No way dat ik producttraining laat geven voor ongeveer 500 producten dat ik nu in mijn webshop heb zitten. Je moet behoorlijk wat van de merken af weten, de producten zelf, ingrediënten (i.v.m. gevoelige huid, eczeem, etc) en voor niets gaat de zon op (staat dus heel wat tegenover). Als klanten mij bellen gaat het vooral om de ingrediënten en welke ik hun aanraad om te kopen, wat mijn ervaring is met een bepaald product en dat kan u of uw personeel niet vertellen tenzij je echt in de branche zit en ervaring mee hebt.
Misschien als het gaat om DVD's en hoeveel zijn er op voorraad dat het een stuk makkelijker is. Maar bepaalde branches zou je al kunnen vergeten om dit te kunnen doen, omdat het gewoon niet gaat. Zelf zou ik mij doodergeren dat als ik ga bellen met een paar hele specifieke vragen en krijg te horen, dat weet ik niet of ja wij zijn ingehuurd, maar ik zal het doorgeven en u wordt terug gebeld. Daar bel je niet voor.
Begrijp me niet verkeerd, het is een interessant initiatief, maar voor mij gaat zoiets zeker niet werken. Ook niet met een verhaaltje dat van de computer af te lezen is.
Beste Zyra,
Je moet het eens vanuit een commercieel oogpunt bekijken, wat zou de beller volgens jou doen in de volgende gevallen? In de meest ideale situatie neemt de webshophouder uiteraard 7 dagen per week, 365 dagen per jaar zelf de telefoon aan omdat de webshophouder logischerwijs over de meeste kennis beschikt.
- Er wordt niet opgenomen. >Beller gaat verder zoeken op Google en vindt nu een bedrijf waarbij wel wordt opgenomen, klant kwijt.
- Er wordt wel opgenomen, de vraag van de beller wordt aangehoord en er wordt de beller verzekerd dat er binnen x-uur zal worden teruggebeld door een specialist. >Beller wacht dit gesprek af, en besluit naar aanleiding van dat gesprek een bepaald product wel/niet te kopen.
Professionele Antwoordservice -
http://www.antwoordservice.nl