7Hier gaat het heel makkelijk hoor. Ik heb gewoon een zakelijke facebook onder mijn privéaccount hangen. Met mijn privéaccount kan ik daar gewoon posten onder de naam van het bedrijf.
8Ik kan ook gewoon posten, dat werkt allemaal prima. Het gaat erom dat ik geen webadres kan aanmaken voor mijn zakelijke pagina, alleen voor mijn persoonlijke account. Dat is toch raar?henk-k schreef:Hier gaat het heel makkelijk hoor. Ik heb gewoon een zakelijke facebook onder mijn privéaccount hangen. Met mijn privéaccount kan ik daar gewoon posten onder de naam van het bedrijf.
9Ik denk dat je verkeerd kijkt? Ik zie op mijn zakelijke pagina helemaal geen dingen die met prive te maken hebben. Ik zie page name, facebook web address, category, start info, address, short description etc.
10Ja dat klopt, maar als je dan naar facebook web address gaat en je kiest voor bewerken dan krijg je de melding dat dat alleen onder je eigen accountnaam kan.....henk-k schreef:Ik denk dat je verkeerd kijkt? Ik zie op mijn zakelijke pagina helemaal geen dingen die met prive te maken hebben. Ik zie page name, facebook web address, category, start info, address, short description etc.
11Geen idee hoe, maar het is me nu dan toch gelukt......
Dus ik zal jullie niet meer lastigvallen

Dus ik zal jullie niet meer lastigvallen