Importeren vanuit buitenland

1
Goedenavond,

Ik ben van plan een webshop te starten, en hierbij mijn producten te importeren vanuit het buitenland (China vooral). Heb alleen nog een aantal vragen hierover.

Wanneer ik de producten wil inkopen, moet dit verplicht worden gedaan met een zakelijke rekening, en die dus eerst openen of kan dit ook met mijn privé rekening?

Wanneer je voorraden koopt van bijvoorbeeld €100, komt er inklaring en btw over. Is dit weer terug te vorderen? En ik neem aan dat ik dan ook direct moet zijn ingeschreven bij de belasting?

Zijn er nog andere dingen die ik moet weten?

Alvast bedankt!

Re: Importeren vanuit buitenland

2
WmoT schreef:Goedenavond,

Ik ben van plan een webshop te starten, en hierbij mijn producten te importeren vanuit het buitenland (China vooral). Heb alleen nog een aantal vragen hierover.

Wanneer ik de producten wil inkopen, moet dit verplicht worden gedaan met een zakelijke rekening, en die dus eerst openen of kan dit ook met mijn privé rekening?

Wanneer je voorraden koopt van bijvoorbeeld €100, komt er inklaring en btw over. Is dit weer terug te vorderen? En ik neem aan dat ik dan ook direct moet zijn ingeschreven bij de belasting?

Zijn er nog andere dingen die ik moet weten?

Alvast bedankt!
Hoewel dit wel zo'n beetje de meest gestelde vraag is onderhand, en er op dit moment nog een topic over is, lijkt zoeken toch wat lastig voor de meesten. Daarom dus nog maar een keer:

- Als je leverancier een zakelijke rekening verplicht stelt zal dat moeten inderdaad. Het maakt de douane niet echt uit wat voor rekening je hebt.

- Die kans is groot ja, en als dat niet automatisch gaat moet je het alsnog zelf doen. Als je een BTW nummer hebt kun je die BTW inderdaad terugvorderen. Ik zou niet weten waarom je andere kosten zou kunnen terugvragen? Antwoord daarop: nee.

- Het lijkt me voor elke serieuze ondernemer logisch dat hij/zij staat ingeschreven bij de KvK en bekend is bij de belastingdienst.

- Ja, bij het ondernemen, en bij het importeren komen veel dingen kijken.

Re: Importeren vanuit buitenland

3
Een zakelijke rekening is wel het minste gedoe...

Denk ook aan koop overeenkomst, distrubutierechten, goedkeurig, EU certificaten etc..
Ligt ook aan welk product het is.

Ook is de kans groot dat JIJ verantwoordelijk bent voor de producten die je importeert, dus dit is ook opletten. Er loopt hier ook een parallel forum over
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=12316
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl